Vagoane cisterna

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"




Astea ar fi pozele,cum au iesit cu telefonul.Cisterna in sine cred ca a fost schimbata cindva.Pe un capac de lagar scrie ceva,dar e ruginit tare,nu se distinge mare lucru desi am incercat cu o perie de sirma. :D
 
vagon cisterna pe osii, din pacate am gasit numai o placuta pe sasiu:




vagon cisterna :
 
Usines Ragheno S.A. Malines, Belgique.
Numele vine de la inginerul belgian Willem Ragheno (1820-1867). Evident, firma i-a supravietuit fondatorului si vagonul este mult mai recent. Celalalt vagon are acelasi capac de unsoare ca si vagonul cu doua osii de pe pagina precedenta, numai ca asta e mult mai bine pastrat si se poate citi inscriptia:

Eisengiesserei Rödinghausen, Menden (Ruhr) = Turnatoria de otel Rödinghausen din Menden, Ruhr. O firma infiintata in 1867 pentru utilaje specifice produselor petroliere, care in anul 1913 facea parte din D.W.V. (Deutsche Waggonbau Verein) o forma timpurie de standardizare a elementelor de material rulant prin asocierea mai multor producatori din diverse landuri germane.

Ambele vagoane au fost modificate extensiv in cursul ultimului secol, asa ca doar sasiul ar putea fi considerat original la primul vagon. La al doilea vagon, piesele care formeaza boghiele au capacele respective cu inscriptia 1913, dar in nici un caz asta nu inseamna ca boghiele respective sunt din 1913. Ati vazut ca in exemplul precedent capacele sunt pe un vagon cu doua osii. E vorba despre o alcatuire ulterioara unde au fost refolosite piese vechi. De altfel, se poate observa cazanul sudat al ambelor. Cu toate acestea, doua piese de arheologie feroviara extrem de interesante si care ar merita mai multa atentie! Interesant este faptul ca vagonul belgian are gura de incarcare larga, specifica vagoanelor cisterne franceze si belgiene. Cazanul, care este in mod evident sudat, o fi fost refacut folosindu-se elemente originale?
 
bon, intre timp imi bat capul sa fac la h0 o cisterna CFR. problema e ca... sunt prea multe variatiuni pe aceeasi tema, si nu pot identifica un model preponderent. mai mult, incercand sa plec de la o baza roco 67851, si verificand vreo 4 modele de zaes-uri, unul se apropie mai mult, dar fiecare din cele 4 modele reale are cate ceva asemanator si cateceva diferit.

Baza:
67851_780_1.jpg


cel care se apropie cel mai mult ar fi acesta:
zaes_n.jpg

dar ar trebui schimbate boghiurile (e un pic de munca dar le am), scara de aces pe vagon, nu mai amintesc de striatii si repozitionare butelie aer / cilindru frana / alte detalii

eu am prins in gara o garnitura de mai multe vagoane, din care nu prea erau 2 la fel!

se poate vedea clar diferentele:
vagon din stanga: +lungime corespunzatoare, +suporti corespunzatori, -lipsa dungii intre suporti, -tipul scarii de acces pe vagon
vagon al doilea din stanga: -lungime, -suporti, -sasiu tip profil I deasupra boghiurilor, +dunga intre suporti, +tipul scarii de acces pe vagon
al treilea: diferente prea multe.

prin jungla asta de tipuri de vagoane, aveti vreo imagine cat de cat mai apropiata de cea de mai sus? daca nu, o sa scot o strutocamila ceva.
 
Uitandu-ma in poza ta, as merge pt unul dintre cele 2 vagoane din mijloc, ce difera intre ele prin suportii cazanului si o mica variatie la platforma de sus.
Acum, fata de modelul tau:
Trebuie sa dai benzile jos, sa modifici un pic suportii cazanului, dar poti sa pastrezi scara. Eu zic ca diferentele sunt minore in ceea ce priveste scara de acces. O sa mai trebuiasca sa-i faci ceva tevi in capatul cu platforma.
Mai mult de atat nu cred ca merita daca vrei doar o transformare. Nu cred ca o sa reusesti sa obtii un model autentic CFR dintr-o cisterna straina.
 
ma poate ajuta cineva cu imagini de Zes? ma intereseaza mai ales placa cu inmatricularea. Apropo, ce reprezinta valorile care se trec in tabelul cu | A | B | C | ? sau cine stie cam care sunt valorile tipice pentru un Zes?
 
astea iti sunt de folos?

http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/freight/Z/cis_mic_2.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/freight/Z/cisterna_2osii_1.jpg
 
Va cer din nou ajutorul! In imaginea cu vagonul Petrom de mai sus nu bunghesc deloc inmatricularea. Pe net am gasit poze in care se vede inmatricularea, dar nu se vad restul detaliilor. Ma puteti ajuta cu o poza mai clara a placii cu inmatricularea pentru un Zaes petrom ca cel amintit?

Multumesc!
 
31 RIV 53 RO-CFR 7882 497-5 Zaes


82 INTERN 53 RO-CFR 7855 167-5 Zas


82 INTERN 53 RO-CFR 7889 373-9 Zaes


31 RIV 53 RO-CFR 7991 975-8 Zaes


42 INTERN 53 RO-CFR 7370 298--3 Zes


Iasi, aprilie 2013.
 
Interesante capturi. Scrie pe ele „MELASA”. Au fost utilizate la transportul melasei pentru fabrica de zahar din Roman ?
 
Au fost folosite pentru transportul melasei si e posibil sa fi fost pentru fabrica de la Roman. Acum la Roman am vazut Zaes-uri vopsite asa:
84 INTERN 53 RO CFR 7886 269-0 Zaes - Melasa


Zaes-ul 31 RIV 53 RO-CFR 7882 497-5 e pentru motorina, nu pentru melasa.
 
Buna,

Risti sa cauti mult si degeaba, pentru ca, desi notiunea de vagon privat exista la CFR si in perioada comunista, ideea de a scrie numele "detinatorului" sau "utilizatorului" pe respectivul vagon era una complet straina, cu exceptia putinelor vagoane frigorifice sau refrigerente Romtrans (marcate "ROMANIA" sau "Romtrans Bucuresti") care circulau in afara.

Un vagon cisterna pe 2 osii din anii 1960, 1970 sau 1980 cu sigla "PECO" este o fantezie mai mica sau mai mare. In schimb un vagon CFR cisterna normal marcat "A", "M" sau "N" care circula pentru PECO este ceva cat se poate de normal.
 
Stiu ca pana la venirea OMV-ului au existat vagoane Petrom pe 4 osii (2 boghiuri) (negre cu sigla moderna) si niste vagoane tot Petrom (cu capul de lup) pe doua osii. Pe unul din ele se vedea scris pe spate PECO... Foarte posibil sa fi fost vreo raritate de la Petrobrazi... nu am poze ;-( pe vremea aceea nu imi placeau cisternele si nici nu aveam digital ca sa fac poze cand mi se nazarea

A/N = alb-negru... sper sa nu fi fost incurcatura cu marcajele de care spuneai A, M sau N

Acum Petrom merge prin GFR, dar si prin cisterne CFR Marfa.... Si tocmai ne-au anuntat ca au doua garnituri speciale cu niste cisterne de tip nou... despre astea pot obtine detalii, cred, pentru doritori...

Multumesc pt raspuns
daca cineva gaseste ceva poze...va rog nu ma uitati
 
Zaes Petrom negre cu sigla albastra (parca am vazut si invers) au trecut repede la GFR care le-a revopsit, singurele ZS pe care le-am vazut in trafic au fost CFR Marfa cu ulei de angrenaje, negru cu o dunga rosie verticala, tot apareau prin depourile de la Calatori, in rest nimic.

Foarte interesant cu noile cisterne, daca ai detalii sigur sunt interesante.
 
Buna,

A - alb
N - negru (pana aici ai zis bine)
M - motorina

De Z-urile pe 2 osii din depouri pe post de rezervor de ulei am mai vorbit si in alta parte, insa acestea nu erau inchiriate nimanui ci pentru uz propriu.