Vagoane din Trenul Prezidenţial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.085
2.668
Iași
LOCATION
Iași
Trenul Prezidenţial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej.

Cateva date in plus fata de ce apare pe portalul de mai jos.

Vagoanele salon guvernamentale metalice pe 6 osii/boghiu au fost construite in anul 1950 la Uzina Flamura Rosie - Arad.

Vagonul guvernamental CFR 111 continea in ordine, o cabina WC, o cabina soba, o cabina bucatarie, o cabina pentru dormit cu 2 paturi suprapuse, 2 cabine pentru dormit a cate 2 paturi suprapuse si prevazute cu o chiuveta, o cabina pentru dormit cu un pat si un salon cu 6 locuri.

Vagonul guvernamental CFR 112 continea in ordine, o cabina WC, o cabina soba, o cabina bucatarie, 2 cabine pentru dormit a cate 2 paturi suprapuse si prevazute cu o chiuveta, o cabina pentru dormit cu 1 pat, o cabina WC si baie, o cabina pentru dormit cu 1 pat si un salon cu 6 locuri.

Poze cu Trenul Prezidenţial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej in remiza Mogosoaia:


O surpriza, vagonul auto.
 
Ultima editare:
Sa fie vagonul auto destinat regalului ?
Daca ma uit la faptul ca usile laterale ale acestuia sunt vopsite in schema de culoare a trenului regal si sub verdele ala "camuflaj de Mogosoaia" se vede albastru....
 
Greu de zis, dupa anul 1922 nu exista (inca?) nicio situatie cu parcul de vagoane regale CFR. Dupa cum stim vagoanele regale au fost fabricate in Italia in 1928. Putem doar presupune ca in 1928 cand au fost livrate vagoanele regale de astazi sa fie livrate si alte tipuri de vagoane printre care si vagonul de la Mogosoaia.

Stau si ma intreb, poseda cineva niste schite sau poze vechi a vagoanelor lui G.G. Dej?

Cum e prea frumos ca sa fie adevarat eu mai astept sa vad o miscare "oficiala'' ca sa ma duc ca voluntar la munca.

Ma uit pe portal si vad:
Total voluntari înscrişi 2
Total donatori 4
Total donaţii 222 RON
 
Buna ziua,

Sincer "barometrul " donatorilor / donatiilor mi-a atras si mie atentia inca de la deschiderea acestui topic si nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc la o situatie similara dar de data aceasta din Germania unde se incearca restaurarea locomotivei V200 001.

http://www.v200-001.de/spendenbarometer.php ( www.v200-001.de )

Stadiul lucrarilor se poate vedea aici

http://www.v200-001.de/fortschritt.php

Imi cer scuze daca aceasta paralela este deplasata / fortata.

Toate cele bune

dcm
 
Nu-ti cere scuze, n-ai de ce.

In afara, pentru a strange donatii se organizeaza "zile porti deschise", evenimente publice, parade, etc. Oamenii vad obiectul, sunt constientizati de valoarea lui, li se transmite ideea ca acel obiect merita restaurat pentru ca e parte din istoria tarii lor, din identitatea lor, din neamul lor.
Apoi, baga mana in buzunar. E pasiune si mult, mult marketing.

Sunt obsolut convins ca si in Romania s-ar gasi donatori si oameni care sa participe la restaurare. Dar cum sa afle de acest tren ?

El sta ascuns intr-o padure, intr-o remiza speciala cu acces limitat (fara acces mai pe romaneste), actiunea de strangere de fonduri este facuta pe un site obscur, obiectul ce se vrea restaurat nu este facut nicicum cunoscut publicului de nici o institutie (sa fim sinceri, cati stiati de existenta acestui tren inainte de link-ul pus de Florin ???).

Si atunci cine sa se ofere voluntar ? Poti sa te oferi voluntar sa muncesti pentru ceva ce nu stiai ca exista ? Dai bani pe ceva ce sta "depozitat" intr-o institutie in care publicul larg nu a avut acces niciodata si tu, ca simplu muritor, nu ai voie sa vezi ce se afla acolo ? :)
 
A aparut anuntul si pe site-ul SFT http://www.turismferoviar.ro/Campania_Gheorghe_Gheorgiu_Dej.htm , este inclus in sectiunea Campanii de pe pagina principala http://www.turismferoviar.ro/index.htm .
 
Super !

deci, pe langa situl fantoma, poti afla despre campanie si de pe situl SFT-ului, societate declarata insolventa acum 2 luni :) .
Daca vrei neaparat, pentru ca mi se pare ca nu ai prins esenta mesajului meu, voi continua cu intrebarile: tu ai da bani unei societati in insolventa, care detine un tren fantoma, ascuns intr-o padure, intr-o remiza la care nu o sa ai acces niciodata ?
 
Eu am pus o intrebare la care nu am primit raspuns, ce se va intampla cu trenul odata reconditionat? Va ramane in padure sau va fi expus undeva (putin probabil).

Daca ma duc acolo si muncesc si trenul va fi reconditionat o sa vreau sa revin la el, la fel ca la bunicuta de la Sfantu. O sa ajung la poarta si o sa mi se interzica accesul. Daca eu nu o sa pot intra, ce o sa pateasca cei care nu au muncit la el?
Merita?

Catalin, de ce vorbim despre tren pe acest forum? Ca noi nu suntem pasionati. Userul Baiazid se face ca ploua cand i se recomanda forumul lokomotiv.ro
 
Gam3 a spus:
Catalin, de ce vorbim despre tren pe acest forum? Ca noi nu suntem pasionati. Userul Baiazid se face ca ploua cand i se recomanda forumul lokomotiv.ro

Chiar nu sunt un adevarat pasionat. Mereu am considerat ca doar "cochetez" cu domeniul motiv pentru care am fost mereu scurt si la obiect.

Pai Baiazid I e mort de 611 ani. Cum sa-ti mai raspunda ?
 
Gam3 a spus:
Eu am pus o intrebare la care nu am primit raspuns, ce se va intampla cu trenul odata reconditionat? Va ramane in padure sau va fi expus undeva (putin probabil).

Nici nu cred ca ai sa primesti raspuns la aceasta intrebare.
Fie ca ai semnat cu nik-ul de pe forum sau cu numele adevarat nu primesti raspuns.
Nu o sa primesc nici eu raspuns cum nu o sa primeasca raspuns nici Bogdan si, probabil, multi altii care au fost in conflict cu familia Craciun.

Daca "rascolesti", putin, pe blog, sau ce o fi, o sa vezi cine sta in spatele acestei actiuni.
 
Buna,

Alter Ego-ul sau de pe acel sit internet este viu si traieste bine-mersi.

Imi permit sa mai pun o intrebare, pe langa cea a lui Florin (citez: ce se va intampla cu trenul odata reconditionat?), una simpla de tot: pe acel sit se cere "mana de lucru", se cer voluntari pentru munca propriu-zisa, insa sub ce cadru legal vor lucra acesti voluntari? Va subscrie proprietarul trenului, adica o societate care asa cum sublinia si catalin este in insolventa, o asigurare privata de sanatate si mai ales de raspundere civila pentru fiecare din acestia? Sau este proprietarul vagoanelor sau mai degraba seful institutiei proprietare a vagoanelor pregatit moral sa mearga la inchisoare in ziua in care va se va produce un accident? Din cate am inteles se va lucra cu scule electrice, se va face protectia muncii?
 
Eu personal nu asi da bani dar m-am inscris ca voluntar si am promis sa vin si cu niste scule / echipament de protectie proprietate personala.
Eu unul am visat demult sa particip la un asemenea proiect. Sper sa putem face poze in timpul lucrului pe care sa le afisam cumva(oricum) pe net si astfel sa ramanem cu ele, daca garnitura nu se expune niciodata public sau in orice moment al proiectului vine vreun smecher si o cumpara pe degeaba aia e, ramanem cu pozele.
Toate celelalte probleme ridicate sunt corecte, eu unul vad 3 alternative, sa lucrezi ca in Romania pe barba ta, sa astepti pana cand in Romania se va lucra ca in Germania, sau sa emigrezi in Germania. Pentru cine se poate inscrie la ultimele 2 am tot respectul, eu sunt constrans sa ma inscriu la prima.
Inca nu s-a organizat nici o intalnire, sunt curios cum o sa se puna problema fata in fata, oricum, nu vreau sa fac ceva care sa-mi puna oamenii de pe lokomotiv in cap pe criterii tehnice sau istorice.
Nu vreau sa ma bag avocatul nimanui dar cred ca este important ca un admin sa precizeze daca familia Craciun mai este banata aici pe forum.
 
Buna Dorel,
am intrebat pe forumul vehiculelor acolo unde userul Baiazid cauta voluntari sau donatori:
http://pisti91.myfreeforum.org/about1912.html
daca nu aveti cont nu puteti citi.

In cele 3 pagini scrise acolo userul Baiazid nu zice ce se va intampla cu trenul atunci cand va fi reconditionat.

Nu vreau sa comentez nimic de familia Craciun, acusi o sa fim acuzati ca nu vrem sa vedem acest proiect finalizat.

@shoppy
Familia Craciun este in continuare banata, probabil de asta s-a facut ca ploua atunci cand ai recomandat forumul lokomotiv.ro.
 
Da, mie mi-a picat fisa mai tarziu, candva in weekendul trecut, si apoi am primit confirmarea pe mail.
 
Pacat ca fostul vagon sufragerie din trenul prezidential care a stat la Iasi ani buni nu a fost dus la Mogosoaia. Am sperat ca va ajunge acolo atunci cand a disparut din depoul Iasi in 2008.
Este vorba despre vagonul sufragerie care a facut parte din trenul de ajutor cu macara din depoul Iasi.




foto Mircea Dorobantu

Imi pare rau ca nu pot posta poza cu vagonul atunci cand era VR00235 in anul 1968, care dupa indicatiile fotografului ar fi fost fabricat in 1940 la Arad. Sa fie o greseala a fotografului? Sa fie vagonul VR00235 un vagon prototip?
 
Buna,

O fotografie a lui V.R. 00235 in exploatare in anul 1968 apare in excelenta lucrare a Dr. Fritz Stöckl aparuta doi ani mai tarziu la Verlag Eisenbahn, Basel (editura lui Claude Jeanmaire) sub titlul "Komfort auf Schienen / Comfort on Rails". Textul cartii este in germana si engleza si fotografiile din Romania sunt toate facute de autor in vizite efectuate in 1967, 1968 si 1969.

Cutia acestui vagon este identica cu cea prezentata de Florin in pozele de mai sus. In legenda fotografiei din carte Stöckl afirma ca vagonul ar fi fost fabricat la ASTRA in anul 1940, ceea-ce ma face sa presupun ca, in mod similar cu alte cazuri, ar fi citit aceasta data pe cutia vagonului. Daca ar fi fost fabricat in 1950 impreuna cu celelalte din trenul guvernamental placuta nu ar fi fost marcata "ASTRA" ci "Flamura Rosie".

De aici vine intrebarea: este posibil ca un prim vagon sa fi fost fabricat dupa acest proiect deja in 1940 si ca celelalte sa nu fi urmat decat o decada mai tarziu? Avem la familia Cafld 71.000, fabricata tot la Arad, un caz similar: Prototipurile si seria 0 in 1943, primele exemplare de serie incepand cu 1948 si seria cea mare abia cu cativa ani mai tarziu si pana in 1961!
 
Salut Florin, doar o simpla observatie: ferestrele acelea cu terminatia superioara in arc nu sunt in nici un caz caracteristice pentru constructiile feroviare din anul 1940; la fel si, daca vad bine, boghiele cu trei osii. As zice ca e un vagon ceva mai vechi...
 
Buna Dorin,

Exista o gramada de vagoane, in general ale SZD sau de inspiratie sovietica, insa si italiene din anii 1930-1940 care au forma ferestrelor similara cu cea a vagoanelor din trenul guvernamental construit in 1950 si cea a vagonului V.R. 00235 de care vorbeam mai sus si care (sau unul din "fratii" sai) apare in fotografiile facute de F.V. sau M.D.

Boghiurile pe 3 osii sunt justificate de masa proprie mare a respectivului vagon si nu de varsta sa.

Vagoanele citate sunt toate constructii integral sudate si nu nituite si isi au obarsia in anii 1940. Dupa informatiile de pana acum ASTRA a construit primul vagon de pasageri integral sudat (Cafld 71.000) in 1943, incercari s-au facut si mai inainte. Daca informatia lui Fritz Stöckl este exacta, inseamna ca primul vagon integral sudat a fost fabricat cu 3 ani mai devreme.
 
Dragilor,

recunosc ca m-ati facut sa ma scarpin in cap, pentru ca imi era dor de un subiect interesant si chiar nu stiu mare lucru despre aceste vagoane.

Stiu de cel din Iasi de ceva ani insa tot gura lumii imi spusese ca odata disparut de acolo ar fi luat calea padurii Mogosoaia. Sa mai fie o speranta sa fie "in viata" pe undeva ?

Apoi apare sumedenia de intrebari legate de aceste constructii:

Horia, daca vagonul a fost construit in 1940 pentru destinatii civile (chiar daca era constructie sudata) tot nu ar fi justificat cele 6 osii. Se justifica in cazul celor 64t pe care aceste vagoane le aveau in varianta speciala. Daca a fost o constructie cu destinatie speciala, atunci pentru cine ? Maresal, rege ? In nici o poza oficiala din razboi nu apare acest vagon ca parte a unei garnituri oficiale.

Monografia Astra vorbeste doar de 2 asemenea vagoane. Noi avem evident, 3 :)

Vagonul de la Iasi a fost in mod evident compartiment diferit. Sudura din golurile geamurilor arata ca varianta VR este una ulterioara constructiei. Si atunci se pune intrebarea de ce acesta nu a ramas langa fratii lui ? Era oare mai vechi si a fost pensionat mai repede ?

Si eu am doar intrebari :)