Vagoane cl. a II-a, seria Bafld 71000 (29-20) Dimitrov

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da, am aflat de acum 3 ani. Din ce tin minte am si pus pe railwayfan aceata informatie.



Scanare din Manualul tehnicianului de vagoane - CFR
 
Cred ca e timpul sa unim cele 2 subiecte cu vagoanele Dimitrov.

O mica completare:

Vagoanele Bafld „Dimitrov” incadrate ulterior in seria 29-20 au fost utilizate de catre Caile Ferate Romane in toate tipurile de trenuri de parcurs lung sau scurt, in trafic intern si chiar si international, existand documente fotografice din anii 1950-1960 care le arata in compunerea trenurilor internationale pe relatia Romania-Ungaria. In momentul punerii lor in circulatie pe reteaua CFR vagoanele, considerate ca fiind foarte moderne, au fost incluse in garniturile celor mai multe trenuri rapide si accelerate care legau Bucuresti de marile orase din tara.
dantm a spus:

dantm a spus:
Nu stiam ca au existat vagoane de dormit Dimitrov.
Nu am insistat cu pozele pe exterior, am fost multumit ca am fost in interior.
Exteriorul e identic cu cel al vagoanelor clasa.
Vagonul era vagon de insotire pentru vagonul de agabaritice.
Cum aproape toate agabariticele sint in Craiova si asta era de acolo.Poate il cauta cineva in Craiova.
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/IMG_0286m.jpg

Cateva date despre acest vagon.
Vagonul din imagini este un fost vagon dormitor, fabricat in 1951 la Flamura Rosie Arad. In anul 1959 figura in parcul de vagoane a Ministerului Fortelor Armate
Alte 3 vagoane fabricate in 1951 figurau in parcul MFA.

Vagonul nr. 182, era amenajat ca vagon dormitor, cu 5 cabine a 2 locuri si 3 cabine a 4 locuri, 22 locuri in total.
In 1960, luna mai, a fost predat impreuna cu alte 16 vagoane, de catre MFA catre CFR, Rev, Vag. Grivita.

Impreuna cu vagonul salon 183, amenajat ca vagon infirmerie, cu vagonul salon 184, amenajat cu 1 cabina cu 2 locuri si 4 birouri si 185, amenajat cu 1 cabina cu 2 locuri si 4 birouri, figura in parcul Directiei Generale CFR in anul 1961.

In anul 1961, in luna septembrie, figura trecut in parcul CFR ca vagon turism.

Tot in 1961, in luna septembrie, vagonul 183 a trecut la Dir. Medicala iar vagoanele 184 si 185 figurau trecute la CFR ca vagoane cl. a 2-a.
 
buna baieti,

daca tot vorbim de "Dimitrov", hai sa le spunem mai intai Cafld 71.000, abia dupa 1956 Bafld 71.000, din 1967 incolo Bafld 29-20, apoi B 29-20 si dupa nefericita reconstructie de la Pascani B 29-22...

primele s-au produs in 1943 la Astra asa cum s-a mai scris DUPA UN PROIECT 100% GERMAN... sau mai degraba 95%, intrucat s-au operat doua modificari ale proiectului: usile retrase fata de planul vagonului cu 220mm (norme CFR din epoca) si compartimentele cu o lungime de 1650mm (fata de 1700mm la cel german), avand ca rezultat o lungime mai mica cu jumatate de metru a sasiului vagonului (ca mai mult nu incapea pe podul rulant de la Arad) ;)

Dimitrovul s-a copiat (oficial, se dorea cumpararea licentei) dupa un "Schürzenwagen" fara sorturi, si anume unul din cele cinci prototipuri C4ü-38 "leicht" Bauart München produse de Uerdingen in 1939. Doua au ajuns in Romania si apoi... au disparut... :(

poze cu vagonul original, cu nervurile de pe cutie si acoperis, cu ferestrele cu colturi rotunjite si toate accesoriile de la "Dimitrovul" de mai tarziu se pot vedea in recenta (si excelenta) lucrare a lui Christoph Kirchner (editura KIRUBA) dedicata Schürzenwagen si aparuta in decembrie trecut in Germania.
 
Uite niste precizari interesante despre istoria vagonului: mai ales informatia privitoare la lungimea vagonului mi se pare incitanta, o solutie isteata, 50 mm redus la un compartiment nu e cine stie ce si, oricum, compartimentul mi se parea confortabil.
Sunt preocupat sa realizez un Dimitrov si am o problema la elaborarea planurilor. Nu-mi mai amintesc daca, la peretele despartitor dintre culoar si compartiment, rama geamului si decuparea ferestrei din usa avea colt drept sau rotund, iar vreo fotografie pe net cu asa ceva n-am gasit. Are cineva aceste informatii?

Numai bine.
 
PIF54 a spus:
Nu-mi mai amintesc daca, la peretele despartitor dintre culoar si compartiment, rama geamului si decuparea ferestrei din usa avea colt drept sau rotund, iar vreo fotografie pe net cu asa ceva n-am gasit. Are cineva aceste informatii?

Numai bine.

Patrate, vezi postul lui dan tm din 25.10.2007.
In colajul de fotografii se vad bine usa culoarului, usa si fereastra compartimentului

http://forum.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=2897&postdays=0&postorder=ASC&sr=110
 
LDH a spus:
Pana la urma a aflat cineva in ce an au fost facute primele vagoane sau prototipul?

71 000 - 019 (20 buc.) anul 1943
71 020 - 099 (80 buc.) anul 1949
71 100 - 822 (722 buc.) anii 1951 - 1961
Total 822 exemplare construite la Arad !
 
http://www.flickr.com/photos/sludgeulper/3967076356/sizes/o/in/set-72157622482078944/
 
Ok, Gamm3. Fotografia este o raritate pentru mine si mi-a trezit amintiri placute. Decuparea pentru geam avea colt rotund in peretele exterior (raza de 100 mm), la interior fiind un colt drept, cu un mic pervaz din lemn vopsit in maro inchis. Acest detaliu mi-a ridicat semne de intrebare: s-ar putea realiza ori nu?, chiar are importanta sau nu?. Pana una-alta, m-am delectat putin scotocind prin site-urile oferite. Multumesc!

Pe curand,
 
"PIF 54" vezi ca pe acest forum mai este un capitol dedicat "Dimitrovului" unde LDH a si postat destule desene ale acestui vagon.....eu de doi ani n-am mai facut nici macar o zgirietura de pila la ce am inceput sa fac la el si pe moment ma bate gindul sa reincep de la zero,prin utilizarea taierilor cu laser si a gravarii prin acelasi procedeu............numai ca nu ma prea inteleg cu cei de la firma ce au aceste utlaje..........singurii din Brasov,din cit am cautat.
Cu bine !
 
De acord cu tine, DIMITROV. Stiu de capitolul dedicat vagonului Dimitrov, de acolo am cules toate schitele pe care le am: trebuie sa afirm ca sunt recunoscator tuturor celor ce au participat la consolidarea acestui capitol. Si, in plus, am mai cules de pe diverse site-uri o multime de fotografii.
Lucrez de ceva timp la planurile vagonului, merge incet si greu, sunt zone in care nu prea reusesc sa detaliez. Oricum, pana nu termin desenele si nu fac o "asamblare" ca sa vad cum ar iesi, nu ma incumet sa trec la practica, ar fi munca inutila, vagonul are forme complexe.
Iti doresc sa ai succes in ce priveste accesul la utilajul cu taiere cu laser.
Pe curand!
 
Inca ceva...

Primele Cafld71.000 din 1943 si 1948 aveau29,2 t si nu corespundeau standardelor UIC, iar cele din
1951-1961 aveau un sasiu modificat cu nervuri transversale (ca la vagoanele "grele"), cantareau 5t mai mult si erau conforme RIC...

Povestea vagonului original german C4u-38 Bauart Muenchen este una deosebit de interesanta si din nefericire puternic marcata de contextul politic nenorocit al epocii (practic, proiectantul nefiind membru NSDAP, proiectul a fost oprit din start) si s-a dat plocon la aliatii din epoca...
 
Nu stiam unde sa scriu deoarece sunt trei subiecte deschise, daca nu ma insel, cu aceasta tema asa aca am sa-i dau copy/paste sa ajunga la toate.

Asa se intampla mereu, cauti ceva si gasesti altceva.
Cautand oarece fotografii mai vechi cu vagoane pe doua osii, in special detalii cu cutia bateriilor si generatorul electric, am dat peste ceva foarte interesant care ar suna, in traducere libera, cam asa:

In 1973 cei ce lucrau la intretinerea si repararea acestor vagoane se ghidau, inca, dupa planurile originale.

In planurile originale, datate 1938, vagonul apare cu seria CALDF redenumit CAFLD in 1973 sau inainte de aceasta data..

Vagonul, compartimentat, a fost prevazut cu banci integral din lemn la care spatarul si sezutul era format din clasicele sipci.
Incalzirea cu cate doua tevi sub fiecare banca a compartimentului.
Initial nu a fost prevazut, poate la clasa a II-a avea, cu cele trei lampi, bine cunoscute, in compartiment. Era o singura plafoniera de 15W.
Oglinda si fotografia de pe peretele compartimentului nu este o inventie de dupa 1947 deoarece apar in planurile originale.

Daca mai gasim informatii continuam.

:cafea:
 
Ultimul drum pentru cateva Dimitrove. Au stat in Iasi pana saptamana trecuta cand au plecat spre Podu Iloaiei la taiat.



 
Superb... un nou capitol din istoria Romaniei feroviare peste care se asterne praful...
Daca s-ar gandi macar cineva sa pastreze macar unul singur in forma originala...
 
O mai fi unul original? cu compartimente, cu masa aia ovala?

Hai sa facem o recapitulatie a celor albastre:
1 in Jibou devastat pozat de mine
1 in Depoul Arad devastat pozat de mine
1 in remiza Filiasi :-? nu am putut ajunge
1 observat la fosta statie tehnica de la un CET in Tirgu Jiu e pe aici pe forum
3 in Daesti pozate de alt pasionat pe alt forum
1 vagon de dormit original, transformat jumatate in atelier mecanic, insoteste vagoanele de agabaritice, pozat de corpul expeditionar in Brazi.
1 ca vagon de serviciu la SIMC Timisoara.Nu am poze.

Mai sint?

apoi urmeaza cele verzi pascanizate din care au ramas cutia si boghiurile.
 
1 sau 2 la Govora, cam ca cele de la Daesti

---
Din cele paşcanizate... mai merg doar 4 bucă’ţi la Servtrans pentru Roşiori-Costeşti. Restul... probabil ca cele din Iaşi
Gam3 a spus:
Ultimul drum pentru cateva Dimitrove.
Numere (şi pentru restul de vagoane din ,,tren")?