Vagoane tip Uagps

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.308
287
Iași
LOCATION
Iași
Uagps - Vagon specializat pe 4 osii cu descarcare prin gravitatie

Vagonul tip Uagps este de constructie sudata, complet metalica, cu descarcare prin gravitatie.

Este destinat transportului de cereale (secara, porumb, orz, ovaz, grau, orez brut), precum si semintelor de floarea soarelui , soia si sroturi.

Are practicat in acoperis, pe axa longitudinala o gura de incarcare pe aproape toata lungimea acoperisului, care permite incarcarea cu benzi transportatoare sau direct din siloz. Gura de incarcare este obturata cu 4 capace rabatabile. Pentru descarcare, vagonul este prevazut intre boghiuri cu 3 guri de descarcare, amplasate central, in axa longitudinala a cutiei. Descarcarea se efectueaza prin gravitatie, prin intermediul unui sistem de roti dintate cu cremaliera actionate manual care deschid fiecare gura de descarcare.

Vagonul a fost executat in doua variante:
varianta I : cu frana de mana si peron
varianta : cu frana de mana , peron si ghereta

Descarcarea vagonului se poate face astfel:
a. central, in buncare intre sine
b. lateral (in ambele parti), in buncare langa sina
c. cu banda transportoare sub gura de descarcare.

Vagoanele sunt vopsite la interior cu vopsea pentru produse alimentare, vopsea care trebuie sa aiba aviz sanitar.

Seria vagonului
- Literala : Uagps
- Numerica : 9333; 9334; 9339 / 9332; 9334; 9335
- An fabricatie : 1980-1982 / 1987-1992
- Uzina constructoare : AV. Arad
- Apt Riv : Da
- Numar de vagoane in parc : 3669

- Lungimea peste tampoane : 15840 mm
- Lungimea sasiului : 14600 mm
- Latimea sasiului : 2400 mm
- Inaltimea maxima a vagonului : 4053 mm
- Ampatamentul vagonului : 10800 mm
- Tip boghiu :
- Y25 Cs II cu modernizari
- Y 25 Rsa modernizat
- Y 25 Cs II M
- Tara vagonului : 22.5 t
- Volumul cutiei : 75 m3
- Capacitatea de incarcare : 57.5 t
- Sarcina maxima pe osie : 20 t
- Raza minima de inscriere in curba :
- linie curenta : 150 m
- linie garare : 60 m
- Tip frana : KE-GP
- Viteza maxima de circulatie (vagon gol/incarcat) : 120/100 km/h


Timisoara 21.11.2010
33 RIV 53 RO RSCO 9332 489-2 Uagps


Sf. Gheorghe 20.06.2009
31 RIV 56 SK ZSSKC 9332 825-6 Uagps
 

nelutu

Well-Known Member
Trenulist
28 Decembrie 2008
273
8
Bucuresti/Fogia
LOCATION
Bucuresti/Fogia
Salut,

Se pare ca si Romvag Caracal fabrica sau a fabricat astfel de vagoane care sunt putin diferite de cele de la ARAD:

http://www.romvag.ro/vag_cer.html

ampatament diferit, volumul cutiei diferit, numarul de guri pentru descarcare diferit.

Plus de asta in anii de AUR am si exportat:

http://teherkocsik.tpiri.de/index.php

Despre ghereta de frana am vazut doar in compediu insa niciodata nu am vazut unul cu asa ceva.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.308
287
Iași
LOCATION
Iași
Si lungimea difera, 15.84m la cele cu striatii si 14.84m la cele fara.


31 RIV 53 RO-CFR 9332 171-8


31 RIV 53 RO-CFR 9333 274-9


31 RIV 53 RO-CFR 9334 291-2


31 RIV 53 RO-CFR 9334 550-1


31 RIV 53 RO-CFR 9335 843-9


31 RIV 53 RO-CFR 9353 006-0


31 RIV 53 RO-CFR 9335 125-1


31 RIV 53 CFR 9335 158-2 Uagps



31 RIV 53 CFR 9339 563-9 Uagps




84 INTERN 53 RO GFR 9334 501-0 Uaqps - pentru UREE


Si 2 vagoane Uapps (cu descarcare prin gravitatie controlata la baza)

31 RIV 53 RO-CFR 9341 009-9 Uapps


31 RIV 53 RO-CFR 9341 049-5 Uapps - pentru ingrasamant
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.308
287
Iași
LOCATION
Iași
15 RIV 53 RO-BAX 9332 880-4 Uagps


33 RIV 53 RO-BAX 9332 800-0 P Uagps


84 INTERN 53 RO CFR 9332 830-5 P Uagps InterAgro


88 53 RO CTV 9332 384-9 Uagps


84 INTERN 53 RO CFR 9332 818-0 P Uagps InterAgro


88 53 RO CTV 9336 618-6 Uagps
 

Serban

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2008
106
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
nelutu a spus:
Salut,

Se pare ca si Romvag Caracal fabrica sau a fabricat astfel de vagoane care sunt putin diferite de cele de la ARAD:

http://www.romvag.ro/vag_cer.html

[/quote

La Caracal s-au fabricat vagoane pentru cereale export URSS. Plecau pe boghiuri de cale normala (Diamond) iar la Dornesti se facea transpunerea. Boghiurile de cale larga se incarcau in niste Rgs-uri amenajate special si care erau incluse in aceeasi garnitura cu vagoanele pentru export. Fotografia cu Uagps este pusa gresit, probabil nu au avut alta ...!