Vagoane seria 22-96( Beem) si 30-76 (Aeem)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La nemti 30-76 au fost Aim260 10-91 DB . 91 inseamna ca au 200km/h si aveau frana Mg activa dupa cum a scris si Horia
 
buna,

vagoanele Aim(z)260 ale DB (numai primele 2 au fost Aim cu generator pe capul fusului de osie, restul aveau conducta generala de unde si "z" adica "ee" la valahi) au circulat numai pe MD33 si MD36 cu frana pe disc si frana magnetica suplimentara si aveau V.max 200km/h; la Grivita pesemne ca s-a pastrat si frana magnetica (pe el scrie G-P-R (D) Mg din cate stiu) insa dupa bunul obicei al lor, tot ce circula pe MD este limitat mai jos...

si 88-96 au venit cu MD36 si V.max 200 si acum sunt toate limitate la 160...

in Germania nu au existat Aim(z)260 care sa aiba V.max 160, tot parcul IR avea V.max 200 fara limitari, inclusiv fostele vagoane din DDR care circula pe GP200s.
 
cum data trecuta eram pe fuga, acum un raspuns mai complet...

Aeem 30-76 au circulat din 1961 si pana in 1988-90 (adica pana la conversia din Am202 in Aim(z)260/261 pe MD "clasice" (MD33) apoi pe MD36 cu frana Mg si amortizor capabile de 200km/h care au ramas si la CFR (unde "fug" insa numai 160)

Beem 22-90 si Bdeem 84-96 de ambele modele (11 si 12 ferestre) merg pe GP200s cu Mg, modelul de dupa 1988, care au ramas si la CFR
 
Pai creatia asta a celor de la Grivita, nu e patentata de ei. In Italia, vechile vagoane tip Z sunt refacute cam pe celasi sistem. Daca luati expresul Leonardo de la Aeroportul Fiumiccino la Termini, veti observa ca vagoanele au in capete cate 2 sau 3 comparimente cu peretii de pexi glass, fara usi, iar intre capetele compartimentate exista un ditamai salonul.
 
ei, nu asa de multe vagoane au saloane de Grivita... numai fostele Bomz236 si Bomdz236.8, adica cele 3 22-96 (048", 049, 050) si 84-96 004 si 005 au saloane creeatii Grivita... restul aveau deja de la mama lor, doua saloane centrale, dupa proiectele PFA Weiden ca vagoane de IR...

trendul este insa in directia asta, exemplu noul 20-49.2 de la Cluj: la mijloc salon ;)
 
vineri in timp ce asteptam A1673 care sa ma aduca la Urziceni (acasa la ai mei) am constatat ca cei de la Grivita nu stau degeaba. Astfel incat mai nou mi-au dat fisele un pic fisele peste cap.
de exemplu in compunerea IC531 am vazut pe 50 53 30-76 026 deci sunt mai multe decat credeam eu
iar in compunerea R651/657 am vazut pe 50 53 22-96 051 si eu care credeam ca la 50 se opresc.
 
Cei de la CFR au cumparat un Bimz 261/264 de la DB (vagon de clasa a II-a cu 12 compartimente,cu capetele acoperisului rotunjite),dar l-au convertit in Aeem cu numarul 30-76-024...Nu am poze fiindca l-am reperat intr-un filmulet :roll:
 
Buna,

La CFR au ajuns mai multe Bim(z)263/4, cel putin 3 au trecut la jumatatea anului trecut prin Viena spre Romania...

De unde pana unde au scos din el Aeem 30-76, ma depaseste! Oamenii astia imi dau cele mai serioase dureri de cap...

Pe ce tren circula? Hai sa-l (sa le) "vanam" ;)
 
30-76 024 este acum 22-76 001 iar restul de Bimz261/4 sunt actualele 50 53 22-76 Beem reconstruite de Atelierele CFR Grivita Bucuresti. Pana acum au fost reconstruite 7 bucati adica 22-76 001-005 in anul 2009 si 22-76 006-007 in 2010. Le-am vazut in Gara de Nord pe garnitura rapidului 826. Sunt vagoane cu o cutie identica cu a lui 30-76 Aeem numai ca au 12 ferestre. Boghiurile sunt de tip MD36 cu patina si frana pe disc ceea ce permite o viteza de 160 km/h.
 
nu este ceva nou sa se reinmatriculeze un vagon la CFR Calatori
de exemplu
20-77 001 acum 20-87 001
21-47 527 acum 20-31 001
22-96 048 acum 84-96 001
26-54 001 acum 26-16 001
30-76 024 acum 22-76 001
44-76 001 acum 44-31 001
71-31 019 acum 75-71 001
71-31 020 acum 75-71 002
71-31 046 acum 75-71 003
 
50 53 30-76 018-0 Constanta august 2014
5053_30-76_018-0_Constanta_20140814_9229.jpg


50 53 30-76 019-8 Bucuresti aprilie 2019
5053_30-76_019-8_Bucuresti_20190417.jpg
 
  • Like
Reacții: nae44 și AdyAero
O scurta intrebare: baietii de la trains-addicted au scos doua modele pe care le-au numerotat 50 53 30-76 027-1 si respectiv 50 53 30-76 029-7.
Dar au existat aceste numere cu adevarat? Toate informatiile pe care le-am gasit online indica ca aceasta serie s-a oprit efectiv la numarul 026...

Multumesc pentru clarificari! :)
 
Da, ambele exista. Si nu sunt la fel ca celelalte Aeem 30-76 pentru ca nu provin din Aim(z) 260/261 cu 10 ferestre laterale ci cin Bim(z) 263/264 cu 12 ferestre laterale.
Multumesc pentru precizari, Horia!

Din cate inteleg si vagoanele 30-76 023 si 024 provin tot din vagoane clasa a doua. Vagoanele 027 si 029 sunt o re-numerotare a acestor vagoane dupa revizia in care au primit schema de vopsire express? Sau este vorba de vagoane care au continuat sa fie modernizate dupa 026? Si daca este vorba de o noua serie de vagoane modernizate, ai cumva si informatii legate de perioada in care au fost transformate din vagoane DB, de catre cine si despre cate unitati este vorba?

Iti multumesc anticipat pentru raspuns! :)

Tudor
 
Salut,

Din informatiile de care dispun vagoanele cu numerele de parc 027 si 029 exista si sunt in configuratia cu 12 ferestre. Daca e vorba de o renumerotare (de ce?) nu stiu. Poate o sursa mai competenta de informatii ar fi direct CFR Calatori. ;)
 
Salut,

Din informatiile de care dispun vagoanele cu numerele de parc 027 si 029 exista si sunt in configuratia cu 12 ferestre. Daca e vorba de o renumerotare (de ce?) nu stiu. Poate o sursa mai competenta de informatii ar fi direct CFR Calatori. ;)
Multumesc pentru precizari!

Am trimis un email catre persoanele de contact pe care le am la CFR Calatori, sa vedem daca reusesc sa aflu ceva mai multe informatii... si nu voi ezita sa le postez daca aflu istoricul acestor vagoane. :)