Vagoanele de T, F si TF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dorin, de mult ma uit la niturile alea decal, insa nu le comand din state ca ma rupe la posta.mai bine de prin magazine frantuzesti sau nemtesti. :roll:

Dr2005, exact la carcasa asta m-a refeream :) ...iar daca vreodata, candva ai posibilitatea si amabilitatea de a face niscaiva masuratori si sa le si impartasesti cu noi, vei fi omul momentului :p
trebuiesc masurate distanta intre panouri,pe verticala,ferestrele,usa de la capat, usile de pe mijloc...o gramada :roll:
 
Vagon de bagaje cu o singura usa glisanta dubla la un capat :
Arad 1971

foto Otto Straznicky
 
Buna,

F-ul acesta reprezinta o noutate pentru mine, in masura in care e vorba de un F. Nu e mai degraba un vagon de posta cu compartiment de sortare?
 
Gam3 a spus:
Cel mai rar vagoan de posta:

http://foto.arcor-online.net/palb/alben/42/537242/6134316132613537.jpg

http://foto.arcor-online.net/palb/alben/42/537242/6362353730656338.jpg

http://img.auctiva.com/imgdata/6/8/7/7/7/5/webimg/494577378_o.jpg

Eu unul nu am vazut poze recente cu acest tip de vagon, nici epava, nici in trenurile de lucru, nu stiu in ce an a disparut.

Si o poza mai buna cu alt vagon rar, cel de care intreaba Radu pe pagina 2:


sursa http://trenurilor.uniterre.com/Roumanie%2Bdivers/

La el "acasa"

A2%20049.jpg


Sursa:

http://arekmiz.friko.pl/Warszawa%201994.htm

Acelasi verde, acealeasi benzi rosu-alb.
 
Buna Cosmin,

Nu era alb la PKP, era o culoare apropiata de RAL 1014, adica bej toata ziua.

In privinta verdelui, acesta nu avea nici o legatura cu cel de la CFR. In anii 1960-1970 se folosea o nuanta de verde-oliv apropiata de RAL 6008, in timp ce la CFR culoarea varia dupa caz (fie TGL "Dunkelgrün", fie nuanta apropiata de RAL 6009, fie nuanta apropiata de RAL 6020).

Nu e bine sa vedem in fotografii ce ne-ar place sa vedem, si oricum analiza unei culori nu se poate face dupa o simpla fotografie :-?
 
Horia, ideea era cu totul alta, nu analiza culorii, a RAL-ului in sine.
Am postat imaginea ca o continuare a postului lui Florin despre acest tip de vagon, pe baza caruia se pot realiza cel putin 2 tipuri 90-50, daca nu ma insel.

Inca o imagine, de data aceasta CFR:

http://kolector.ro/wp-content/2012/10/Maxicard-cu-Vagon-Postal-din-1970.jpg

sursa:

http://kolector.ro/2012/10/09/remember-feroviar-vagoanele-postale/
 
De acord, Cosmin, insa atunci afirmatii de genul:
Acelasi verde, acealeasi benzi rosu-alb.

trebuie completate, pentru ca din textul tau se deduce ca nu vorbesti de aspectul dungii cu margini deschise de pe vagon ci de culori in sine, ceea-ce este pur si simplu fals! :!:
 
Le completezi tu :wink: , eu nu stiu toate RAL-urile si schemele de vopsire pentru fiecare tara in parte, cercetez doar in masura in care am nevoie. :)
 
Da, nu este o problema, insa atunci scrie si tu corect, fara sa generalizezi acolo unde nu stii despre ce e vorba.

Nu tot ce pare "la fel" si este "la fel" ;-)
 
Stie cineva cum este impartit interiorul vagoanelor 91-57?

In poza lui Dan (dantm) s-ar vede un comprtiment in stanga, pentru bagaje....insa as vrea sa stiu mai multe despre restul vagonului.


 
Buna,

91-75 n-avem, vere, poate baga maine, daca vine masina la timp. Stii, tovarase, cum e cu Buceagurile astea: te lasa carburatoru' cand ti-e lumea mai draga! :D

La modul serios, presupun ca vorbesti de grupa 57.

Hai sa clarificam putin situatia (cu ajutorul lui Serban):

TF 50 53 91-57 000-7 pana la 049-4 (50 vagoane)
Constructie noua IVA 1976

Repartizate de la bun inceput in tara, initial statii de domiciliu Cluj si Timisoara

TF 50 53 91-60 000-2 pana la 019-2 (20 vagoane)
Cu cutie de vagon suburban, prevazute cu compartiment MAI :twisted:

T 50 53 90-57 000-8 pana la 019-8
Transformate la At. Grivita in anul 1980 din suburbane 21-60

T 50 53 90-57 020-6 pana la 040-4 (21 vagoane)
Transformate la At. Grivita in anul 1986 din 91-60 (vezi mai sus, provenite la randul lor din 21-60)

F 50 53 92-57 000-6 pana la 031-1 (32 vagoane) cu culoar de mijloc
Constructie RPP (Pafawag Poznan) 1970

Au fost destinate initial trenurilor de persoane si de aceea aveau statia de domiciliu Bucuresti-Basarab.

F 50 53 95-51 000-8 pana la 019-8 (20 vagoane) cu culoar lateral
Constructie RPP (Pafawag Poznan) 1970

destinate trenurilor accelerate si rapide, statia de domiciliu initiala Bucuresti Grivita
 
Buna Dragos,

Pafawag avea fabrici in mai multe orase poloneze foste germane, si la Breslau (Wroclaw) si la Posen (Poznan). Din cate stiu, 21-47 000 la 099 erau facute la Wroclaw si F-urile la Poznan.
 
Apai, de urcat eu m-am urcat in toate, dar ce stiam eu atunci de serii si clase, erau clasele de la scoala si seriile de timbre.

Am vazut ca se deosebeau intre ele vagoanele astea, cred ca mai erau si adaptari locale facute prin revizie, unele aveau un compartiment mai mare pentru bagajist, alte pareau ca provin dintr-un compartiment, unele aveau un compartiment mai mic dupa cel mare, altele aveau si usi ca alea de pasageri la capete altele nu aveau decit usile de bagaje, unele aveau usi de trecut in tren altele nu aveau.
Mai erau si cu soba cu carbuni, cine le mai stie, ce aveam noi aparate de pozat atunci?

Am vazut chiar si un pat intr-un vagon, era o bancheta lata cu musama CFR cred (acum) ca provenea dintr-un vagon de dormit, se putea si rabata catre perete .

Cum ar fi in limbajul vremii: erau multe sortotipodimensiuni.
 
Am tot cautat diverse bagaje dar nu le gasesc, mai caut insa pina atunci pun ce am gasit.
pozate din mersul trenurilor, apar si stilpii in cadru, dar am avut o singura sansa.De multe ori a doua aoara vagoanele nu mai erau pe acolo.