Vagoane HIOB-International Hilfswerk in Deva.

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.514
711
Iași
LOCATION
Iași
Vagoane HIOB-International Hilfswerk în gara Deva în anul 2017.
Cele 4 vagoane de la Deva ajuns în România prin organizația HIOB-International, o organizație din Elveția de ajutor internațional. Data de revizie pe vagoane este 1994.
La baza foste vagoane poșta private SBB CFF FFS.

Am mai identificat 3 vagoane de același tip. Un vagon la SUDAREC București și 2 la CFR Infrastructură București.

3 numere de pe vagoanele ex poștă SBB CFF FFS de la vagoanele de la Deva.

50 85 00-33 624-5
50 85 00-33 626-0
50 85 00-33 614-6









Numerele românești de pe vagoane.
50 53 00-03 000-2
50 53 00-03 100-0
50 53 00-03 102-6
50 53 00-03 104-2

La Sudarec vagonul UX 2067
La infra 50 53 00-03 101-8 si 50 53 00-03 104-4 (UX 2068). Acesta din urma are serie greșită. Are același număr cu un vagon de la Deva dar cu numarul de autocontrol 4. Numărul corect este cel de Deva, 50 53 00-03 104-2.
50 53 00-03 103 ar avea cifra de autocontrol 4.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.103
1.086
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Da, sunt foste Z4 metalice din anii 1950 ale PTT inmatriculate la SBB.

Au sosit incarcate cu ajutoare si ca "donatie". De fapt a fost un mod elegant de a scapa de niste costuri mari de reciclare. Vagoanele erau scoase din serviciu si dupa legile elvetiene, trebuiau reciclate corespunzator pana pe 31.12 ale anului respectiv, adica 1995 sau 1996 (legea privind azbestul intrase in vigoare in 1993).

Asa ca PTT a donat vagoanele la HIOB, explicand situatia. HIOB le-a lasat in Romania. Toti au fost fericiti: PTT, SBB, HIOB si cei care au primit "pleasca". Ulterior au ajuns la SUDAREC si compania.

Nu e singurul exemplu de asemenea "reciclari". Ar mai fi si ramele franceze de la diferiti privati si CFR Calatori, vagoanele T2 si B9c9x de la (pe atunci) Regio Trans s.a.m.d.