Ca vagoane restaurant au fost folosite vagoane CIWL si vagoane de origine austro-ungara. Vagoane de dormit au fost de tipul CIWL , UNIO Satu Mare, BREDA si HECHT.
Un restaurant de origine austro-ungara:
Din filmul Reconstituirea,anul 1969.
Vagoanele salon, care ca aspect se asemana cu vagoanele de clasa aveau o sala de conferinta cu mese, fotolii mobile. Incaperea rezervata pentru personalul de insotire cuprindea un bufet mic cu masina de gatit. Vagoanele aveau soba pentru incalzire cu apa calda.
Vagoane restaurant CIWL au fost construite si la noi in tara, la actuala Astra Calatori. Am pe acasa un scan cu vagon CIWL in curte la Uzinele de Vagoane Arad.
Primele vagoane de dormit si restaurant ale CFR au fost de constructie franceza, dupa modelul CIWL. In afara de vagoanele restaurant si de dormit de construcite franceza mai existau un numar important de vagoane provenite din transformarea unor vagoane de calatori. Ele erau prevazute cu tot confortul necesar calatoriilor de noapte, avand paturi confortabile,, iluminat individual, apa calda si rece, incalzire proprie...
Vagoanele de dormit transformate din vagoanele de clasa cuprind noua sau zece cabine pentru dormit cu doua paturi, o cabina pentru insotitor, o cabina pentru soba si una - doua cabine WC.
Vagonul de turism (excursie) era un vagon cu paturi intrebuintat de grupuri colective care se deplasau in excursii , turnee etc
Vagoanele erau amenajate in 2 alternative, cl 1 cu 2 paturi si cl a 2 a cu 4 paturi. Atat varianta de cl 1 cat si cele de cl a 2 a aveau cabina pentru insotitor plasata in apropierea sobei. Cabinele de dormit cuprindeau paturi fixe si paturi rabatabile, suporturi pentru bagaje, chiuveta pentru apa rece si calda.