Vagoane seria 10-56

CatalinGhita

Active Member
Trenulist
15 Decembrie 2008
112
0
Am sa incerc sa va prezint seriile de vagoane de calatori despre care am date.
Sunteti rugati sa contribuiti cu date si poze.
Eu nu pot atasa poze, nici direct in forum, nici pe site-urile de gazduire, probabil e pusa vreo restrictie.

Vagon calatori seria 10-56

Vagon salon clasa 1

Este modernizat la Atelierele CFR Grivita Bucuresti, in anul 1998.
Provine dintr-un vagonul compartimentat seria 2057 - "IVA", cod 800,.
Este destinat traficului intern.

Caracteristici tehnice si de confort

- lungimea peste fetele tampoanelor necomprimate: 24.500 mm
- ampatament: 17.200 mm
- latimea maxima: 2.864 mm
- inaltimea maxima: 4.050 mm
- inaltimea planseului de la sina: 1.255 mm
- ampatament boghiu; 2.500 mm
- boghiu: Minden-Deutz
- viteza de circulatie: 140 km/h

Compartimentare:
- 2 peroane frontale de urcare
- culoar central
- 1 compartiment tip salon cu 78 locuri
- pereti interiori modulari, din poliester armat cu fibra de sticla (PAFS)
-2 cabine WC moderne, modulare, din PAFS
- mobilier integral nou cu design modern, fotolii individuale tapitate cu plus, cate 2/batiu
- usi de acces pliante, noi, cu inchidere automata si blocare la viteza peste 5 km/h
- usi de intercomunicatie actionate pneumatic de la conducta generala de 10 bar a trenului
- instalatie de sonorizare
- instalatie de climatizare
- prize de 220 v /50 hz pentru laptop/notebook
- sursa statica de alimentare cu energie electrica
- frana pneumatica KE - GPR
- covor antiderapant rezistent la uzura
- vopsirea carcasei vagonului la interior si exterior in sistem poliuretanic
- amplasarea si montarea in dulapuri speciale a aparaturii cu frana de mana

Prototipul acestui vagon seria 1056 a fost realizat in 1998.
S-a realizat un singur vagon din aceasta serie.

Vagonul seria 1056 circula in trafic intern, in trenuri de tip InterCity si Rapid.
 

CatalinGhita

Active Member
Trenulist
15 Decembrie 2008
112
0
Perfect, Dragos, pe asta mizam eu, ca odata deschis un topic, vor apare poze si completari si corectii care sa conduca in final la obtinerea unei fise corecte din punct de vedere tehnic.

Rugamintea mea catre toti este sa incercati si voi sa veniti cu poze, informatii, completari, corectii.
Va rog in special sa cautati sa faceti poze zonei centrale a vagoanelor, cea cu inscriptiile, pentru ca ofera informatii pretioase.

Sa revenim la 10-56.
Trebuie lamurite cateva aspecte esentiale:

- tipul de vagon din care a fost obtinut prin modernizare: 2 surse scrise arata ca provine din 20-57>700, alta arata ca ar proveni din 20-47<700, aceasta din urma varianta pare eronata la prima vedere, fiindca discutia cu >700 si <700 stiu ca este doar la vagoanele seria 20-57, nu la 20-47.
Dar mai trebuie sapat.
- numarul de locuri: 2 surse arata 78 de locuri, alta sursa arata ca 64; cred ca sunt gresite ambele, eu zic ca sunt 60 de locuri, 10 compartimente fictive x 6 locuri/compartiment = 60 locuri.
Pozele lui Dragos sustin ideea cu 60 de locuri.
- anul fabricatiei, dupa 2 surse e 1998, dupa alta e 1997. Cred ca vagonul e facut prin 1997, dar preluat de CFR Calatori in 1998.
- tara, 40,8 tone
- dispunerea locurilor: pe o parte cate 2 fotolii pe batiu, pe partea cealalata cate 1 fotoliu
- instalaĂžie de incalzire/racire: Incalzire electrica cu aer cald/ abur sau răcire cu agent refrigerant
- instalaĂžie electrică: cu convertizor static Âşi generator de 4,5kW
 

CatalinGhita

Active Member
Trenulist
15 Decembrie 2008
112
0
Si eu stiu tot de unul.
D-aia zic ca e bine sa discutam, uite, poate faceti o poza acelui utopic 002, daca dati de el. Dar atentie, sa fie 10-56 002.
 

Trole

Member
Trenulist
10 Februarie 2009
29
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Exista un singur vagon din seria 10-56. In prezent acesta are statia de domiciliu Craiova. Cel mai adesea circula in trenul A 1693/1694 Craiova - Timisoara.
 

AlexH

New Member
Trenulist
28 Decembrie 2008
12
0
kansascity/bucuresti
LOCATION
kansascity/bucuresti
Absolut normal ca 10-56 sa circule pe Craiova-Sibiu.

Pt ca 19-57 si 19-50 circula pe Acc gen Satu Mare-Bucuresti... Nu?