Vagoane de marfa care pot fi ceferizate

gid

Well-Known Member
Trenulist
Nu am vazut daca este un topic dedicat ca si la calatori si la locomotive, astfel ca m-am gandit sa facem si un topic pentru vagoane de marfa care pot fi ceferizate. Sper ca este oportun, daca nu... ne putem si opri...

Din ce am scotocit eu pe forumuri si google am incercat sa le adun, problema mea este ca studiul s-a bazat exclusiv pe masuratorile mele ochiometrice, de aceia sunt binevenite corectiile sau confirmarile ca e OK sau nu ceea ce presupun eu. Nu vreau sa induc in erori pe nimeni.

Din pacate, graba nu m-a lasat sa-mi notez intotdeauna sursele, astfel ca imi cer scuze anticipat daca omit sa specific sursa foto/info.



- Un G CFR din G29 Piko 57709 H0 - am gasit poze aici pe forum si am incercat sa fac si o comparatie punandu-le unul langa altul






- O gondola CFR reconditionata la Dej de d-nul Nan, foto de la dansul de pe site.
model H0 Fleischmann 5705 sau 5881




- o alta gondola CFR (prima dupa locomotiva) aici nu mai stiu sursa.
model la H0 ar fi un Om21 de la BRAWA - 48414

foto Willy Pragher

- Un alt G CFR pe care l-am vazut la scara N in colectia Horia Radulescu aici pe forum, nu am foto reala. Am gasit pentru H0 Brawa 48018 si 48019





- Inca o Gondola CFR gasita aici pe forum, epoca mica. Am gasit ca model H0 o gondola type O 10, FS de la FLM cod 526002




- ceva mai modern, o platforma Ks CFR gasita pe transport-in-comun.ro si care se poate realiza, zic eu, din H0 Roco 67659 si 67660



Acesta ar fi un prim set.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.475
613
Iași
LOCATION
Iași
Pentru G-ul OCEM 29 de la Iasi avem model si de la LsModels
LsModels30257


Pentru gondola de la Dej trebuie o poza veche cu inscriptiile. Oare exista?

Astept al 2-lea set.
 

gid

Well-Known Member
Trenulist
Din pacate eu nu am la niciunul foto cu inscriptionari (cand am inceput acu cativa ani cautari pe net nu credeam ca sunt asa greu de gasit). Ce am mai ceferizat eu deja erau gasite de altii :)

Am sa pregatesc si restul ce am mai notat, nu cred ca mai am decat vreo 2-3.... trebuie sa le adun din diversele locuri depe hdd :)
 

gid

Well-Known Member
Trenulist
Urmatoarele vagoane despre care propun sa se discute ca pretabile la ceferizare sunt din zona cazanelor (cisternelor) CFR din perioada ante, interbelica sau postbelica.
In acea perioada au existat foarte multe societati petrolifere si cu siguranta fiecare a avut, printre altele, chiar si propiul parc de vagoane cisterna. Ca sa va faceti o idee, o lista a societatilor din perioada mentionata si a fluctuatiei actionariatului se poate gasi aici: http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/Index:Societ%C4%83%C5%A3i_petrolifere

Legat de partea de modelism… depinde de fiecare cat de mult accepta ca procent de eroare pentru o conversie din vagoanele existente la scara in cele reale, CFR. Cred ca limita maxima de acceptanta se poate opri la cele de la FLM pentru “Margina” si “Astra Romana”. (eu deja m-am decis ca ceferizarea mea proprie pentru Colombia si Auxiliara este ok petru mine cu baza FLM – rog observatii daca sunt)

Mai departe ma voi referi acum exclusiv la alte patru dintre ele: Romano-Americana, Concordia, I.R.D.P. si Creditul Minier, si voi prezenta ce am gasit eu. Oricum, tot ce prezint mai departe va rog sa luati ca presupunere ca se pot realiza modele CFR din aceleasi modele FLM sau Sachsenmodelle/Tillig – diverse inmatriculari .

Banuiesc ca cineva cu mana fina le poate aduce la cel putin 99% aproape de modelele CFR.

Deci, defalcat, din modelele FLM (543709, 543710, 543902), Roco 61420 si rugam cunoscatorii sa completeze, putea realiza urmatoarele:

a. Concordia, cu diverse inscriptionari




b. Romano-Americana - statia de domiciliu Teleajen



c. I.R.D.P. - Industria Român㒠de Petrol - (atat pentru produse albe cat si negre). Se observa aici trei vagoane diferite, toate IRDP: doua cu cabina de franar dar volum diferit,si unul fara cabina de franar.




d. Creditul minier - Cred ca are mai multe tipuri de cisterne...

 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.475
613
Iași
LOCATION
Iași
Mai intaii sa vedem lista din 1926 cu numele societatilor petrolifere ce aveau inscrise vagoane Kz. Am sa revin si cu lista pentru anii 1940.

Aquila Franco-Română’; Astra Română’; Auxiliara (cu cele mai multe vagoane); Atlas-Petrol; Bogner; Bragadiru; Bratsheider; Columbia; Cometa; Concordia; Creditul Minier; Dacia - Român㒠; Danubiana; Elias Mercus; Fabrica Petrol Dej; Feher; Freund; Franco-Romana; Frisch; Fabrica Spirt Timisoara - Czell; Gig; Grigorescu; Hirschodon; I.R.D.P.; Jupiter; Koppes; Koppel; Leow Akfred; Leowenbach; Lustgarten; Lupenii; Mendel-Farcas; Marasesti; Moldonaphte; Noris; Oildields; Orion; Olea; Orsova; Palas; Petrol-Block; Petrol Bucuresti; Petrol Latin; Petrol Roman; Photogen; Phonix; Prhdger; Rafinaria de petrol Tg Mures; Redeventa; Societatea Romana pentru produse chimice; Resita; Româno Petroliferă’; Româno-American㒠; Româno-Belgiana; Rutgerns; Segal; Steaua Română’; Uzinele Chimice Romane; Uzinele Solvay; Unirea; Weiselberg; Vega.

Daca cineva vrea un numar de la o anumita societate sa zica.

Au existat si cisterne pe 3 osii, ale Societatii Nitramonia din Bucuresti, din pacate nu am acum nicio poza. Vagoanele erau pentru transportul de amoniac lichid. Aveau statia de domiciliu Fagaras.

Cisterne pe 4 osii.

Cisterne de fabricatie austriaca facute din tenderele seriei 52 germane. Cisternele au fost cumparate de CFR.

Cel de la Arad (ultimul vagon) a fost pentru trasport produse albe.



Roco 67591



sau
Roco 67090


Pentru Zaff 3 902 073 (macheta de la muzeul CFR)



Zaff 3 902 215



Zasf 3 901 060


Sunt modele de la Piko

PIKO 54359


PIKO 54363


PIKO 54368




Cisterna pe 2 osii



Modele Roco si Piko

Roco 66908


PIKO 57754
 

gid

Well-Known Member
Trenulist
Hmm. Buna treaba cu cisternele... de fapt e bagat necaz in casa... :)

....


Eu am mai gasit urmatoarele, dar numai cu aceiasi documentare gugaloasa. In caz de erori, rog observatii.


- un Ggs CFR, cu usi de lemn, si cu scara veche, mai lunga. L-am vazut pe http://www.drehscheibe-online.de/startindex2.php - nu am link-ul exact, pentru ca eu (mai) am un defect: ma grabesc si uit sa iau si notite exacte :). Ca model am gasit de la Electrotren 1827




- Tot pe http://www.drehscheibe-online.de/startindex2.php am vazut si un Ggs CFR - zic eu - cu usi de lemn si scara mai lunga dar cu cabina de franar. Nu stiu daca are model la H0.



- Un Itd CFR 425 260, gasit pe facebook, https://www.facebook.com/photo.php?fbid=119281751520309&set=a.116842208430930.20328.115707885211029&type=1&permPage=1 . Ca model de baza ar fi Roco 66824 sau 66825, cu observatia ca ii trebuie cabina de franar (e realizabila treaba, eu am unul cu cabina adaugata de Radu161)





- Un Itdf CFR 426 502, gasit pe https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&klassi=005&anzeigeKlassi=007 (normal ca nu am link-ul exact...:(). Este ca si precedentul, dar fara cabina de franar. Ca model de baza ar fi to Roco 66824 sau 66825





- si un alt Ks CFR, acesta cu tampoane rotunde, gasit aici: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/litera-k.htm . Ca model de baza, Roco 67891. Sunt multe pe transport-in-comun.ro, mai jos dau doar un exemplu.

 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.475
613
Iași
LOCATION
Iași
Referitor la primul vagon.
Au fost CFR Gvsdfwh/Ggs din lemn cu usa de lemn, cu usa de constructie metalica la pereti din lemn, cu pereti din tegotex, cu ghereta, fara ghreta.

Pe langa modelul pus de tine, pentru a face modele cuprinse intre anii 1960-1980 eu am in vedere pentru conversii modelele:

Fleischmann53100


FLH531003


FLH531402


Rivarossi HR6062


Rivarossi HR6115


Rivarossi HR6206


Roco67858



Pentru ep V sunt modele facute de HGD din Rivarosii si nu are rost sa ma complic.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Salut

Legat de Ggs-uri, discutia e un pic mai complicata.
Fara a intra prea mult in detalii, ceea ce este clasificat generic ca Ggs, au fost de fapt 4 tipuri diferite.
Incep cu cele mai recente, ce se gasesc si in exemplele de modele date de Florin si de Gid. Dar mai exista inca 2 tipuri pe langa acestea.
Primul este cel din poza pus de Gid, in care apar 2 Ggs-uri, ultimul este identic cu cel de la Electrotren, dar primul este o versiune mai veche, cu o lungime similara, dar un acoperis mai turtit. Se recunoaste usor dupa forma actionarilor pentru clape. Cel ami des intalnit este in varianta cu cabina de franar.
Si mai exista o a 4a varianta de Ggs, usor mai lunga, dar cu cate 4 panouri pe fiecare parte a usii (in loc de 3), si cu doar cate 2 clape pe fiecare lateral al vagonului.
Pentru aceste ultime 2 tipuri nu am gasit inca un model compatibil.
 

gid

Well-Known Member
Trenulist
Asa cu G-urile ... neverending story... :)

G-ul CFR cu cabina si cu usi de lemn la care ma refeream si eu anterior ar fi acesta, daca nu gresesc (luat de pe http://www.drehscheibe-online.de/startindex2.php). Eu inca nu am gasit o baza H0 la el (nici nu prea am cautat) dar poate stie gam3 (sau careva...)

 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.475
613
Iași
LOCATION
Iași
Salut,
eu le am ca CFR Ggs/Gvsdfwh 21-RIV-MC-53-CFR 1484 xxx (cu pereti din tegotex),21 RIV MC 53 CFR 1479 xxx (pereti din scandura de brad si usa metalica), Gvsdfwh 158000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 163000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 165000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 166000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 159000 OPW (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 161000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 164000 (pereti din tabla de otel sau placaj special de vagoane), Gvsdfwh 165000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 166000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 167000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 162000 (pereti din scandura de brad), 01-RIV OPW 53 CFR 1476, .

Ggs CFR fabricat la Arad, Meva T.Severin.


Si varianta a-4-a a lui Radu. Cu un compromis mare ar merge facut din Brawa.






La fel ca la Ggs-ul cu 3 panouri si aici este un tip care are acoperisul mai turtit. (CFR Gvsdhfw 153000)

CFR Gvsdhfw cu 4 panouri am CFR Gvsdhfw 153000, Gvsdhfw 157000,Gvsdhfw 159000, Gvsdhfw 161000, Gvsdhfw 162000.

----------------------------------------------------------------------------------
CFR Gglkm 00 53 1159 / Ggklm 1199 032-8.
CFR Ggklm 00 53 1193 varianta cu acoperisul turtit.
Lungimea 10.90 m, ampatament, 6.50 m.


din filmul Pistruiatul

Bucuresti Triaj


Ilva


La Focsani sau la Ramnicu Sarat ( nu stiu cum sunt osiile)



foto Detlef Schikorr

Roco 47521 Roco 66889 Roco 66895 Liliput L225315


CFR
00 53 1159 000-0
-CFR Ggklm=Gvf
(dupa inscriptionare nu sunt apte pentru a iesii din tara)
Ploiesti (nu se vede dar are osiile cum trebuie pentru model)
Piko 54842 Piko 54044 Roco 46021


Liliput 221715


pentru CFR If 3 449 000

foto Detlef Schikorr
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Apropo de vagonul tip Villach, chiar azi am gasit o poza pe facebook cu 2 astfel de vagoane, fara cabina de franar.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/q87/s720x720/10959452_712103485569328_8817339574628162474_n.jpg?oh=09866c1ed4da22dc3118270eb8fe67c8&oe=5562420E&__gda__=1431073959_1b8950d15600fe61b5309724dbec6e22

Legat de Ggklm, cel din Pistruiatul este cu ampatament mic, la fel ca modelul facut de Piko. Desi seamana, cel de la Roco este mai lung.
 

gid

Well-Known Member
Trenulist
Hi Gam3, Hi Radu,

Excelenta treaba, detaliile acestea confirma si diversitatea parcului CFR de marfa...

Trei intrebari pentru clarificare, daca vorbim despre dorinta de conversie din modele existente:
1. La care model Brawa este referirea?
Gam3 a spus:
Si varianta a-4-a a lui Radu. Cu un compromis mare ar merge facut din Brawa.



2.
Radu161 a spus:
Apropo de vagonul tip Villach, chiar azi am gasit o poza pe facebook cu 2 astfel de vagoane, fara cabina de franar.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/q87/s720x720/10959452_712103485569328_8817339574628162474_n.jpg?oh=09866c1ed4da22dc3118270eb8fe67c8&oe=5562420E&__gda__=1431073959_1b8950d15600fe61b5309724dbec6e22 .
Radu: Poza este ca si mai jos... Despre care vag. e vorba?




3. Si ultima intrebare:
Gam3 a spus:

din filmul Pistruiatul
Radu161 a spus:
Legat de Ggklm, cel din Pistruiatul este cu ampatament mic, la fel ca modelul facut de Piko.
Care piko s-ar preta... ?
 

gid

Well-Known Member
Trenulist
Ok...

Apropo de colectia mea, acolo am mai multe conversii facute, dar pentru ca eu nu am foto cu vag. reale nu am sa pomenesc de ele...

Ce mai pot aminti atunci:

- Un Ibbhs CFR s-ar putea realiza din Piko 54082 - Luat de pe http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/01%20RIV-IF%208266%20153-4%20Ibbhs-BucObor-001.jpg





- Pentru Villach CFR (primele doua vagoane) ar merge poate un Liliput 21702 (foto de pe ebay luata)

 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.475
613
Iași
LOCATION
Iași
O imagine mai buna cu Om21

din "Steam in Romania 1969"


CFR G tip Leipzig. Din pacate nu am inscriptii pentru a face modelul.




Modele de la Roco.
Roco 47517 Roco 66606 Roco, cod 4430 si 4431


Gid, model Brawa pentru Gvsdhfw ar fi Glr 12, Glt 22. Este si la Fleischmann, 631405-6.
Vagonul CFR are lungimea de 10.940 m si ampatamentul de 6.50 m, latimea cutiei de 2.560 m, inaltimea cutiei de 2.100m. Si Brawa si Fleischmann au 139 cm. Diferenta este f.mare.


Vagon Gvsdhfw fabricat la Uzinele Gh. Dimitrov Arad (1956) si 23 August Bucuresti (1949/1956).


Decembrie 1956.
"La Uzinele Gh. Dimitrov din Arad s-a realizat in preajma strangerii recoltei, un nou tip de vagon pentru transportul cerealelor. Vagoanele respective au o capacitate de 20 tonesi sunt construite cu obloane speciale la usi, care permit incarcarea la capacitate maxima, iar pentru descarcarea rapida a cerealelor au o gura de vrac mecanizata"
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.475
613
Iași
LOCATION
Iași
gid a spus:
Ok...

Apropo de colectia mea, acolo am mai multe conversii facute, dar pentru ca eu nu am foto cu vag. reale nu am sa pomenesc de ele...
Am pus destule modele de vagoane de calatori care se pot face CFR fara a pune pozele reale.
Nu vad de ce sa nu prezinti modelele, poate asa mai aflam de noi vagoane care au circulat la CFR.

Vagon CFR tip "Dresden".
Doar de un singur vagon stiu, fotografiat in Braila in anii 1990.

Modelul este acesta:
Rivarossi HR6044


Ati vazut acest vagon in poze, filme, site-uri?
 

gid

Well-Known Member
Trenulist
Gam3 a spus:
gid a spus:
Ok...

Apropo de colectia mea, acolo am mai multe conversii facute, dar pentru ca eu nu am foto cu vag. reale nu am sa pomenesc de ele...
Am pus destule modele de vagoane de calatori care se pot face CFR fara a pune pozele reale.
Nu vad de ce sa nu prezinti modelele, poate asa mai aflam de noi vagoane care au circulat la CFR.
Chiar daca eu personal nu am foto, am avut incredere totala in baietii care mi le-au convertite (Savin, Radu, Paul sau le-am luat gata convertie de la TA), dar am zis ca nu le pun aici, pentru ca din ce imi aduc aminte, au fost si ceva observatii la unele din ele.
Dar daca m-ai incurajat, am sa le pun si poate completeaza altcineva piesele lipsa :)


- un Z CFR converitit din Fleischmann 5430. Exact pentru acest vagon ar fi trebui intoarsa scara, sa fie catre cabina de franar, dar pe acest model este mai greu de realizat.
(fotot de pe http://www.vulcan.ro/ro/history/)





- alt Z CFR este realizat din Flm 543710.





- un CFR Ggklm convertit din Roco 66895. Aici a pus gam3 doua foto.





- un Rils CFR covertit se pare ca din Rivarossi 6003 de catre MINITECHNIK. S-ar parea ca se poate realiza si din Roco 66317 sau 66318
Un exemplu de pe http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/31%20RIV%2053%20RO-CFR%203540%20360-8%20Rils-Predeal-001.jpg





- o cisterna Zff CFR realizata din model Piko la care i s-a pus cabina. Nu-i stiu codul, poate fi unul din cele prezentate de gam3, piko 54359 sau 54363, sau mai vechi, (modelul meu de baza nu avea cuple KK).





- un Gfv CFR, realizat dintr-un model pe care nu-i stiu fabricantul





- un Gklm CFR, realizat din model Piko. Nu-i stiu codul, e posibil sa se poata din Piko 54842 dar aici poate ne ajuta gam3 cu detalii.





- un alt Gklm CFR, realizat din model Piko 54034, 54039 sau 54845.





- un Rfwc CFR convertit din modelul Roco 66881





- o platforma Kbkm CFR facuta din Fleischmann F520901 (foto de pe Trenulete HGD)





- o alta platforma Kbkm CFR facuta din Roco 45955 (in poza mea nu I-am pus tepusele). La asta a trebuit adaugata cabina de franar.






- si doua cisterne CFR Marfa si Petrom convertite din Roco 46783





Si ar mai fi cele de la TA...
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.986
241
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
catalin a spus:
Din presa anilor '20:


Iar de pe site-ul :

http://www.drehgestelle.de/5/h_sonst_friedmann.html

avem :



Doua variante cu mici diferente, cutiile de unsoare si pozitia scarii de acces fata de cabina, ce se pot obtine pe baza modelului Trix 24308 (sau rudele lui)

http://www.lokdepot.de/Modelleisenbahn/Spur-H0/Gleichstrom--DC-/Trix-1310/Trix-24308-Kesselwagen-der-K-Bay-Sts-B-.html
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.986
241
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Inca un model usor ceferizabil intr-o cisterna "23 August", insa la scara 1:120 TT de la Hadl.
Modelul obtinut poate fi utilizat la compunerea unui tren PSI sau utilizat precum cisterna in trafic.
Despre inmatriculare si epoci ne pot povesti mai multe colegii nostri mai priceputi in "arheologie feroviara". :)



de pe
http://www.tt-board.de/forum/showthread.php?p=872025

Mai multe imagini cu modelul 1:1:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7556&postdays=0&postorder=asc&start=0

Pe langa inscriptionare mai este nevoie de modificarea boghiurilor, taiate extremitatile care sustin sabotii de frana exteriori, pentru a obtine boghiul Diamond ( Andrews) fabricat in Romania.