Vagoane pentru carbuni de lemn

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.297
991
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
catalin a spus:
...vagon de cocs productie Astra anii '50...

alte voci sustin ca a fost pentru mangal...

vagonul in cauza este cel din stanga imaginii...



imaginea apartine (probabil) lui @robypedia si a fost postata la

Vagoane Bmx

are cineva mai multe date sau poze cu astfel de vagoane? :roll:
multumesc frumos!
 
E un vagon de transportat carbuni de lemn. In incinta statiei Peris era acum ceva vreme un astfel de vagon, cu acoperisul modificat (vezi pozele de mai jos). Datorita greutatii mici a carbunelui de lemn vagon trebuia sa circule numai plin. Incarcarea se facea prin trapele din plafon, perfect vizibile in poza din postul tau.







 
Salut,
dou㒠astfel de vagoane sînt şi la Luduş (MS). Am pus şi eu ochii pe ele de ceva timp.
Deocamdat㒠le-am fotografiat în fugă’, dar urmeaz㒠s㒠trec pe acolo chiar să’ptă’mîna viitoare (cu echipament corespunză’tor ;)), s㒠fac un releveu:
 
va multumesc frumos!

in penultima poza a lui catalin reusesc sa disting 15 m lungimea cutiei.fiind vorba de un vagon construit la Arad,este posibil ca dimensiunile lui sa fie prin vreo lucrare de specialitate a vremii respective? :roll:
gasesc vagonul destul de interesant,iar constructia acestuia pe baza de placi si profile ABS...
 
Cosmin,

am realizat mai multe imagini decat cele pe care le-am postat si in cateva se vad si urme ale inscriptiilor. Plus ca imaginile initiale sunt la o rezolutie putin mai mare (nu foarte mare datorita tehnologiei digitale de acum 6 ani) si se disting mai multe detalii.

Daca vrei ma chinui putin si descifrez cate ceva din ce scrie pe el insa tot mai sfant e un releveu. Poate Floo isi duce planul pana la capat si imparte cu noi si ceva informatii legate de dimensiuni.
 
da,ar fi foarte frumos din partea lui... :)
insa...inscriptiile de sunt pe vagon cu siguranta ca nu sunt cele originale.
atunci cand au fost inpatriculate la CFR, probabil ca aveau literele CFR,despartite cu puncte,seria si tipul vagonului asezate in stanga acestuia...
pe undeva,Florin (Gam3) a postat cateva pagini dintr-o lucrare,unde se explicau inscriptiile de pe vagoanele de marfa,iar caracterele erau identice cu cele folosite in perioada interbelica (si care cred ca au fost folosite si dupa razboi)...corecteaza-ma daca gresesc.
 
Ma refeream la dimensiunile principale ale vagonului, asa cum sunt inscriptionate pe caroserie si mai putin la schema de inmatriculare specifica, evident, unei anumite epoci.
In lipsa unei schite (pe care din pacate nu o am) si a unui releveu (in plan) ma gandeam ca poti incepe sa aduni ceva dimensiuni, schite, poze etc...
 
da,ai dreptate...pana acum,pozele postate aici sunt jumatate din ce am reusit sa strang.restul sunt facute de dantm parca,de blood13 de pe rwf...
insa in lipsa dimensiunilor si a schitelor,singurul recurs ramane fotometria,desi rezultatele nu sunt chiar exacte.insa 1-2 mm in plus sau in minus pe model nu cred ca fac diferenta.
 
Cosmin, una din pozele facute in Peris (cea in care se vede cabina de franar) nu mi-a dat pace pentru un motiv: se vede urma placii vagonului (indepartata cu grija) si care era ovala. Ori asta nu e specific Astrei care la vremea respectiva avea o placa de identificare dreptunghiulara (cea cu "prima fabrica romana de vagoane si Motoare SA") .
Astazi, profitand de putin timp liber, am sapat prin niste hartii din anii '30 si se pare ca cel putin o parte importanta a acestor vagoane provine din alta uzina -cel mai probabil Unio Satu Mare !
Comanda data de CFR a insumat 154 de asemenea vagoane.
Din pacate pe vagonul de la Peris inscriptiile nu mai erau lizibile.
 
Cineva din Cluj Napoca poate da o fuga pina la Ludus. Vagoanele sint acolo, le-am vazut deunazi.
 
adica vagoanele sunt ceva mai vechi de anii 50´...?
acest lucru nu implica si ceva diferente constructive? :roll:
 
Cosmin, resursele mele de informatii despre aceste vagoane sunt destul de putine. Poate mai intervin si alti cititori la asemenea subiecte pentru ca vagoane de acest tip mai sunt prin tara destule si poate unul mai are si placa de fabricant. Cel pozat in Iasi arata chiar foarte bine.
In lucrarea "un deceniu de realizari CFR 1930-1940" exista mentiunea ca CFR a achizitionat intre 1934-1940, 154 de vagoane pentru transport carbuni de lemn, constructie inchisa pe 4 osii. Nu stiu alte vagoane de acest fel la CFR...
 
O macheta a vagonului este la Muzeul CFR din Bucuresti, ma mir ca nimeni nu a postat o poza pana acum.

Macheta are inmatricularea autentica dar din pacate cateva inscriptii nu sunt pozitionate cum trebuie iar cateva lipsesc.

Poza dupa ce revin acasa.
 
Acesta?
IMG_0428.jpg


IMG_8507.jpg


IMG_8509.jpg
 
Salut,

din pacate tot nu am ajuns la vagonul din Iasi. Dar am ceva mai bun.



Lungimea vagonului : 12.950 m
Latimea cutiei : 2.710 m
Inaltimea cutiei : 2.180