Vagoane seria 22-96( Beem) si 30-76 (Aeem)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

homer

Member
15 Martie 2009
22
0
Iasi
LOCATION
Iasi


am prins vagonul 22-96 050 pe R662 in gara Iasi

ce s-a intamplat de are doar 11 geamuri ? unde a disparut al 12lea ?
 
Vagoanele 48 , 49 si 50 sunt din fostele vagoane DB Bomz236 , nu Bimz259.

sunt cu 11 ferestre tip ghilotina pe fiecare parte, 3 la compartimente, 5 la salon iar 3 la compartimente.
(nu socotim si ferestre de la wc-uri)


Alte diferente: scara e fixa, nu se pliaza cand se inchide usa, sunt o ideee mai inalte decat restul din seria 22-96, au cele 2 aerisiri mai spre axul vagonului.

capetele vagonului 48 :


22-96 050:


22-96 049 si 22-96 050:


Salonul de la vagonul 49:

 
buna baieti,

ce cauta Halberstaedter la AVA200, ne va spune autorul :D

a douasprazecea fereastra a fost furata si vanduta la talcioc!

cum sa aiba doua fete diferite, fratilor? :D

Florin are perfecta dreptate; pe langa gramada de Bimz259 si Bimdz267 (actualele Bdeem 84-96 001 si 002, unde 001 este fostul 22-96 048') CFR Calatori, cu prostia caracteristica, a inmatriculat ca 22-96 si trei foste Bomz236, vagoane germane de IC cosntruite in 1991 pe baza UIC Z2 "lange Halberstaedter" fara climatizare, ca 22-96 048", 049 si 050.

de ce nu le-a dat prin cap ca ar fi trebuit sa fie 21-96 001-003, Dumnezeu stie; si inca ceva: la DB AG aveau 11 compartimente a 6 locuri "decalate", la CFR cele 5 compartimente din mijloc au devenit salon...
 
de remarcat de asemenea ca 30-76 si 22-96/84-96 nu au prea multe in comun, in afara de originea lor la CFR, DB AG din fostul si regretatul parc IR.

30-76 - foste Aim(z)260, dupa UIC X (567-1), constructie 1961 ca Aum202, reconstructie din 1988 la PFA Weiden ca vagon de IR si "cosmetizare" la Grivita din 2007 (ei o numesc "reconstructie")

22-96 001-047 - foste Bimz259, dupa UIC Z2 (567-2), constructie 1984-1989 ca Bme DR (Ost), reconstructie radicala dupa 1992 la PFA Weiden cu schimbarea peretilor laterali ca vagon de IR si idem, "cosmetizare" la Grivita din 2007; devin UIC Z1 prin etanseizare si climatizare.

22-96 048' actualmente 84-96 001 si 84-96 002 - foste Bimdz267, dupa UIC Z2 (567-2), constructie 1984-1989 ca Bme DR (Ost), reconstructie radicala dupa 1992 la PFA Weiden cu schimbarea peretilor laterali ca vagon de IR si compartiment de obiecte grele/biciclete, "cosmetizare" la Grivita din 2007, devin UIC Z1

22-96 048", 049, 050 - foste Bomz236, dupa UIC Z2, constructie noua 1991 la Halberstadt ca Bomz, foste in parcul de IC DB AG, "reparatie si interior nou" la Grivita in 2008, devin UIC Z1.

ar mai fi si 84-83 001, un fost ABbd406, tot pe baza Halberstaeter...
 
aha, merci pentru informatii, asta nu stiam ca e din DB Bomz236, am zis ca e din acelasi tip de vagon, ramanand aceeasi serie.
 
buna Dragos,

tocmai m-am uitat la fotografiile din colectia personala, facute de Florin, cu ambele parti ale lui 049 si 050: au bineinteles numai 11 ferestre, toate ghilotina ;)

sunt convins ca Florin poate posta pozele aici, ca sa vedem.

ca informatie, partea culoarului are ferestrele de 800mm (corespunzand cu toaletele) fixe, cele de pe partea compartimentelor sunt de asemenea tip ghilotina.

la Grivita s-a ermetizat de asemenea cutia, s-au scos grilele de pe acoperis si cea de pe lateralui culoarului si doua din cele 4 aeratoare de pe axa mediana a acoperisului; este si normal, in Bocm "o" inseamna ohne Klimaanlage :D
 
de altfel, atat poza lui Homer din susul paginii cat si jumatate din cele ale lui Florin arata partea opusa culoarului de la 048"-050 ;)
 
Vorbind de vagoane din acestea, trebuie sa zic ceva in legatura cu 84-96-005, cu care am mers de la Bucuresti la Medias. Numerotarea locurilor este absolut romaneasca. Adica (si sper ca se vede corect cand postez) este asa:
95 93 91

96 94 76
85 83 74

86 84 82
75 73 71

66 64 62
55 53 51

56 54 65
45 43 63

46 44 42
Poate ajuta pe cineva, ca eu aproape ca m-am speriat rau.

Ah, da, si abtibildul indicand locul 74 se dezlipise. Iar un lucrator, care a urmat o logica (spre deosebire de imbecili numeratatori), a lipit 81 in locul lui 74. Deci 74 nu exista in vagon, practic, iar 81 nu exista in sistem.

:-? :-?
 
buna,

iata ca a aparut si 84-96 005, deci sunt mai mult de doua... :D

numerotarea este ciudata, insa vorbesti de compartimentele de capat sau de saloanele centrale? acestea fiind in formula 2+0, 3+0, etc, e normal sa fie asemenea "ciudatenii"...
 
84-96 sunt cel putin 7 bucati , circula de o gramada de timp. Astazi l-am vazut pe 001 pe R 832 pe o parte laterala avea 12 geamuri afara de cele 2 de la wc-uri.

In prezent sunt 50 bucati 22-96 , 7 bucati 84-96 si vreo 18-19 bucati de 30-76.

Zilnic pe traseu sunt 2 vag 84-96 pe A 1745/6 , 1 vag pe 826/7 , 1 vag L-V pe 831/2 si inca 1 vag pe 832 in zilele de S si D.
 
buna paall,

dupa info oficiale ale CFR, exista asa:

Beem 22-96 001-050, 001-047 fiind foste Bimz259, 048"-050 fiind foste Bomz236
Bdeem 84-96 001,002, ambele foste Bimdz267, 12 ferestre, deci 84-96 003-007 sunt new entry pentru mine :D
Aeem 30-76 001-007, 009-016 si Beem 30-76 008, deci numerele peste 016 la fel...

pe valea Prahovei circula un IC cu AVA200 salon si 2 (!!!) 84-96, 001 si 002!
 
30-76 100% l-am vazut pe 018, 019 e si el o fantoma mai rara.Prea rar iese pe traseu.

pe Valea Prahovei acel Ic cu AVA200 salon si 2 vag 84-96 este Rapidul 831 Buc.Nord-Brasov si 832 returul Brasov-Buc.Nord.

Loc :
vag 1 = 10-90
vag 2 = 21-76
vag 3 = 21-76
vag 4 = 21-76
vag 5 = 84-96
vag 6 = 21-76
vag 7 = 21-76
vag 8 = 84-96
vag 9 = 21-76
vag 10 = 21-76

Vag 1-5 circula zilnic iar vag 6-10 doar in week-end. Vag 6 ,7 , 9 si 10 nu e musai sa fie neaparat salon 21-76, vreo 2 week-enduri au fost vag 21-80 insa vag 8 a fost tot 84-96.
Trenul a avut succes maxim in mini-vacanta de 1 mai cand a avut 12 vagoane, 95% locurile ocupate.


22-96 048 , 049 si 050 se observa destul de usor de la exterior daca afara e noapte, dupa lumina lapilor/neoane/beculete din tavanul vagonului. Asa am observat eu ca salonul acestor 3 vag nu este la fel cu al celorlalte.
 
asa este, paall... este o creeatie de Atelierele Grivita... au scos peretii despartitori si au facut salon la miloc... pana si fixatiile de la scaune si oglinzile le-au pastrat! ;)
 
buna,

atunci se complica treaba, am de modificat niste fise ;)

culmea e ca dupa UIC, codul 30-76 defineste un AB, nici A si nici B :D
 
am o intrebare , i s-au schimbat la grivita si boghiurile cu ce a venit de la nemti de i s-a redus viteza de la 200 la 160 ?