Vagoane seria 16-17

CatalinGhita

Active Member
Trenulist
15 Decembrie 2008
112
0
Vagon de calatori seria 16-17.
Vagon clasa 1, intra in compunerea unora dintre Trenurile Etajate - TE, impreuna cu vagoane de clasa a 2-a, seria 2617.
Nu toate trenurile etajate - TE - au in compunere vagon de clasa 1 (16-17).

O garnitura TE - Tren Etajat este un cuplu format din 4 vagoane etajate (uneori unul este de clasa 1), cu boghiuri pe 2 osii la extremitati si boghiuri cu 3 osii sub articulatii.

Fiecare rama are o codificare de forma TExxxa, unde xxx = nr. de 2-3 cifre, iar a= o litera de la a la d, in functie de pozitia vagonului in rama. Astfel:
a = vagon de capat clasa 1 sau cls a 2a
b= vagon de capat clasa a 2a
c, d= vagoane intermediare de clasa a 2a.
Dispunerea vagoanelor este a - c - d - b.
Fabricat la DWA Gorlitz - RDG
- Caracteristici tehnice:
- Viteza maximă de circulaĂžie: 120 km/h
- Lungimea trenului peste tampoane: 73,000 m
- Ampatament boghiu pe doua osii: 3,000 m
- Ampatament boghiu pe trei osii: 3,600 m
- Tara (tren): 132 t
- Număr de locuri: 346 de locuri
- Tip boghiu: GĂśrlitz pe două/trei osii.
- Tip frană: KE-2C-ALP (franare progresiva cu sarcina, datorita diferentelor majore de greutate intre trenul gol si trenul plin)
- Instalatie de incalzire: Electrica/Abur
- Instalatie electrica: Generator de 7 kW
- Iluminat - incandescent
- Nr vagoane din parc: cel putin 66
Atentie! Nu va luati strict dupa numarul de inmatriculare, caci numerele vagoanelor clasa 1 si a 2-a sunt date consecutiv, in ordinea numarotarii TE-urilor, astfel ca putem avea, de exemplu, 16-17 001, 26-17 002, 26-17 003, 26-17 004, 16-17 005 s.a.m.d. Si tinand cont ca unele TE nu au vagoane 16-17, mi-e greu sa spun care sunt numerele vagoanelor seria 16-17.
- Ani fabricatie: cel putin 1962 - 1977

Ferestrele sunt culisante la etaj, in sensul ca se coboara in interiorul peretelui lateral, iar geamurile de la parter si nivelul intermediar din capete sunt rabatabile.
TE-urile nu permit intercomunicatia intre ele, ci numai in cadrul unui TE.
Usile de acces sunt culisante, conjugate cate doua, cu actionare manuala.
Peroanele de acces sunt la nivel ridicat, astfel incat accesul este destul de greoi, practic podeaua peroanelor de acces este deasupra nivelului boghiurilor.
Sunt cel putin 2 variante constructive, unul cu capetele TE-ului rotunjite si unul cu capetele drepte.
De asemenea usile de acces sunt in 2 variante, o varianta cu geamurile late aproape cat intreaga usa si una cu geamurile mai inguste.
De la parter spre etaj accesul se face prin cate doua culoare de acces laterale

In stadiu avansat de coroziune, ferestre neetanse, amenajari interioare si sanitare deteriorate;
Unul dintre ele a fost modernizat, experimental, rezultand trenul "Acvila".
 
A

Anonymous

Guest
vad ca la ambele mesaje si la 16-17 ( cel cu clasa 1 ) si 26-17 ( fara clasa 1-a ) garniturile Te au 346 locuri :confused: .

Din cate am vazut eu is mai multe tipuri de garnituri Te.

- Garnitura Te din 4 vagoane cu capete rotunjite si doar din vag de clasa a 2-a.
- Garnitura Te din 4 vagoane cu capete drepte si doar din vag de clasa a 2-a.
- Garnitura Te din 4 vagoane cu capete drepte din 3 vag clasa a 2-a si 1 vag cls 1.
- Garnitura Te din 4 vagaane cu un capat drept si celalalt rotunjit care are doar vag de clasa a 2-a.

La Ploiesti exista doar 10 Garnituri Te. Maine pe seara voi posta date despre ele ( nr vag 16-17 din garniturile cu cls 1, data ultimului RK si data la care expira , nr de locuri pe care il au garniturile Te cele cu 16-17 si cele fara 16-17 )
 

CatalinGhita

Active Member
Trenulist
15 Decembrie 2008
112
0
paall a spus:
- Garnitura Te din 4 vagaane cu un capat drept si celalalt rotunjit care are doar vag de clasa a 2-a.
In nici un caz nu au venit asa din fabrica, cred ca s-au facut diverse combinatii de vagoane in uzinele de reparatii.
 
A

Anonymous

Guest
La Ploiesti mai sunt doar urmatoarele garnituri :

A) Garnituri numai cu vag de clasa a doua ( 26-17 )
B) Garnituri cu vag de cls 1 ( 16-17 ) si cu 3 vag cls 2a ( 26-17 )

A)
1. TE 13 , cu capete rotunjite ( 03.07.2007 - 03.07.2009 )
2. TE 16 , cu capete rotunjite ( 29.08.2007 )
3. TE 17 , cu capete rotunjite ( 27.04.2007 - 27.07.2009 )
4. TE 25 , cu capete drepte ( 14.08.2008 )

B)

1. TE 80 ( 28.02.2007 - 28.02.2009 )
2. TE 93 ( ???????????????????????? )
3. TE 100 ( 17.08.2006 - 17.08.2008 - 17.02.2009 )
4. TE 115 ( 06.12.2007 )
5. TE 117 ( 31.07.2007 - 31.07.2009 )

Pe langa aceste garnituri a mai fost si garnitura TE 113 care a disparut de vreo cateva zile ori la Pascani ori la Rosiori.

Buzaul are si el 3 Garnituri Te : Am date doar despre 2 din ele : TE 59 ( 16-17 si 26-17 ) 31.01.2008 si TE 84 ( 16-17 si 26-17 ) 10.07.2008.
 

MariusM

Active Member
Trenulist
8 Martie 2008
145
2
Pitești
YAHOO
marius_guitarboy
LOCATION
Pitești
Lista mea de TE-uri(in afara de cele mentionate de colegul Paall):

TE 6 - Ploiesti
TE 9 - Ploiesti
TE 15 - Ploiesti
TE 22 - Ploiesti
TE 23 - Ploiesti
TE 28 - Teius(16-17 si 26-17)
TE 29 - Cluj
TE 41 - Teius
TE 44 - Brasov
TE 45 - Brasov
TE 47 - Brasov
TE 56 - Brasov
TE 60 - Locatie necunoscuta(16-17 si 26-17) - Modificat in "Acvila"
TE 67 - Buzau(16-17 si 26-17)
TE 71 - Locatie necunoscuta - Actuala Acvila 001

TE 77 - Timisoara
TE 79 - Timisoara
TE 90 - Craiova(16-17 si 26-17)
TE 95 - Ploiesti
TE 97 - Timisoara
TE 103 - Arad
TE 105 - Timisoara
TE 109 - Iasi
TE 120 - Timisoara
TE 125 - Timisoara
TE 126 - Pascani
TE 130 - Brasov

De mentionat ca lista cu TE-uri de la Ploiesti e putin cam veche(cca 2005-2006)
 

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
Doresc sa aflu cateva lucruri despre TE-uri.
Le multumesc anticipat celor care imi vor da raspunsuri.
1) Se pot moderniza TE-uri dupa proiectul "Acvila" si din TE-uri cu capete rotunjite?
( exista ceva instalatii la "Acvila" , instalatii care sa fie plasate tocmai in spatiul pe care nu il au TE-uri cu capete rotunjite comparativ cu TE-uri cu capete drepte?)

2) Imi poate recomanda cineva niste numere de serie complete pentru niste rame TE cu capete rotunjite (exclusiv) cu statia de domiciliu Ploiesti Sud?
3) o dezvoltare la intrebarea de la punctul 2: stie cineva un astfel de numar de serie care sa fi fost si in anii 80 ( 1986 ma intereseaza ) cu cu statia de domiciliu Ploiesti Sud?
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.359
19
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

unul dintre ultimele trenuri TE livrate in anul 1977, in formula A + 3B din fabrica.

vagonul 50 53 16-17 457-0 a fost dintotdeauna A si a facut intotdeauna parte din TE 115, nu este un "A de la RK" si nici nu a ajuns aici prin permutari.

A-urile originale e la Görlitz sunt 50 53 16-17 441, 445, 449, 453, 457, 461, 465, 469, 473, 477, 481, 485, 489, 493, 497, 501, 505, 509, 513 si 517 in TE 111 a-d pana la 130 a-d.
 

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Foarte corecte şi interesante informaţii! Mai adaug eu c㒠TE-urile cu clasa I sunt cele de la nr. 80 în sus (deci începând cu 16-17 320). Viteza lor de circulaţie nu este nicidecum 120 km/h, deşi cei de la IMMR-uri scriu asta pe el... S-au fă’cut teste şi mai mult de 105 km/h GOL nu a circulat acest tip de cuplu etajat. Au o înghesuial㒠la timoneria de frân㒠de-ţi vine să’-ţi iei câmpii, iarna apar mari probleme în exploatarea acestor tipuri de vagoane.

Meritul lor este c㒠au peste 40 de ani de când sunt în exploatare (unele dintre ele), a fă’cut germanul lucru bun, dar l-a fă’cut pentru 10-20 de ani, la noi tot se trage de el... în câţiva ani acest tip de cuplu etajat nu va mai exista decât sub form㒠de "Acvilă’" sau TE 115, care a primit o vopsire frumoasă’, majoritatea dintre ele având sau vor avea RTI3-ul expirat şi vor accede la Rai.

Ar merita mă’car unul s㒠fie salvat şi expus într-un muzeu ceva... Dar cine s㒠se îndure s㒠conserve 78 de metri şi 132 de tone numai bune de vândut la fier vechi!!
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.308
287
Iași
LOCATION
Iași
O completare la ce zice paall, ramele TE 13 si 16 de la Ploiesti Sud au sosit la Podul Iloaiei pe 4 iunie pentru a fi taiate.



TE 13 e cu capetele drepte iar TE 16 cu capetele tesite.

Se observa ca fata de 2009 de cand e lista lui paall, la RP si RG elemente din rame diferite au fost combinate.
paall a spus:
La Ploiesti mai sunt doar urmatoarele garnituri :

A) Garnituri numai cu vag de clasa a doua ( 26-17 )
B) Garnituri cu vag de cls 1 ( 16-17 ) si cu 3 vag cls 2a ( 26-17 )

A)
1. TE 13 , cu capete rotunjite ( 03.07.2007 - 03.07.2009 )
2. TE 16 , cu capete rotunjite ( 29.08.2007 )
3. TE 17 , cu capete rotunjite ( 27.04.2007 - 27.07.2009 )
4. TE 25 , cu capete drepte ( 14.08.2008 )

...
@mishu88

De unde ai informatia ca viteza de circulatie nu a fost de 120km/h ? Ceva hartie oficiala de la CFR? Amintirile unui cfr-ist ?
 

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.359
19
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Imi pare rau sa-l dezamagesc pe Mishu, insa informatia sa privnd viteza maxima a ramelor TE este falsa sau, ma rog, potential corecta doar dupa ce acestea au trecut prin ani de intretinere salbatica carpato-danubiano-pontica.

Atat ramei TE 01 A-D in 1962 (viitoarea TE 001 a-d) cat si ramei TE 011 a-d li s-au efectuat de catre producator inaintea livrarii teste de franare la sarcina completa, inclusiv test de rupere de carlig si franare libera dupa UIC la v.max+10%, deci franare izolata de la 132km/h si frana cu sarcina progresiva (HiK-P-A la 001, KE-GP-A la restul) a functionat perfect.
Ramele similare ale DR(Ost), PKP si CSD merg fara problème la 120, cele PKP circula inca si azi la aceasta viteza.

Daca la CFR nu se (mai) poate, asta e o poveste pur romaneasca.
 

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Horia_Radulescu a spus:
Imi pare rau sa-l dezamagesc pe Mishu, insa informatia sa privnd viteza maxima a ramelor TE este falsa sau, ma rog, potential corecta doar dupa ce acestea au trecut prin ani de intretinere salbatica carpato-danubiano-pontica.

Atat ramei TE 01 A-D in 1962 (viitoarea TE 001 a-d) cat si ramei TE 011 a-d li s-au efectuat de catre producator inaintea livrarii teste de franare la sarcina completa, inclusiv test de rupere de carlig si franare libera dupa UIC la v.max+10%, deci franare izolata de la 132km/h si frana cu sarcina progresiva (HiK-P-A la 001, KE-GP-A la restul) a functionat perfect.
Ramele similare ale DR(Ost), PKP si CSD merg fara problème la 120, cele PKP circula inca si azi la aceasta viteza.

Daca la CFR nu se (mai) poate, asta e o poveste pur romaneasca.
Nu m㒠dezamă’giţi deloc, ba dimpotrivă’, m㒠bucur c㒠am primit un ră’spuns argumentat. Informaţia despre faptul c㒠nu circul㒠cu mai mult de 100-105 km/h GOL (su subliniere pe regimul GOL) mi-au spus doi instructori din exploatare din dou㒠revizii diferite. Iar asta se referă’, aşa cum bine aţi spus, d-le Horia, în condiţiile de astă’zi de exploatare.

Viteza lor maxim㒠chiar nu o s㒠mai fie 120 km/h din mai multe motive: regimul de tren pe care circulă’, infrastructura, toate ajustă’rile şi toate provizorismele fă’cute începând de la regulator şi pân㒠la ultimul levier al timoneriei. Dup㒠pă’rerea mea şi ce-am vă’zut pân㒠acum, n-am mai întâlnit un boghiu atât de îngră’mă’dit ca Goerlitz pe 3 osii... La boghiul ă’sta dac㒠s-a stricat ceva grav şi nereparabil la faţa locului în timpul curselor, pe dreapta ră’mân pân㒠la casare.

Aş fi curios despre testele şi regimul de exploatare a Acvilei, dac㒠într-adevă’r circul㒠cu 120 km/h ca regim de accelerat pe Bacă’u - Iaşi.