Vagoane in Grivita

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

ce bine ca seria 50 a fost importata din DDR, asa macar avem informatii cat de cat corecte de la sursa...

e interesant de constatat ca in anii 1980 70-50 e WLA, in anii 1990 WLAB, de parca s-ar fi modificat amenajarea interioara...

evident, atat 60-50 cat si 70-50 sunt WLA(B)-(20)30uri identice la exterior si nu se pot diferentia astfel; sunt curios care e cel mai inalt numar de 70-50 intalnit, personal peste 018 nu cunosc...

27 de WLA(B)-uri seria 50 exista inca azi sau doar 27 s-au primit din DDR in 1983-84?
sunt curios cate
 
Horia_Radulescu a spus:
27 de WLA(B)-uri seria 50 exista inca azi sau doar 27 s-au primit din DDR in 1983-84?
sunt curios cate
Numarul acesta de 27 este trecut intr-un document al CFR din '99, asa ca este posibil sa se fi receptionat intr-adevar 30, iar de 3 sa se fi ales prafu' intre timp.
 
Horia_Radulescu a spus:
buna,

in 1989 apare 70-50 015 albastru complet cu inscriptii galbene (albul lipsea...) cu boghiuri MD! este singurul 70-50 pe care l-am vazut care nu mai avea G Va ci MD ca la 60-41 seria a IIa din 1970-71, de ce, nu stiu...

intrebare: a existat la CFR seria 60-50 sau 60-50 001-010 au mers de fapt ca 70-50 021-030?

Va multumesc tuturor pt inmultirea informatiilor de la acest topic.

Horia,
care este diferenta dintre 60-41 seria a I-a si 60-41 seria a II-a?
Ai cumva prin colectia ta ceva poze cu 60-41 sau 70-50-uri pe care le-ai putea posta pe forum sau mp (chiar si cu logo pe poze )?
 
Salut,

Am si eu o nelamurire: Vagoanele care se vad in fotografiile de pe prima pagina, in mare parte ar trebui sa fie cu statia de domiciliu Grivita nu? Intrucat eu cred ca fac putina confuzie explicati-mi va rog un lucru. Atelierele Grivita este o societate privata care ofera sericii CFR-ului sau este o societate subordonata CFR-ului. Acele vagoane se afla in incinta Atelierelor Grivita? Pentru a putea fotografia se cere aprobare la CFR sau la Atelierele Grivita?

Scuzati-ma daca intrebarile mele au fost penibile
 
Eu am alta dilema: care e diferenta intre statia de domiciliu Bucuresti Basarab si Bucuresti Grivita?

Adica revizia Grivita are statut de statie?
 
Atelierele CFR Grivita este unitate particulara independenta, nu este sub subordinea CFR Calatori.
E o prostie daca au scris Bucuresti Grivita, ar fi trebuit sa scrie Bucuresti Calatori.
 
Pai pe vagoanele de dormit, cuseta si pe cele mai noi scrie
Statia de domiciliu Bucuresti Grivita, cum adica sa scrie Bucuresti Calatori? :confused:
 
(...) edit by admin.

dantm, da, Grivita are statut de statie tehnica. Asa se si numeste, Statia Tehnica Bucuresti Grivita. Acelasi lucru se aplica si la Basarab care e pe partea stanga a caii, tot statie tehnica de formare a trenurilor e si aia.
Atelierele Grivita sunt cu totul alta treaba.
Nu exista si n-o sa existe niciodata pe vagoane inscriptia Statia de Domiciliu Bucuresti Calatori! Termenul de "Bucuresti Calatori" se refera la depoul de locomotive, nu are nici o legatura cu Grivita.
 
buna,

vagoanele 60-41 au fost produse in mai multe serii, 1965-66 si 1970-71, ultimele livrate de VEB Waggonbau Görlitz cu boghiuri MD(33) produse in Romania... au fost de altfel singurele vagoane de Görlitz produse cu boghiuri MD in epoca si prima data cand au ajuns MD 33 in DDR :D

sursele germane vorbesc numai de 60-41 la CFR, cele romanesti de 60-41 si 70-69 dupa caz; se poate ca cele din urma sa fi fost reinmatriculate ulterior 60-41 xxx, in orice caz toate 60-41 pe care le cunosc erau cu MD (sau produse 1970-71 sau modificate ulterior).

poze avem destule, insa nedetinand drepturi de autor asupra lor publicarea pe forum este din pacate imposibila. :(

CRT are dreptate, Buc. Calatori e un depou de locomotive... in plus vagoanele de dormit, cuseta si restaurant apartin Gevaro, fosta Romvared si au TOATE statia de domicilui Grivita... din cele mai vechi timpuri ale Romvared!
 
de asemenea, exista des o confuzie intre Bucuresti-Grivita (Statia Tehnica Buc. Grivita, cum spunea CRT mai sus) care este statia de domicilui a tuturor vagoanelor restaurant, cuseta si de dormit ale Gevaro precum si a multor vagoane destinate trenurilor internationale, IC si rapide ale CFR si Atelierele Grivita, care efectueaza modernizari de vagoane, in general cele rulate aduse din import insa nu numai (exemplu: din vagoanele de IC 19-76, 20-76 si 89-76 numai o parte au fost modernizate la Astra Vagoane Calatori SA Arad, restul la Atelierele Grivita dupa proiectul Astra).
 
(...) edit by admin.

Horia Radulescu, am observat ca dormitoarele MAV si CD Y care la o prima privire par a fi identice la exterior cu 70-50 ale CFR, ei bine nu prea sunt. De altfel ele sunt si inmatriculate diferit, 70-80.
Ai idee in ce an au fost acestea livrate catre MAV si CD ?
 
shoppy, cu toata simpatia pe care o am pentru tine, remarc pana acum in mesajele CRT mentiuni precise si la obiect pe temele respective si asta nu are legatura cu numarul de mesaje; nu cred ca "intorsul la privit din umbra" aduce ceva.

va rog sa incetati aceasta discutie inainte ca acest topic sa degenereze si sa fiu obligat sa iau masuri si va rog sa ne intoarcem la o discutie constructiva.

@CRT, vagoane de dormit tip Y fabricate la Goerlitz (si unele cu cutii fabricate si la Bautzen) s-au livrat la MAV si CSD incepand cu 1978, unele serii MAV pana in 1982; voi verifica acasa lista completa a livrarilor catre MAV, privind CSD il pot intreba pe Rico Bogula, autor al excelentelor lucrari publicate de EK Verlag despre productiile de la Goerlitz 1949-1990.

vagoanele respective sunt inmatriculate 70-80 dintr-un motiv foarte simplu, sunt echipate cu boghiuri Goerlitz VI cu frane pe disc si capabile "Lauftechnisch und Bremstechisch" de 160km/h; cele CFR intra in seria 50 pentru ca au Goerlitz Va (Vmod.) fara frane pe disc, capabile "lauftechnisch" de 160, insa din punct de vedere al franarii doar de 140km/h.

daca nu ma insel, prin 1984 CSD a primit deja dormitoare de 26,4m dupa UIC Z2 pe baza de "langer Halberstaeter".

pentru ca tot vorbim de "langer Halberstaedter", am vazut ca la CFR a aparut un exemplar din seria 84-83, un asemenea vagon UIC Z2 (acum climatizat) cu boghiuri GP200, fost vagon mixt clasa a II-a si bagaje; din cate stiu unul singur a fost adus in tara si a stat o vreme in vopsirea DB Regio (RAL3020, banda Lichtgrau) in Grivita, inainte de a fi revopsit analog cu Aeem si Beem.

cine ne poate spune mai multe despre el?
 
kltrainlover a spus:
Cum se poate poza in Grivita?

Daca folosesti programul cu ajutorul caruia s-au captat imaginile, ai sa observi ca langa Atelierele Grivita exista o cladire mai inalta care ofera o panorama cuprinzatoarea asupra curtii pline de vagoane. Cu un aparat foto bun poti sa realizezi cate ceva.

http://www.bing.com/maps/JndscD0x

Tot e mai bine decat nimic
 
Pacat de flota de vagoane de dormit "optzeciste" cum le mai zic eu. Au facut loc multor jafuri de prin alte parti. Cehii, ungurii, polonezii, bulgarii, etc inca le mai folosesc. La aia inca mai sint bune...
 
buna,

la CFR insa s-au inlocuit cu un numar mare de foste WLABmh 174/175 precum si MU si T2s... cele 30 de 60-50/70-50 erau in stare proasta iar 60-41 depasisera durata tehnica de viata.