Vagoane cl. a II-a, seria Bafld 71000 (29-20) Dimitrov

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
intrebare: erau vagoane considerate de clasa a doua ? ca au si spatare de cap care amintesc de clasa a doua, dar au si grilele alea de lemn care amintesc de vagoanele de clasa a iii-a din timpul razboaielor sau inainte; ce-i drept, din cate imi aduc aminte dupa 50 nu mai erau decat 2 clase
 
Personal, cunosc vagoanele acestea de pe la 1960 si le cunosc doar clasa a 2-a. Si asa au ramas in amintirile mele, chiar daca au acele grile de lemn. Dar, conform standardelor de confort de atunci, probabil ca era corespunzator.
Si uite ca srazvi ne arata un interior de compartiment cu vedere spre fereastra exterioara. Din pacate, vandalizat. La prima fotografie se vede foarte bine decuparea in care intra comanda parghiei de control a pozitiei geamului. Lipsesc sipcile de ornament contur fereastra si masa rabatabila. Istoria noastra tehnica se cam duce. Culmea, este unul din factorii care ne legitimeaza in lume.
 
poze cu Dimitrov mai sint si aici
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5065
 
August 2010 Daesti



Foto Michael


Sunt 2 subiecte cu vagoanele Dimitrov, am sa le unesc.
 
Un pasionat de drumetii a oprit in Daesti.

http://www.miscellanea.ro/2010/05/valea-oltului-cascada-lotrisor.html
 
Srazvi are dreptate cand afirma ca este diferenta intre 29-20 si 29-22. Priviti numai exteriorul vagoanelor de mai jos:

http://i882.photobucket.com/albums/ac22/florinbv/CFR/dimitrov.jpg
http://i755.photobucket.com/albums/xx194/HARBUZBV/CFR/dscf6749.jpg

Veti remarca imediat ca 29-22 nu are trei dungi profilate pe laterala, ci doua. Ma intreb de ce s-a recurs la aceasta modificare, caci si alte vagoane modificate au aceeasi caracteristica: vezi la adresa de mai jos, cautati srazvi, 5 dec.2008, vagonul 80 53 97 30001-5 intr-un tren de lucru:

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1850&postdays=0&postorder=asc&start=30&sid=c04aa6109917c9c0c1d092d51f24fc92

Aviz modelistilor ce vor sa si construiasca vagonul, priviti portiunea de perete intre scara si tampoane: coboara sub prima treapta, spre deosebire de peretele cu ferestre care se opreste la cota primei trepte de scara, diferenta fiind, cred eu, de aproximativ 10 cm. Se vede pe toate fotografiile la care am facut trimitere. Un mic detaliu, dar...
 
Cum o dai, cum nu o dai, vagoanele din link-uri sunt diferite, mai mult sau mai putin, fata de original.
PIF54 a spus:
Aviz modelistilor ce vor sa si construiasca vagonul, priviti portiunea de perete intre scara si tampoane: coboara sub prima treapta, spre deosebire de peretele cu ferestre care se opreste la cota primei trepte de scara, diferenta fiind, cred eu, de aproximativ 10 cm. Se vede pe toate fotografiile la care am facut trimitere. Un mic detaliu, dar...

Aviz modelistilor!

Luati-va dupa planurile originale refacute, pozele doar pentru imaginea generala si detalii de interior.
Vezi ce s-a scris in primele pagini ale subiectului

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4295&start=0

Daca scriem si nu citim/recitim tot subiectul pot aparea tot felul de speculatii
 
SRAZVI este un finut, trimite la fotografii explicative. Din cele doua vagoane de la adresa data de srazvi am ales unul:

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/176825/kategorie/Rum%E4nien~Wagen~Personenwagen.html

Cred ca se observa imediat din fotografie ca am facut afirmatii corecte. Cu asta consider ca am justificat valabilitatea observatiei. Daca exista cineva care doreste si alte detalii in justificare, sa-mi scrie pe e-mail si raspund, sa nu blocam forumul cu polemici contraproductive pe detalii constructive evidente.

Pe curand!
 
doar o parere umila:

capetele au fost modificate cand burduful original din piele a fost inlocuit cu cele din cauciuc. Capetele au fost simplificate, geamurile acoperite si scara a disparut. Se poate sa fi fost intarit si suportul burdufului.
 
Nu cred ca e interesanta acum in 2010 clasa a 3-a(cum au fost facute aceste vagoane la fabrica Gh Dimitrov din Arad), am pus imaginile ca acestea ne erau contemporane, ori ca modelist dupa asa ceva as face macheta, asa cum la vagoanele Tillig s-a facut dupa 20-54 nu dupa 20-47 :D. A enumerat Catalin ce modificari au suferit, plus interiorul, care din cate am inteles era cu scaune de lemn, inlocuite mai tarziu cu banchete(sau acoperite, nu stiu).
 
Salut srazvi,

Nu este vorba de cl. a III-a.
Vagoanele de cl. a II-a, in anii socialismului, aveau o caseta, langa bara de mana, a carei fata esra decupata sub forma cifrei doi. In spate geam iar caseta era luminata pe timp de noapte.

Modificari ale vagoanelor au existat la fiecare trecere a lor pe la atelierele de reparatii fiind modificate, pentru inceput, diferite repere care, neschimband forma generala a vagonului, nu au fost bagate in seama, ajungandu-se la modificari majore la cutie si, in ultimii ani, la compartimentare.
 
Ce bine era daca aveam azi macar cate cinci vagoane restaurate "Hecht", "Breda", "Dimitroave originare", cu care sa se formeze garnituri turistice, care, printr-o "publicitate" inteligenta, ar fi avut adus destui turisti straini, si ar fi fost foarte rentabile! Sa luam exemplul de la austrieci, elvetieni, etc.

In privinta dimitroavelor salon, motivul pentru care atunci in 1996-1997 au fost transformate in vagoane-salon probabil a fost ca era mai usor de intretinut. Schimbarea banchetelor clasice din lemn+burete+vinilin in scaune din plastic a fost realizata pentru ca scaunele din plastic erau mai greu de vandalizat si mai usor de intretinut, de spalat. Cel putin pe Husi-Crasna stiu ca dimitroavele salon macar aveau lumina cat de cat (fata de "dimitroavele" compartimentate, in care toate becurile erau arse) si erau mai bine incalzite.