Vagoane CFR neÎnseriate

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.120
2.779
Iași
LOCATION
Iași
Pentru prima data, am gasit ceva oficial despre a 4-a litera din "C.F.R.".

Vagoanele inscriptionate cu C.F.R.C, C.F.R.N., C.F.R.S. si C.F.R. România erau trecute separat in inventar ca "Vagoane de posta neînseriate", " Vagoane de bagaje neînseriate", ''Vagoane clasa 1 neînseriate", ''Vagoane clasa 1/2 neînseriate", "Vagoane clasa a 2-a neînseriate", "Vagoane clasa a 3-a neînseriate".

La vagoanele de posta neînseriate am gasit vagoanul C.F.R.N. 031201 cu statia de domiciliu Iasi si vagonul C.F.R.N. 031202 cu statia de domiciliu Basarabeasca.

La vagoanele de bagaje neînseriate am gasit vagoanele D 609 - C.F.R.S. cu statia de domiciliu Bucuresti, De 661 - C.F.R.S. cu statia de domiciliu Timisoara, D 729 - C.F.R.S. cu statia de domiciliu Brasov, D 732 - C.F.R.S. cu statia de domiciliu Tg.Mures, D 2010 - C.F.R.S. cu statia de domiciliu Arad, D 2230 - C.F.R.S. cu statia de domiciliu Buzau, D 2534 - C.F.R.S. cu statia de domiciliu Costesti.
Timisoara avea cele mai multe vagoane de bagaje C.F.R.S.

La vagoane clasa 1 neînseriate am gasit vagonul A.01109, pe 4 osii, ca C.F.R.N. cu statia de domiciliu Iasi.

La vagoane clasa 1/2 neînseriate am gasit vagoanele AB.11417, pe 2 osii, ca C.F.R.S. fara statia de domiciliu dar cu atelierul de domiciliu Iasi.
AB. 07008, AB. 07010, AB. 07015, AB. 07024, pe 4 osii, ca C.F.R.N. fara statia de domiciliu dar cu atelierul de domiciliu Bucuresti Grivita.
ABamd 11801, pe 4 osii, ca C.F.R.S. fara statia de domiciliu dar cu atelierul de domiciliu Bucuresti Grivita.

La vagoane clasa a 2-a neînseriate am gasit vagoanele B.02214 (3 osii), B.06506 (pe 3 osii), B.02520, B.02203, B.02507, toate pe 4 osii , ca C.F.R.N.

La vagoane clasa a 3-a neînseriate am gasit vagoanele Cc.4011, ca C.F.R.S. cu statia de domiciliu Timisoara, C.4041, ca C.F.R.N. fara statie de domiciliu dar cu atelierul de domiciliu Iasi, C.5749 ca C.F.R.S. cu statia de domiciliu Craiova, C.8020 ca C.F.R.N. cu statiia de domiciliu Chisinau, Cd.09299 ca C.F.R.N. cu statiia de domiciliu Chisinau, Cd.09302 ca C.F.R.N. cu statiia de domiciliu Chisinau, Cd.14481 ca C.F.R.S. cu statiia de domiciliu Brasov, Cd.18374 ca C.F.R.S. cu statiia de domiciliu Oradea, Cd.22626 ca C.F.R.S. cu statiia de domiciliu Sibiu, Cd.29208 ca C.F.R.S. cu statiia de domiciliu Timisoara.

Cd.342 ca C.F.R.C. fara statie de domiciliu dar cu atelierul de domiciliu Timisoara.


La vagoanele de marfa am gasit tipul H, G, Gg, Gr, K, Ks.
Printre ele si vagoanele :
H 12133 CFR-S
G 13694 CFR-N
K 23116 CFR-România
G 916412 CFR-B.B
G 916469 CFR-România 3
 
Intrebari de habarnist....

Ce insemna a 4-a litera? Respectiv, C, N, S, B etc...
De ce sunt vagoane neinseriate ?

Ex. "vagoane clasa 1/2 neînseriate am gasit vagoanele AB.11417, pe 2 osii, ca C.F.R.S."
 
Florin, cercetand azi o cunoscuta imagine a locomotivei CFR nr 1 "Berlad" garata spre casare in 1929, in dreapta imaginii am observat un astfel de vagon, inmatriculat CFRN. Un crop din imaginea cu pricina in care apare partial acest vagon.

 
Interesanta si rara imagine. Se intelege ce scrie dupa G.682091 ?
 
Florin, habar n-am. Poza e muuult mai mare, vagonul ocupa 5 % din totalul pozei....
Iti dau cel mai bun scan pe care pot sa-l obtin. Locatia probabil a pozei este depoul Aron Pumnul.

 
cosmin78 a spus:
Intrebari de habarnist....

Ce insemna a 4-a litera? Respectiv, C, N, S, B etc...
De ce sunt vagoane neinseriate ?

Ex. "vagoane clasa 1/2 neînseriate am gasit vagoanele AB.11417, pe 2 osii, ca C.F.R.S."

Citez din inventarul vagoanelor 1936:
"...La sfarsitul fiecaruia din categoriile de mai sus figureaza vagoane neinseriate, adica cele cari circula inca sub seria ce o purtau in parcurile lor de origina "
 
Multumesc! :)

Pe baza celor scrise la Vagoane istorice de calatori, este clar de unde vine litera S , precum si seriile "ciudate"...
Ramane de vazut provenienta celorlalte litere (B,C, N, etc.).
 
Buna Cosmin,

cu Florin am discutat telefonic, tie iti scriu aici. Ce avem mai sus este momentan o pista. Datele se potrivesc cumva...dar nu in totalitate.
N -ul poate sa vina de la Buzau-Nehoiasu (in cropul cu G-ul de mai sus, dupa numar sa fie BzN ???), C de la Arad-Cenad...

Daca la 1936 SAV-ul era deja preluat de CFR, in cazul parcului Buzau-Nehoiasu sau Ploiesti-Valeni aveau sa mai treaca ani buni pana la preluarea parcului. In cel mai bun caz ma pot gandi la conventiile incheiate intre liniile particulare (cele descrise mai sus sunt toate linii cu capital privat) si administratia CFR, intelegeri in urma carora parcul de vagoane privat avea acces si pe reteaua CFR....

Exista o fotografie celebra a lui Willy Pragher (gara Sinaia in anii '20) postata si aici pe forum pe undeva in care se vede clar un G cu inmatricularea CFR -S (S-ul pare evident scris de mana) si langa inscriptia stearsa MAV....ceata totala...

Sunt multe de cautat -dar si asta e o parte atat de frumoasa- si daca avem ceva probat, cu siguranta o sa postam aici. Momentan e cel mai bun scenariu posibil si la care ne-am gandit :)
 
Domnilor, din motive lesne de inteles, aceste subiecte sunt pentru mine singurele surse credibile de informatii.
Ca de obicei , cu multumirile de rigoare, astept derularea filmului, extrem de interesant. :)