Vagoane de calatori. Diferente de calitate intre producatori.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
95
50
41
Deschid acest topic pentru a cere sfaturi celor experimentati in legatura cu viitoarele achizitii de vagoane/ garnituri de catre cei care sunt incepatori sau cei care nu au posibilititatea sa compare acelasi model de vagon de la producatori diferiti.
Daca acelasi model de vagon, tinand cont doar de schema de culori, fara numar de inmatriculare, il regasim la PIKO EXPERT, Roco, Tillig, si A.C.M.E., se poate spune la general, ca unul dintre acesti producatori este superior, sau depinde in functie de fiecare produs lansat?
 
La intrebarea asta nu se poate da un raspuns standard.

Depinde de multe criterii: de nivelul asteptarilor, de calitatea caii de rulare a dioramei cumparatorului si de razele de curbura ale acesteia, de pret s.a.m.d.

Hai sa luam ca exemplu vagonul de dormit T2s la scara H0. Avem un model Märklin vechi de 45 de ani, contemporan cu cel real, la lungimea de 1:100 care poate rula pe orice diorama AC si chiar si pe cele DC daca i se schimba osiile.

La scara de lungime 1:87 avem trei modele relativ recente, toate aparute concomitent acum aproximativ 10 ani si anume de la Roco, L.S. Models si A.C.M.E.. Plus unul produs de Richthammer in China, care trebuia sa apara la Tillig insa a aparut dupa ce personajul se separase de Tillig si a creeat firma Heris.

Toate patru respecta morfologia vagonului real. Numarul de detalii pe sasiu si in interior este considerabil mai mare la LSM si A.C.M.E. LSM a gresit ferestrele la primele versiuni si a modificat ulterior matritele. Modelul de la Heris are cele mai multe defecte optice. Cel de la Roco este cel mai solid din toate - de fapt singurul la care nu trebuie sa cauti trepte sau trompe de WC pe diorama dupa o deraiere. LSM si A.C.M.E. sunt optic in fata insa mult mai fragile.

Asta e valabil la toate categoriile de modele. Unul ruleaza mai bine, altul da o impresie globala mai buna si al treilea este cel mai detaliat dintre toate. De aceea e bine sa compari si sa te gandesti clar de ce ai nevoie. Cand vad vagoane de 26400 mm in realitate, 303 mm lungime la scara H0, pe care cate un Nea' Tanase se chinuie sa le ruleze pe R1 sau R2 pentru ca nu are altceva si le critica nu pot decat sa plang. Daca nu ai loc de raze generoase acasa te limitezi la garnituri cu vagoane scurte, nu la cele UIC-X!
 
@Horia_Radulescu multumesc mult, pentru raspunsurile clare. Spre deosebire de Nea' Tanase eu critic doar lipsa spatiului din casa.
Pe un oval ROCO R3, si poate si cu o linie secundara cand vor aparea macazele 3/4 rulez cu succes pana la 303 mm cu cuple scurte roco, dar nu la fel de frumos ca pe R4 pe (pe care le pot monta doar cateva zile pe an).
Detin 2 garnituri asemanatoare: una la scara 1:100 iar celalata la scara 1:87. Uitandu-ma la ele, puse una langa cealalta, este clar ca vreau sa "standardizez" scara viitoarelor achizitii. Cele de 1:100 m-ar avantaja categoric din rationament de spatiu, raza si pret, dar sunt reticent deoarece am doar din gama hobby care par jucarii spre deosebire de putinele A.C.M.E. de 303 mm pe care le detin. Initial am vrut sa ma arunc direct la 1:87 dar voi studia cu atentie si 1:100 de la alti producatori.
 
Ca sa revin la exemplul T2s, este singurul vagon de dormit romanesc care a fost pana acum reprodus in mai multe variante de trei producatori difieriti (Heris, Roco, AF cu matrita A.C.M.E.). Ar fi interesant daca cineva care le are pe toate trei ar putea pune aici cateva fotografii de ansamblu ca sa vedem diferentele de detaliere. ;)
 
  • Like
Reacții: mpursu
Referitor la lungime, cu toate ca pot sa ma joc (deocamdata) pe covor doar pe sine R2 si R3 de la Piko as prefera vagoane la 1:87 ca lungime in loc de 1:100.
Am 6 etajate de la Piko (expert si hobby), 2 simple si 2 vagoane de la AF, toate la scara normala si ruleaza fara probleme pe R2 la viteza maxima a locomotivei, inclusiv BR 182 Piko hobby care la scara se duce undeva pe la viteza de 290 kmh. Toate au cuple normale.
Pentru mine conteaza sa fie la scara standardizata 1:87 pentru ca sa respecte proportiile, le pot expune fara rusine in vitrina...
 
  • Like
Reacții: Radu161 și mpursu