Vagoane seria 20-47

CatalinGhita

Active Member
Trenulist
15 Decembrie 2008
112
0
Vagoane seria 20-47

Vagon compartimentat seria 20-47
Fabricat la IVA, cod fabricatie 800/201

Caracteristici:
- Lungimea peste tampoane: 24.500 mm
- Ampatament: 17.200 mm
- Tara: 41 t
- Numar de locuri: 80
- 10 compartimente a cate 8 locuri fiecare
- Boghiu: Minden-Deutz
- Viteza maxima de circulatie: 140 km/h
- Frana: KE-GPR
- Instalatie de incalzire: Electrica cu radiatoare, electric/abur
- Instalatie electrica: Generator 7 kW - GIV
- Numar vagoane fabricate:
cod 800: minim 281
cod 201: minim 255
- Utilizare: vagon de clasa a 2-a, destinat traficului intern de parcurs mediu si lung.
- Ferestre rabatabile
 

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.359
19
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
ei, Daniel, de parca tu ai vrea sa stie carte cei de la CFR Calatori ;)

sunt unii care nici nu stiu ce inseamna 50 sau 61 din codificarea UIC pe care o aplica :D
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.946
41
Nu ai voie sa pozezi, interzis la calea ferata, e secret.hahahaha asta stiu unii cel mai bine.
 

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Stie cineva cand au fost produse ultimele vagoane din seriile 20-47 si 19-47?
Daca vreunul dintre membrii forumului are vreo poza cu ultimele vagoane (produse) din seriile 20-47 si 19-47 si poate posta o astfel de poza i-as multumi.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
întrebare de baraj: ce a fost mai întâi: 20-47 sau 20-57?

Sau au fost întâi 20-47 încă’lzite cu radiatoare, apoi 20-57 geamuri ,,ghilotină’", apoi cele cu geamuri ca de 20-47 şi apoi 20-47 încă’lzite cu aer modulat (c㒠nu mai era loc în seria 20-57)?
 

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.359
19
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
nici de unele: mai intai au fost Bafld74.000 si mai apoi Bafld 20-40 si abia cand s-au convertit in vagoane de intern au devenit 20-57...

20-47 sunt constructii noi ulterioare de dupa 1978, primele Bafld 74.000 dateaza de dinainte de 1965...
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Bun... deci Bafld 20-40 au fost primele 20-57, iar dupa 1978 au aparut 20-47. Atunci ce-i cu 20-57 cu geamuri de 20-47? Au ajus asa pentru ca s-au atins 1000 de vagoane in seria 20-47? De ce exista 2 feluri de incalziri electrice in aceeasi serie (20-47)?

îmi vine greu s㒠cred c㒠în 1965 românii montau instalaţii de încă’lzire electrice cu aer modulat, când noi de-abia aflam cum arat㒠o locomotiv㒠electrică’.

Tot apropo de 20-47... observ c㒠primele vagoane (numere cel puţin pân㒠la 101 inclusiv) au altfel de aerisiri faţ㒠de restul vagoanelor din aceeaşi serie.

20-47 039-4


20-47 103-8
 

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.359
19
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
da, Dragos, in 1965 CFR era in top... desi e greu de crezut:

- sistem de iluminat fluorescent si incandescent Pintsch-Bamag
- sistem de incalzire cu aer modulat, Pintsch-Bamag si Webasto
- boghiuri Minden-Deutz MD33

si cate si mai cate.

vagonul Bafld74.000 a fost la vremea lui o inovatie absoluta si avea un nivel de comfort demn de Europa, la fel ca DA, EA si alte "inovatii" CFR din vreme... ca la 40 de ani dupa aceea la CFR se inmatriculeaza cusete "Bem" si vagoane cu 11 ferstre 22-96 asta e alta poveste... :(

unele 20-47 si 20-57 sunt foste 10-40 sau 30-40, altele noi, altele foste 20-40... ba chiar si foste 19-40 sau 39-40 cu cutie noua dupa incendii!

lucrarea pe care o pregatesc va incerca sa faca ceva lumina in domeniul asta ;)
 

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.359
19
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna baieti,

cum spunea si domnul coautor Gam3 ;) rabdare sa fie... si suntem convinsi ca vor fi multe surprize placute in paginile lucrarii!

va aparea in limba romana, insa avem in vedere si o traducere in engleza sau germana (cu o preferinta pentru germana datorata interesului publicului din tarile de aceasta limba pentru vagoanele romanesti); pentru moment studiem, daca va fi o traducere completa, sau doar un rezumat sau o editie bilingva de la inceput!