Vagoane cl. a II-a, seria Bafld 71000 (29-20) Dimitrov

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
"Pacat de ele, mare pacat.
Ne aruncam istoria la gunoi, in romania numai banii conteaza si nimic alt ceva."

Gresesti, mai conteaza si invidia si rautatea !
Daca le-ar cumpara cineva si le-ar vinde in strainatate, imediat ar fi reclamat la politie si ar deveni infractor international.
Unde sunt vajnicii aparatori ai patrimoniului national ? De ce nu "se sesizeaza" ca in alte cazuri ? S-au important este doar sa-i toarne la politie pe cei care fac ceva pentru a salva ceea ce a mai ramas din materialul rulant de valoare istorica ?
 
Holograma??? da ce-i aici razboiu stelelor?

Va mai amintiti reclama aia?
Patrimoniu??? da ce-i aici....??
 
Salut.Nu ma declar un pasionat infocat de feroviare dar cred ca am avut si eu ocazia sa calatoresc prin anii '70 cu vagoane Dimitrov.Din pacate fiind prea mic nu pot oferii detalii despre ele.Si ca fapt divers,in general cam toata istoria o aruncam la cos ptr. ca ne este in gene sa distrugem.
 
Nu, nu asta este, noi nu distrugem, noi cream, altii au interesul sa ne prabusim si, din fericire, nu prea le tine.
Vagonul Dimitrov n-o sa-l poata distruge nimeni. Daca nu fizic, vagonul va dainui prin fotografii, planuri si pasionati, caci este un vagon frumos, de anduranta si de succes. Si este un vagon romanesc suta la suta. Ar merita un loc de cinste in panoplia realizarilor romanesti de succes, printr-un muzeu feroviar, asa cum ocupa un loc de merit in sufletul modelistilor feroviari.
 
Am observat si disparitia celorlalte vagoane, 20-47, 20-57, 20-49, 21-47. Asa incet incet vom avea vagoane cu scaune tari(traiasca hemoroizii) de tip salon :( .
Tocmai din acest motiv am ajuns sa pozez mai nou si vagoane, nu doar trenul vedere generala din fata, cu locomotiva in prim plan. Probabil peste 2-3 vor fi poze valoroase si daca tot am in sfarsit un aparat foto am zis ca merita o poza doua in plus ca pe viitor sa ramana si cu ele.
Pana la urma va trebui sa ne obisnuim cu ideea ca odata si odata vom ramane fara vagoanele cu celebrele banchete :(
Asa ca am sa-l citez pe misu88 "pozati pana mai aveti ce" :roll:
 
Incet-incet, au sa dispara, avand vicii de proiectare si constructie. Personal, am fost neplacut surprins sa constat fragilitatea interiorului vagoanelor de pe la 1970 si solutiile "simplificatoare" care nu puteau dainui in comparatie cu soliditatea Dimitroavelor. Fata de 20-47, 20-57 si altele, Dimitrov este "Matusalem".
20-47 si 20-57 am mai vazut anul acesta, ocazional, prin gara Pitesti, chiar 20-49. Disparitia vagoanelor mai noi, insa, nu prea se simte, caci este vorba, in principiu, despre o cutie similara, cu mici variatiuni: exceptiile sunt prezente la trenurile speciale cum ar fi TGV sau ICE 3. In opinia mea, vagoanele de la 1970 incoace nu au "parfumul" formei unicat a vagoanelor din epoci apuse si cred ca acestui "parfum" o sa-i ducem dorul. Dimitrov insusi este un vagon unicat in forme.
 
O poza rarisima, cu un interior de vagon "dimitrov" originar. Pe "transport public vagoane seria 29-22". Am incercat sa-i dau un copy-paste sa o postez, da' nu merge.
 
Dragii mei.......oricit ne-am "cracana" noi......niste interese "mai presus de DUREREA noastra"......poate si rautatea....poate si gindul concurentei (maiiii...cum sa faca altul mai mult decit am facut eu....)....plus alte "rautati"....ne fac istoria amara................ Scriu cu multe puncte....puncte....pentru ca ma napadesc tot soiul de ginduri si revolte interioare.....dar degeaba.....
Incercam, pe diferite planuri, sa salvam locomotive, sa le renovam, sa le completam (stiu de la Sfintu-Gheorge...cum sta traba....)..... , dar la vagoane...parca nu s-a gindit numeni !!!!! :( Din fiecare serie...un exemplar reprezentativ, expus undeva......SLABA NADEJDE....mai bine calea fierului...vechi, iar pentru cei care vin dupa noi.....numai....poze....ori o poza n-o poti pipai....atinge....baga pe dedesubt....masura....incerca confortul banchetelor.........
Trista poza lui "Gam 3" cu Dimitov-ul" "supraetajat" la fier vechi.....TRIST.....TRIST...... La nivel decizional.....atit NE DUCE CAPUL.... :lautar: manelism.....
 
flo82 a spus:
O poza rarisima, cu un interior de vagon "dimitrov" originar. Pe "transport public vagoane seria 29-22". Am incercat sa-i dau un copy-paste sa o postez, da' nu merge.
Adica aici, asta:
3967076356_19004a5251_o_180.jpg

Cred ca merge :D
 
Da, pacat ca poza in cauza nu prezinta interiorul compartimentului inspre fereastra. Ar fi fost mai multe detalii interesante de vazut: si masa rabatabila mare, si conturul ferestrei din sipci de lemn pe care puteai sprijini cotul, si manerul de blocare/deblocare a geamului, si perdelele... Ca, din cate tin eu minte, existau niste perdele maronii cu broderie CFR pe ele (nu stiu cum se numeste asa ceva, am spus broderie, dar literele erau realizate din teserea materialului). Asa este, oare, sau memoria imi joaca feste?
 
Intradevar, existau acele perdele, dar acuma , din pacate, la trenurile personale nu se mai pun perdele.
Au existat chiar si perdele cu broderie model "Autotransport", folosite la autobuzele fostei ITA.
 
Corect, flo82. Imi amintesc de perdelele de la autobuzele TV1 si TV2 ale ITA. Si de mirosul imposibil de benzina, aveau un motor in 6 cilindri, plasat la partea din spate, sub niste banchete pe care era placut sa stai iarna, dar etansarea lor era ceva de domeniul utopie. Cred ca vom reveni la subiect.
Cine mai tine minte ca Dimitrov avea la usa compartimentului o broasca (da, o broasca) avand posibilitatea de blocare, astfel incat, daca dormeai, nimeni, in afara nasului, nu putea da buzna peste tine? Ei, nici usa de compartiment nu tin minte s-o fi vazut toata in vrea fotografie. O are cineva?
 
N-am vazut nici o poza cu un interior de "dimitrov" originar, in afara de asta. La Husi tin minte ca ultimile "Dimitroave" originare au circulat in 1997. Din pacate, pe vremea aia, nu prea stiam de internet si nici aparat foto nu aveam!
Legat de "dimitroave", cum au "reusit" sa le aduca intr-o stare destul de proasta, in anii 1990-1996 ? Tin minte ca in ultimii ani nu mai aveau nici lumina (lipseau si curele de la alternatoare), aproape toate radiatoarele erau sparte (de iesea tot aburul afara). O explicatie ar fi si "educatia" multor calatori , s-au poate lipsa pieselor de schimb.
Pacat ca nu s-a reusit salvarea si restaurarea macar a 2-3 vagoane, care sa fie folosite in scop turistic.
 
Nu exista locomotive cu aburi functionale,nu exista vagoane pentru turism,pentru restaurare trebuie sa bagi bani,pe care nu se stie daca ii recuperezi,mai bine dai euroii sa-ti faca o frunza brand de tara ca de acolo sigur a iesit de o ''vuitoana'', ceva....
:mad:
 
Daca nu se pricep, de ce nu se duc conducatorii nostri prin Elvetia, Austria, Norvegia , etc., sa-i intrebe pe aia: Fratilor, voi cum ati facut de reusiti sa scoateti bani buni din turism si din trenuri turistice? :lol:
 
Cum sa nu mai fie poze cu interior de Dimitrov nepascanizat:
6994.jpg

13018.jpg

Si exterior
dimitrov_186.jpg

De notat faptul c㒠la începutul anilor '90, unele vagoane au primit geamuri rabatabile. Iata un exemplu de pe railfaneurope :
cfr60_cu_tren_de_calatori_langa_Sacel.jpg