Vagoane "Langenschwalbacher"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

chickengeorge

Well-Known Member
Trenulist
15 Ianuarie 2009
340
0
Timisoara
YAHOO
chickengeorge2000
LOCATION
Timisoara
Am o nedumerire legata de vagoanele "Langenschwalbacher", postate la sectiunea "vanzari" de @aturgen: am incercat sa ma documentez, dar nu am prea gasit multe informatii.
M-ar interesa de ce sunt doua dimensiuni la ferestrele vagonului, de ce s-au utilizat boghiuri la vagon scurt si daca au fost utilizate pe liniile noastre.

Multumesc,
:floare: power
 
Numele vine de la un segment de cale ferata montana dintre Langenschwalbach si Zollhaus, parte a traseului mai lung ce uneste Wiesbaden si Limburg, denumit "Aartalbahn" (calea ferata prin muntii Aartal).

Datorita pantelor foarte mari ca si curbelor de raza redusa a fost necesara utilizarea unor locomotive si a unor vagoane speciale, care au ajuns sa fie denumite "Langenschwalbacher". Deci aceste vagoane NU au fost folosite si pe liniile romanesti, ci doar pe traseul respectiv, fiind special adaptate acestuia.

Poti citi aici:
http://ich-bin-dozzemer.de/index.php?option=com_content&view=article&id=12&catid=3&Itemid=24
o scurta informare despre acest subiect, evident in limba germana.

De asemenea, aici:
http://homepages.fh-giessen.de/~hg14078/Langenschwalbacher.htm poti citi informatii despre vagoane de acest tip care mai exista actualmente in Germania.
 
Multumesc Dorine,
dar nu m-am lamurit de ce doua ferestre sunt mai mari decat restul, eu stiindu-i pe nemti adeptii simetriei (sunt crescut in zona pustei banatene, unde caroiajul roman perfect simetric al satelor svabesti si-au pus amprenta asupra mea).
Doream sa inteleg logic acest aspect.
Multumesc mult ptr atentia acordata.

Cu stima,
Puiu
:floare:power