Vagoanele de T, F si TF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
din cite tin minte, parca mai exista un vagon de bagaje in gara Lugoj. daca te ajuta cu ceva, eu cam odata la 2-3 saptamani ma duc la bunici sa mai lucrez una alta prin curte/casa....

evident, este vorba daca ai nevoie de ceva masuratori/poze.
 
Multumesc pentru intentie! :)

Vagonul de la Lugoj este un 92-47 ,diferit un pic fata de 91-57 (ferestre rabatabile, o usa obturata pe fiecare parte-in diagonala, dispunere diferita sub sasiu a agregatelor, interior diferit etc.)

Insa, daca mai este acolo, fotografiaza-l ca nu se stie, poate ajuta la ceva pe cineva.Iar daca ai posibilitatea sa faci cateva poze in interior, si mai bine.Vagoanele sunt scoase din uz si cred ca fier vechi scrie pe ele. :(
 
Tocmai cu vagonul de la Lugoj am deschis topicul asta.

problema acuma este ca nu apar poze cu interioarele vagoanelor.
Au fost o multime de ,,sortotipodimensiuni"
 
Cum e cu forumul asta? parca sta pe loc. Chiar nici eu nu am mai mers pe liniile patriei prin urmare nu am noutati.
Dar, (intotdeauna exista un dar) am vazut pe alt topic un plan secret de constructie a unei machete de vagon de posta sau bagaj sau posta si bagaj ca n-am fost atent. Acolo se dau detalii despre executia machetelor si nu ma pricep.

Intre timp am cautat niste poze ale mele cu vagoanele in discutie.Le-am gasit dar au o problema, incadrarea. Acuma oricum astea sint ca vagoanele nu mai is acolo de multa vreme. Noi sintem in epoca fierului si vagoanele au valoare.Astea de bagaj si posta au avut ca nu mai au.

Asadar am venit de la Bratca si am coborit in Cluj Napoca. Acolo am dat peste o flota de vagoane T, F, TF.

Acest vagon TF are usile rabatabile sau cum se numesc, exact ca vagoanele de calatori


Acest vagon in schimb are usi de acces la capete ca si vagoanele de calatori compartimentate iar usile ,,tehnice" sint culisante



avind probleme cu incadrarea am trecut dincolo de ele, ca nu puteam sa ma bag pe linii incolo sa nu ma vada careva
Dar dincolo de ele alta belea, erau niste vagoane militare vechi. Adica nu era loc de incadrare
Le-am pus si pe alea aici
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=136659136659

iar pe cele de calatori aici

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=136660136660

le-am pus ca sa fie daca tot e super oferta, asadar intre 2 linii ocupate am nimerit mai rau ca sa pozez vagoanele T si F



la capatul liniei cu vagoanele militare era rampa asta


dupa ea era strada, ba chiar si un gard catre vagoane. N-am putut sa prind un vagon pe intreaga lungime. o frasbo

vagonul are si usile frontale, deci provine dintr-un vagon de calatori, dotat pentru alte folosinte.




Dupa ce am pozat am plecat la Tirgu Mures.
O sa pun citeva poze de pe drum ca sa nu le amestec aici.
Acolo am pozat alte doua vagoane



Nu cred ca mai am altele.Din motivele cunoscute nu am poze cu interioarele acestor vagoane, altele decit cele de la Lugoj.

De fapt mai am cu ala de la Sibiu, mai era unul la Alba Iulia dar...
 
Dane, multam frumos pentru imagini!

Primul vagon, ala cu usile pliabile (rabatabile, cum le zici tu), cred ca este un 90-57 si provine din suburbane 21-47 (sau 21-60 cum le zice Horia).Acum nu stiu daca pe baza lu´ 21-47 au fost mai multe serii sau sunt variatii la aceeasi serie.Uneori le vedem cu toate ferestrele, alteori cu anumite ferestre obturate...poate ne lamureste cineva ce si cum.

De urcat in vagoane fara sa am habar ce serii sunt cunosc... :(.Pe linia Calafatului nu de putine ori am calatorit in vagoanele de posta sau in Wit-uri, trenul fiind plin pana la refuz.
Mai tarziu, am reusit sa identific unul din ele, adica 92-47, acesta avand interiorul cel mai "simplu", un compartiment la un capat +grup sanitar si restul vagonului liber.
 
Asa e si cel de la Lugoj, se vede in poza ca din compartimentul de bagaje este acces direct la usile frontale, deci sigur provine dintr-o platforma pregatita pentru vagon de calatori.

Eu am vazut si vagoane de bagaj care aveau golul trapelor de la scarile pentru calatori inchise cu tabla sudata(la podea ma refer)
 
Vagonul de la Vatra Dornei de la pagina 4.
Seria de pe vagon, TAD 50 53 90-24 052-9





Februarie 2013.
 
cosmin78 a spus:
...
Inca o imagine, de data aceasta CFR:

http://kolector.ro/wp-content/2012/10/Maxicard-cu-Vagon-Postal-din-1970.jpg

sursa:

http://kolector.ro/2012/10/09/remember-feroviar-vagoanele-postale/

Vagonul din inagine e 51 53 90-50 004-6. Poate se incumeta cineva sa il faca.

Schema traseelor vagoanelor postale - 1985:


Vagon posta/bagaje vechi atasat la o rama TE in Tg. Neamt.
http://vimeo.com/8752154
 
90-50, fratele lui polonez, cu aceeasi amenajare interioara.



imagine luata de pe Deutsche Fotothek.
 
Uau, stampile din vagonul postal!!!

intotdeuna m-am intrebat ce se intimpla daca puneai un plic in cutia postala a vagonului.

Ce chestie, desi e epoca internetului, exusta inca TGV Postal :confused: :confused: :confused: :confused:

Macar avem ceva poze cu vagoanele noastre postale.
 
Nu mai bine transporti coletele la o medie de vreo 200-250 km/h cu tgv-ul, decat sa poluezi la greu soseaua ? Ce-i drept, sa rezervi 4 garnituri si jumatate (daca imi mai aduc bine aminte) pentru o singura ruta, parca e un pic cam mult totusi ...
La noi in schimb, desi avem cai ferate prin toata tara, posta romana prefera sa duca cu masinile proprii (de parca am avea macar infrastructura rutiera). Hai poate la 100-maxim 200 de km sa mai fie ok, dar cand duci de la bucuresti la timisoara, baia mare sau mai stiu eu ce suceava, parca totusi e cam mare distanta. Dar cum sunt societati diferite, clar ca in rromania nu se pot intelege la pret si nu iese treaba (asta pe langa interesele ascunse in managementul ambelor companii).
Revenind la oile noastre, mi-a venit o intrebare in minte: mai exista in circulatie vagoane 'de posta'. Daca da, ce se mai transporta in ele ?
 
tudor_corbul a spus:
http://kolector.ro/2012/10/09/remember-feroviar-vagoanele-postale/

Sunt ceteva greseli pe acest site.

Pozitia 3
Vagoane de bagagiu din 1880 si 1900
Vagonul de la 1880 nu este fost vagon de posta/bagaje/coletarie sau ceva in genul acesta. Este un banal vagon de marfa tip Gv.


Pozitia 4
Vagon austriac de posta, utilizat in Bucovina (1890)
In imagine apare vagonul clasa A-004.

Vagonul de Posta T-002 din garnitrura "Moldovita" este acesta:



Aici in prima vopsire de dupa reconditionare:


Pozitia 8
Vagon postal din anii ’60

In imagine apare un vagon clasa a 2-a fabricat la Astra in 1939

Vagon din seria Fsafd 7000 fabricat la Astra in 1935


Vagonul Tfafd 3016 fabricat la Astra in 1935. Astazi inmatriculat ca 50 53 91-24 010-6



Interiorul este compus din 3 compartimente.


 
Doar atat:
an constructie 1894, Ganz es Tarsa, Budapesta
an reconstructie 1993
numere cunoscute avute anterior:
WDP 993061
X 6051/1963
 
Sa actualizez lista cu seriile de posta/bagaje.

3 serii noi:
50 53 90-24 xxx-x
50 53 91-24 xxx-x
50 53 92-24 xxx-x

90-24 ( Gyor 1908) si 91-24 (Astra 1935) sunt vagoane de constructie veche si probabil ca 92-24 e la fel, nu am poza cu el.

50 53 90-47 xxx-x
50 53 90-57 xxx-x
50 53 91-47 xxx-x
50 53 91-57 xxx-x
50 53 92-47 xxx-x
50 53 92-57 xxx-x

51 53 90-50 xxx-x
50 53 90-96 xxx-x

50 53 91-50 xxx-x
50 53 91-60 xxx-x

50 53 95-51 xxx-x

Chiar daca vagoanele de bagaje pe 2 osii construite la Weitzer-Arad in 1912 au rezistat pana prin anii 1980 inca nu stiu daca au apucat numere UIC.