Gam3 a spus:Vagon de incalzit trenurile.
Pun acest vagon la calatori ca sa nu mai deschid alt subiect. Inainte de vagoanele WIT construite incepand cu anul 1972 la Astra Arad au fost vagoane WIT vechi construite in anii 1940. Un model bun de conversie este acesta de la Heris:
http://gallery.modelldepo.ru/showfull.php?photo=6533
Stiam de la Serban
Serban a spus:catalin a spus:WIT pe 4 osii cu cazan de locomotiva cu abur ?
Ne poti spune mai multe ?
Ce tip de vagon a stat la baza, cazanul carei locomotive l-au folosit ?
Am gasit notitele cu serii de vagoane WIT vechi:
WIT 00401 constructie 1933 st. dom. Craiova, casat 1975
WIT 00402 constructie 1946 st. dom. Craiova devenit 60 53 9920-402-9
WIT 00403 constructie 1946 st. dom. Iasi devenit 60 53 9920-403-7
WIT 00404 constructie 1946 st. dom. Bc devenit 60 53 9920-404-5 (cel pe care l-am vazut eu in Buc. Nord)
WIT 00405 lipsa in 1975
WIT 00406 constructie 1942 st. dom. Craiova devenit 60 53 9920-406-x
Cu exceptia lui 401 (nu stiu ce boghiuri avea), celelalte aveau boghiuri ORE.
de la 407 in sus erau vagoane tip Gags constructie noua UVA incepand cu anul 1965 cu boghiu ORE, Minden-Deutz ulterior si Y 25 Cs II !!!!!.
O poza cu un WIT-ul 403 apare in lucrarea Tractiunea feroviara pe Regionala Cai Ferate Iasi, din pacate poza confirma vizual existenta vagonului in anul 1978. De unde naiba luam inscriptii pentru vagon?
catalin a spus:Florin, daca nu ma inseala memoria si ochii, WIT-urile 40X nu sunt construite in caroserii de TF-uri Astra interbelice ?
Sa nu uit si doar FYI: cel mai vechi WIT -uri identificate de mine sunt cele construite pentru CFR de Klett Nurnberg (nu am identificat exact anul, cel mai probabil 1895) seria Gi nr de parc 230202-230207 (vagon de incalzire si proba frana). Cel mai probabil erau folosite pentru incalzirea garniturilor si proba franei W in statiile mari , precum Gara de Nord, pana la cuplarea LA.
AlexD a spus:Exista vreo alta solutie tehnica pentru incalzit vagoanele trase de locomotive cu aburi?
Sau mai bine zis, cum aratau instalatiile de incalzire din vagoane, ca niste calorifere? Am gasit intr-un articol: "vagoanele avand instalatie de calorifer, acestea sa fie puse in functiune cat mai grabnic, pentruca frigul a inceput sa se simta". Banuiesc ca la automotoare existau aeroterme?
catalin a spus:Sa nu uit si doar FYI: cel mai vechi WIT -uri identificate de mine sunt cele construite pentru CFR de Klett Nurnberg (nu am identificat exact anul, cel mai probabil 1895) seria Gi nr de parc 230202-230207 (vagon de incalzire si proba frana). Cel mai probabil erau folosite pentru incalzirea garniturilor si proba franei W in statiile mari , precum Gara de Nord, pana la cuplarea LA.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.