vagoane TT - montare cuple KKK

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
stiu ca majoritatea celor care au material rulant pe 12mm au in colectiile lor vagoane produse de Zeuke si BTTB, aceste vagoane au sistemul de cuple vechi care pe langa aspectul nu prea grozav mentin vagoanele cu o distanta destul de mare intre tampoane si nu in ultimul rand cuplarea cu vagoane noi produse de Tillig cu cupla KKK nu se poate face decat prin intermediul unor cuple adaptate pe sistemul BTTB
un exemplu de vagoane BTTB unde se remarca distanta mare intre tampoane

avand in vedere cele de mai sus m-am hotarat sa inlocuiesc sistemul vechi de cuple cu cel nou tip KKK procedand astfel:
se demonteaza boghiurile si cuplele vechi

se decupeaza locul unde se va monta cupla KKK si se slefuieste pentru a obtine o suprafata plana

se monteaza partea culisanta a cuplei noi

se monteaza port cupla KKK

se monteaza la loc boghiul

se regleaza pe inaltime pozitia portcuplei si iata cum arata distanta intre tampoanele a doua vagoane dintre care unul e BTTB

montarea acestor cuple se poate face practic pe orice vagon cu boghiuri sau osii produse de Zeuke sau BTTB
 

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
un caz aparte il reprezinta vagoanele pentru transport ciment din cauza configuratiei partii inferioare a sasiului ce nu permite montarea cuplelor kkk normale din cauza dimensiunilor acestora
pentru aceste vagoane se folosesc alt tip de cuple mai scurte si la care partea mobila nu este actionata de un arc, partea mobila a acestor cuple revine la pozitia dreapta datorita unui magnet cea ce face sa dispara eventualele necazuri cu arcul
iata etapele montarii acestor cuple:
se scot rotile si cuplele tip BTTB

se decupeaza si polizeaza locul noii cuple

se monteaza partea mobila si portcupla si se regleaza inaltimea acesteia

iata cum arata un vagon transport ciment produs BTTB cu noua cupla kkk cuplat cu un vagon Tillig dotat din fabrica cu cupla kkk
 

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
aproape toate vagoanele produse de BTTB au fost reluate de Tillig care pe langa o inscriptionare mult mai buna le-au prevazut cu cuple kkk si roti metalice, ca exceptie dintre vagoanele de marfa sunt cele doua prezentate mai sus la care se pot monta aceste cuple kkk pentru a pastra o distanta foarte mica intre tampoane pe langa aspectul mult mai frumos.
din categoria vagoanelor de calatori singurele la care Tillig continua productia BTTB fara a monta cuple kkk sunt vagoanele tip Y si reko la care au pus o cupla adaptata noua dar care pastreaza aceasi distanta mare intre tampoane si cu problema cea mai suparatoare ca boghiul face corp comun cu scarile astfel incat in curbe aceste scari ies din planul vagonului odata cu boghiul.
iata cum se pot rezolva aceste probleme:
la inceput doua poze cu vagonul original pentru comparatie cu ce se poate realiza


bineinteles se desface complet vagonul

se scot boghiurile si cuplele

se decupeza scarile de boghiu

se polizeaza nervurile de pe spatele sasiului in locul pentru cuple si scari

se monteaza cupla kkk si suporturile pentru scari

se monteaza scarile pe suporturile susmentionate devenind fixe pe sasiul vagonului

se monteaza boghiul ce va fi mobil fara a antrena si scarile

dupa montarea complecta a vagonului iata cum arata distanta intre tampoanele a doua vagoane cuplate cel din stanga fiind tip BTTB

cu putina rabdare si atentie consider ca se poate obtine un rezultat bun atat ca aspect cat si functional
cele trei cazuri prezentate rezolva problema cuplarii vagoanelor vechi BTTB cu noile vagoane Tillig cu cuple kkk cu un aspect si functionare net superior
deasemenea exista kituri pentru adaptarea de cuple tip kkk dedicate fiecarui tip de locomotiva produsa de BTTB obtinand astfel garnituri unitare din acest punct de vedere
scuze pentru calitatea pozelor