Vagoanele de T, F si TF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cu ajutorul lui Serban mai avem o serie.

TF 50 53 94-26 xxx-x

Acestea erau vagoanele incadrate la 94-26:



Acest vagon mai este la Apahida?



Vaganele in serviciu in anul 1976 le puteti vedea in ITF vol III la locomotivele seria CFR 40.
 
La origine tot vechi vagoane MAV din perioada primului razboi mondial. E interesant cum "mostenirea" marelui razboi inca ne "bantuie" si cate elemente de epoca 1 sunt inca printre noi.....
 
Epava 50 53 90-24 075-0:



Fabricat in 1908 la Gyor. Revizia la 22.2.79, statia de domiciliu Arad.
 
Salut Catalin,

nu stiu ce numar a avut inainte de UIC. In seria mentionata de tine au fost vagoanele fabricate la Ganz in perioada 1908-1911.

Sa vedem o epava de Unio Satu Mare fabricat in 1933. Din pacate nu am gasit nicio inscriptie pe el.



Un vagon de posta fabricat la Ganz in 1912 modificat destul de mult.
dantm a spus:
peste linii mai altele insa m-au luat ciinii
 
Inca un cadou de la Serban Lacriteanu, vagonul X528, constructie Weitzer 1910, fotografiat in vara lui 1984 la Brasov.



In masura timpului disponibil, sper sa va scriu mai multe despre aceste vagoane care apar in multe imagini din Romania interbelica si care au supravietuit pana foarte tarziu in forma simplificata vizibila si in imaginea de mai sus. Un astfel de vagon, in starea lui originala, se vede in aceasta minunata imagine a garii Predeal gazduita de situl CENAFER

https://sites.google.com/site/calificareinstruireferoviara/istorie-feroviara/fototeca/statii

Ghiciti care ! :)
 
Oho, frumoasa imagine! :)

Cu multumirile de rigoare pentru amabilitatea lui Serban si pentru postul tau, deja intreb ce vagoane sunt cele 2, legate dupa vagonul de posta, in imaginea garii Predeal. Ambele vagoane prezinta un amanunt interesant,si anume, capacele aerisirilor/ lampilor, sunt in pozitie deschisa...
De fapt in fotografie sunt 2 vagoane de posta, pe linii alaturate. Interesant subiect de modelit, un astfel de vagon, in starea lui originala.
 
Buna,

Catalin, vagonul din poza lui Serban este inmatriculat X.5281, chiar daca acel "I" nu este foarte vizibil. Vagoanele de serviciu din anii 1980 aveau intotdeauna 4 cifre, cele cu 3 cifre disparusera de multa vreme.

Cu imaginea din gara Predeal am o mica indoiala. 1905? Vagoanele noastre s-au fabricat la Weitzer incepand cu 1908...
 
Privind mai atent vagoanele din gara Predeal, vagoanele de posta au peron exterior de acces, pe cand vagonul nostru este inchis. Vagoanele respective nu au niciun indiciu ca ar fi ale CFR...Sa fie o versiune constructiva pe baza aceluiasi sasiu, de aici si discrepanta intre ani? Vagoanele au putine diferente intre ele(cel putin asa pare),capatul inchis/deschis, o fereastra in plus , pe laterala.
 
Am scris eu undeva ca acele vagoane erau ale cfr ? 1910 domnilor.... Uzina aradeana construia pentru MAV....

Asa cum scriam anterior, in masura timpului (urasc sa scriu de pe solutii mobile ) sper sa ajung la biblioteca si sa va scriu mai multe despre aceste vagoane.

da, peroane deschise pentru ca asa era desenul original dupa care MAV si-a comandat vagoanele ajunse in "interbelic" si la CFR.....
 
Buna Cosmin,

Pai ale CFR nu prea au cum sa fie la inceputul secolului pentru ca nu au ajuns la CFR decat dupa preluarea provinciei si implicit a parcului MAV din Ardeal in 1919-20.
 
Catalin, cand ajungi la biblioteca te rog sa imi confirmi daca la CFR au ajuns un numar de 5 vagoane Dg MAV fabricate in 1912.

Referitor la poza cu X.5281. Interesant mi se pare vagonul de langa, o "cadita" Klappdeckelwagen inmatriculata ca Kx. Capacele au fost scoase si pesemne vagonul era folosit ca oricare vagon descoperit pe 2 osii.
 
o "cadita" Klappdeckelwagen inmatriculata ca Kx. Capacele au fost scoase si pesemne vagonul era folosit ca oricare vagon descoperit pe 2 osii.

Exact. Un fost K 06 al KPEV si DRG/DRB, dupa Musterblatt II d 4, aici in versiunea ceva mai recenta cu suspensie dupa uniune (VDEV). Cine vrea schita sa se uite in Carstens volumul II pe la inceput.

A fost sigur K (directia Elberfeld, ulterior dupa schimbarea numelui in 1930 Wuppertal) cu capace intrucat daca era O nu ar fi avut fetele frontale trapezoidale. Usile laterale par insa sa fi fost inlocuite la CFR.
 
Cel putin un vagon, ex CFR FAFD 5077 (constructie 1938), a ajuns la DB. Vagonul se afla in circulatie in anul 1977 si era inmatriculat DB - Due 951 92-11 009.
Vagonul e unul din cele 23 de vagoane Astra tip TFAFD si FAFD fabricate intre 1933-1945, care nu se aflau in tara la data de 12.01.1947.

Schita vagonului a aparut destul de recent in seria Geramond-Wagenwerk (colectie de file/fise individuale, editura Geramont), sectiunea "Geschichte der Eisenbahnwagen Deutschland 1920 - 1945", (Istoria vagoanelor in Germania 1920 - 1945), la subcapitolul "Polnische Reisezugwagen bei deutschen Eisenbahnen" (Vagoane de calatori poloneze in Germania). Acolo se tratau vagoanele de provenienta straina de la DB, intre care si cel de la CFR.
 
un interesant postal CFR pe 3 osii in vechea gara din Satu Mare:

Gara-SM-veche.jpg


sursa: transilvaniareporter.ro
 
Iata vagonul CFR FAFD 5077 de care ziceam mai sus.

Düe 951 92-11 009 in 1974

IaHkGj.jpg

sursa - http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,7382941


Gepäckwagen 50 80 12 Au 1975

http://www.historyphotos.org/wp-content/plugins/image-store/image.php?i=hpmjlYZppZo
 
Gam3 a spus:
Sa actualizez lista cu seriile de posta/bagaje.

3 serii noi:
50 53 90-24 xxx-x
50 53 91-24 xxx-x
50 53 92-24 xxx-x

90-24 ( Gyor 1908) si 91-24 (Astra 1935) sunt vagoane de constructie veche si probabil ca 92-24 e la fel, nu am poza cu el.

50 53 90-47 xxx-x
50 53 90-57 xxx-x
50 53 91-47 xxx-x
50 53 91-57 xxx-x
50 53 92-47 xxx-x
50 53 92-57 xxx-x

51 53 90-50 xxx-x
50 53 90-96 xxx-x

50 53 91-50 xxx-x
50 53 91-60 xxx-x

50 53 95-51 xxx-x

Chiar daca vagoanele de bagaje pe 2 osii construite la Weitzer-Arad in 1912 au rezistat pana prin anii 1980 inca nu stiu daca au apucat numere UIC.

La care aş mai adă’uga astfel:

50 53 90-60(Tafmd), devenite apoi 90-57 Post - serie gă’sit㒠în livretul de zon㒠4 din 1988.
în cel din zona 3 din acelaşi an, am mai gă’sit o serie, 92-21, dar e posibil, desigur, s㒠fie o greşeal㒠de tipar şi s㒠fie vorba despre 92-24.
 
In parcul CFR a existat si un vagon ex DRG de tipul PwPost4ü-28.

21565004198_823a85b386_b.jpg


Are cineva in colectie imagini cu acest vagon? Apare in filmele vechi?
 
Deocamdată, am văzut două vagoane în genul acesta în următorul material:
http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_094A7EC9137210799C5982CD2EFE56CA

Apropo de vagoane de poștă/bagaje, încă un material interesant:
http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_E880E6DA07694D9083196E0AE5BCB649
 
Eu am văzut doar vagonul de la Tg.Mureş.
Unde apare al 2.lea vagon?

Pe telefon nu se vede aşa grozav.