Vagoane cl. a II-a, seria Bafld 71000 (29-20) Dimitrov

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La SIMC Socola este unul albastru :



La Suceava sunt/erau 3 verzi.
La Barlad in martie erau 3 verzi.

@Dr2005

Din 7 vagoane am seriile de la 4:
50 53 29-22 043-6
50 53 29-22 044-4
50 53 29-22 049-3
50 53 29-22 053-5

4 vagoane au fost aduse de undeva, la Iasi au fost numai 3 bucati.

@florrin12

aceeasi soarta.
 
Te rog daca se poate sa faci si niste poze "macabre" cu ele pe mainile calailor cu autogenul, pentru istorie...

In ultima vreme s-au vandut prin BRM :
Vagoane de calatori - 39 bucati - 27-Apr-10
Vagoane de calatori - 5 bucati - 17-Mar-10
Vagoane de calatori - 57 bucati - 17-Mar-10
Vagoane de calatori, 14 buc. de pe raza RTFC Craiova - 22-Ian-2010
Vagoane de calatori, 24 buc. - 10-Feb-2010

Sunt disperati dupa bani, pacat...
Ma intreb cu ce vor mai face asa ceva , daca se va mai face vreodata...
Noroc cu Servtrans Invest ca le mai exploateaza, grabiti-va, e ultima sectie pe care mai circula astfel de vagoane.
 
Dr2005 a spus:
1 sau 2 la Govora, cam ca cele de la Daesti

---
Din cele paşcanizate... mai merg doar 4 bucă’ţi la Servtrans pentru Roşiori-Costeşti. Restul... probabil ca cele din Iaşi
Gam3 a spus:
Ultimul drum pentru cateva Dimitrove.
Numere (şi pentru restul de vagoane din ,,tren")?

La Govora - 4 dimitroave 29-20, iar la Dă’eşti - 6. în varianta 29-22, se mai gă’sesc la Piatra Olt(şi nu doar forma asta, ci şi în versiunea iniţială’, pe la depou).
 
In Oradea Est mai erau 3 bucati Dimitrov, cele ce au facut Oradea-Ceica, alaturi de alte vagoane uitate de soarta acolo :D
060-DA-001 a spus:
Te rog daca se poate sa faci si niste poze "macabre" cu ele pe mainile calailor cu autogenul, pentru istorie...
Noi vorbim de 29-20, tu zici de 29-22 care nu au ce cauta in istorie, ci la cosul de gunoi al istoriei :evil:
 
srazvi a spus:
Noi vorbim de 29-20, tu zici de 29-22 care nu au ce cauta in istorie, ci la cosul de gunoi al istoriei :evil:

Åži peste 25 de ani, copii noştrii vor întreba: ,,Am vă’zut pe net o poz㒠cu un vagon verde, cu cutie nervurată’, dar nu am gă’sit nică’ieri nimic despre el. Ce este? Oare vreun prototip?"

Ce :evil: u' mă’i omule, aveam pretenţii la tine. Hai s㒠aruncă’m şi 20-54/55, c㒠originalul e 20-47 / 20-57 şi doar ă’la merit㒠pă’strat.
 
Nu asa gandesc, doar ca
la 20-47 / 20-57 au facut upgrade si a iesit 20-54/55 :mrgreen:
la 29-20 au facut downgrade si a iesit :pig:
Cam asta e singura problema.

Sa lasam off-ul la o parte, iata-l pe 80 53 97 30001-5 in Arad:
uwdp.jpg
 
Despre vagoanele Dimitrov, un pasionat care posteaza pe alt forum (http://trenuletz.myfreeforum.ro/informatii-generale-f15/petitii-trimise-in-numele-forumului-t307.htm) a solicitat si a primit citeva informatii.
Imi permit sa le postez aici.

http://i572.photobucket.com/albums/ss166/automotorr/P5230061.jpg

Intrebarea e care vor fi pastrate pentru exploatare turistica si muzeala cele verzi care nu prea mai prezinta interes ,,muzeal" sau vor fi refacute in forma originala cele identificate de noi ca fiind abandonate :D ?
 
Vagoanele verzi cu scaune din material plastic , ferestre noi cu chedere de cauciuc nu au ce cauta intr-un tren turistic.

Cat despre aducerea la starea originala putin probabil sa se intample acest lucru.
Daca totusi vor fi refacute cateva vagoane probabil nu vor avea nicio treaba cu fostele vagoane Cafld 71.000 / Bafld 71.000. Pentru exemplu vedeti vagoanele din trenul denumit '' Dracula Express".
 
Ce te face s㒠crezi c㒠faptul c㒠s-au pus 29-22 pe trenurile turistice a bă’gat SFT-ul în faliment? Tot pe Railpictures sunt si poze cu locomotive cu abur cu vagoane G.
Trenurile de acolo au fost organizate pentru grupuri de turisti stră’ini ori pentru ,,prietenii" d-lui Radu Bellu, în niciun caz pentru pasionaţii de că’i ferate de pe la noi, care nu îşi permiteau tarifele exorbitante. Evenimente cu aburi pentru ,,oamenii de rând", fă’r㒠P.C.R. (pile, comisioane şi relaţii) la C.F.R. şi care nu au la dispoziţie bugetul preşedintelui statului nu prea s-au organizat în Rromânica, cu excepţia recentului Dracula Express, dar şi ă’la era în scop electoral.
De falimentul SFT putem acuza ultimele conduceri din Ministerul Transporturilor... la ora actuală’, avem doar o singur㒠locomotiv㒠cu abur funcţional㒠(şi aia cu cazanul expirat) şi vreo câteva care s-ar mai putea repara + alte câteva ajunse exponate statice la Dej, la Sibiu, la Resita sau expuse prin diverse gari. Cu exceptia celor din Dej, mentinute in stare buna macar dpdv estetic, prin grija unor omaeni pasionaţi din depou, de restul se alege încet, dar sigur, praful. C㒠veni vorba de SFT... Hotelul Astoria a fost executat silit pentru vreo 20.000 de euro, iar firma la care SFT avea datorii s-a ales cu un hotel de vreo 20 milioane de euro, pe care abia aşteapt㒠s㒠se termine procesul ca să’-l poat㒠vinde mai departe.
 
Afirmam aici ca Dimitrov a fost unul din vagoanele robuste si frumoase, un vagon care merita sa ramana in galeria realizarilor romanesti. Speram sa aflu ca un asemenea vagon, in varianta compartimentata, a ramas prin vreunul din muzeele din tara, m-as fi dus sa-l revad, de dragul anilor in care am calatorit cu el in garnituri trase de formidabila 231 (numai o data sa fi calatorit prin defileul Toplita-Deda cu un asemenea tren si ramaneai cu amintiri pe viata). Chiar, o mai fi vreun Dimitrov in muzeele organizate in tara?
 
Scuze ca ma bag, care muzee?

Nu exista Dimitrov pastrat in varianta sub care a circulat.Devalizat mai e unu pozat de mine la Jibou si postat aici pe acest forum.
 
Din cate stiu, aceste "dimitroave" (seria originara 29-20), ar fi fost folosite (pana dupa 1969, cand apar noile vagoane ale seriei 19/20-47/57) si ca vagoane de clasa 1, si chiar ca vagoane de dormit si bar-restaurant.
De la mijlocul anilor 70', sunt folosite numai ca vagoane de clasa a doua, si numai in compunerea trenurilor personale (cu durata de parcurs mai mica de 5 ore), curse si mixte. Impreuna cu locomotiva 040-DHC au constituit simbolul transportului feroviar de calatori pe liniile secundare, in anii 70-80-90.
Au circulat timp de 55 de ani- seria originara 29-20 (din 1943 pana in 1998) sau chiar 64 de ani (daca punem la socoteala si seria modernizata 29-22, care a circulat intre 1998 si 2007)!
 
Pai seria ,,modernizata" mai circula pe Costesti -Rosiori Nord daca nu ma insel.
 
Multumesc de precizare. As vrea sa stiu daca mai exista prin tara vreun vagon originar "dimitrov" (de ala vopsit in albastru, cu compartimente), reconditionat complet? Am apucat sa calatoresc cu ele doar de vreo 7 ori (ultima data in 1997), dar aspectul interior (mai ales cand erau bine intretinute, inainte de 1990) erau foarte interesant!
 
Sint aprope convins ca nu mai exista Dimitrovuri in forma originala.
 
Pana la urma, cel din depoul CFR Arad e in starea cea mai buna?
 
în forma original㒠clar nu mai există’, că’zusem toţi de acord asupra subiectului ă’sta acum mult timp.

Totuşi, din vagoanele ,,uitate" prin Dă’eşti, Govora, Jibou şi pe unde or mai fi s-ar mai putea reface ceva.

Cu toate astea, v㒠recomand s㒠le pozaţi cât mai urgent dac㒠le mai vedeţi, c㒠CFR-ul (şi marfa şi că’lă’tori şi GEVARO) vinde în disperare la fier vechi vagoane şi locomotive prin BRM, aşa c㒠nu m-ar mira s㒠dispar㒠în curând şi vagoanele care fac obiectul acestui topic.
 
Am avut putin timp astazi si am tras o fuga pana la Podu Iloaiei .


Asa a inceput:
Dr2005 a spus:
2 fotografii preluate de la http://www.forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1850&start=0
Se pare c� prima ar fi cam din '59:
uzinele_gh_dimitrov_907.jpg


flamura_rosie_arad_213.jpg


Asa se termina:





Doar 3 numere am reusit sa vad. 007 / 016 / 064.
 
Pacat de ele, mare pacat.
Ne aruncam istoria la gunoi, in romania numai banii conteaza si nimic alt ceva. :?