Vagoane calatori CFR161

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.858
220
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Aici voi prezenta vagoanele CFR la scara H0 asupra carora imi pun "amprenta", intr-un fel sau altul. :)

Incep cu o conversie terminata prin aprilie.
Modelul, un 70-50, vagon de dormit, pozat de Matthias Niedenbrück, in Viena, in 1991.

Am pornit de la un vagon Y, clasa 1, produs de Sachsenmodelle. Pentru ca geamurile nu se potriveau, i-am decupat lateralele si i le-am inlocuit cu niste geamuri de la un vagon Roco.

Dupa care am adaugat trapele, aerisirile si alte elemente prezente pe acoperis.

A urmat vopsirea:

Si interiorul a fost modificat, pentru a se potrivi cu geamurile:

Inscriptionarea si montajul final:


Si in final, plimbarea pe diorama proprietarului, tractat de o locomotiva din epoca. :)


Comparatie cu un vagon identic cu cel din care provine.
 
Excelenta lucrare, Radu, dar nu ne-ai spus o smecherie... cum ai facut inscriptionarile?
 
buna Radu,

frumoasa conversie, insa am o problema cu ea... geamurile!

ai plecat de la niste geamuri laterale Roco, stiu ca era greu sa le modifici insa pentru mine sunt nepotrivite pentru ca strica proportia vagonului - si tu ca mine, viitor arhitect ca arhitect - stim cat de importante sunt proportiile.

vagonul real are geamuri laterale de 1000mm latime, adica mai inguste ca la Y/B obisnuite (1200mm) si mult mai inguste ca la Amee 19-80 de exemplu (1400mm).

tu ai folosit geamuri care probabil ca le reprezinta pe cele de 1200mm la scara sau poate chiar unele de la vagoane Roco "Halberstädter" la 1/100 care sunt un pic mai scurte, asa ca nu e fooooooarte grav.

problema e ca, in ochii mei, cei 20 de centimetri la 1/87 se vad, adica intreaga proportie plin/gol a lateralului vagonului este putin falsa!

stiu ca este vorba de "self made" si acum oricum nu se mai pune problema de modificari (mai ales ca in curand va exista WL UIC Y de Görlitz de la Roco care sper sa fie mai bun decat catastrofa ambulanta produsa acum cateva luni de constructorii ratati de la Tillig)...
 
Acest vagon a fsot de fapt o comanda, pentru care mi s-au oferit niste date raportate la niste geamuri ce mi s-au oferit. Aveam si eu niste indoieli, dar in absenta unei alternative la momentul respectiv, nu am avut de ales.
Cand o sa fac un alt vagon, o sa tin cont de observatiile tale, eventual, o sa te mai intreb la momentul respectiv despre dimensiuni.
 
buna Paul,

tot e bine ca e intr-adevar mai mult, altfel ar fi trebuit sa ma justific zicand ca e efect de optica :D

as fi tentat sa spun ca este pe undeva si o problema de proportie latimea / inaltimea geamului: cele de la WLA/WLAB 60/70-50 ca la orice alt WL UIC Y de Görlitz (in afara de cele pentru URSS) aveau latimea de 1000mm (doar foarte putine 1050mm) si inaltimea de 1050 sau 1080mm dupa caz.

la 60/70-50 geamurile aveau B=1000mm si H=1050mm, am planurile originale ale vagoanelor de la Görlitz in fata ochilor.

s-ar putea sa mai fie si problema pe care o are modelul nou de WL de la Tillig (cel ratat) - ramele ferestrelor prea subtiri si prea ascutite, care nu seamana deloc cu cele ale vagonului real...

sper ca macar Roco sa ne blagosloveasca cu un WL Y mai bun, daca nu trebuie luata treaba de la capat... LSM :|
(in fine, cu Roco nu-mi fac iluzii insa visatul e pe gratis)
 
Revin cu o CFRizare ceva mai moderna, facuta cu cateva luni in urma, dar abia acum am reusit sa-mi fac timp s-o prezint.
Am pornit de la un vagon Heris, pe care probabil il stiti cu totii

In principiu trebuiau puse fustele, schimbate 3 geamuri, indreptate capetele si puse noi echipamente sub sasiu.
Un prim test. Lateralul e facut din plexi taiat la laser, acoperit cu pentaprint pentru redarea liniilor dintre panouri.

Primul montaj. Capetele le-am indreptat cu niste bucati de forex + mult chit ca sa preiau forma generala a acoperisului.

Dupa stratul de grund au mai urmat niste mici corecturi.

Dupa vopsire.

Si imediat dupa inscriptionare.

Pana la urma geamurile au trebuit sa fie inlocuite total, cu plexi + rame de pentaprint. Nu e cea mai fericita solutie, dar pentru momentul respectiv a fost buna.
Si vagonul la final, intr-o fotografie "de fabrica".
 
Mda... jos palaria Radu! :aplauze: Te astept si cu alte realizari! Stii tu la ce ma refer :D
 
Buna Radu,

Interesanta conversia de AcBcmee, insa aici am mai multi bolovani... ;-)

Unul mic, vopsirea: originalul este vopsit in RAL5002 (albastru), RAL7040 (griul deschis) si RAL7031 (griul mediu), la tine culorile par mai deschise, mai ales in raport cu alte vagoane vopsite corect (vezi pozele de la Cluj); poate e si vorba de lumina si ma insel...

Bolovanul cel mare e insa cu lungimea cutiei vagonului: ai plecat de la un Heris de 303mm, 26,4m reali (ceea-ce e de altfel si corect pentru Bcm 50-30 ex Bcm243 DB, UIC-X din 1962 cu capetele acoperisului tesite).

AcBcmee 40-70 001 la 007 si AcBcmee 40-31 001 la 020 (nu si cele foste Bcm) sunt insa vagoane cu capetele acoperisului drepte, "compatimente cu perdea" duble in mijloc de 2160mm latime fata de 1890mm la celelalte si o lungime peste tampoane de 27500mm, la fel ca la WRmz de exemplu.
Vagoanele au fost construite incepand cu 1967 ca Bctum256, modificate in anii 1980 ca Bcum257, modernizate in 1999 ca Bocmh244 pentru DB AutoZug si vandute apoi la WagonTravel Service Bratislava (unde circula si acum in schema de vopsire DB AZ) si la CFR (unde cele cu boghiuri originale MD362 au devenit AcBcmee 40-70 iar cele "cocotate" pe G.Va AcBcmee 40-31.

Din cate vad din pozele tale, in conversie nu s-a schimbat lungimea cutiei, deci acesta e incorecta - mult prea scurta! :(
 
Despre lungime stiam, dar atat s-a dorit la momentul respectiv. Varianta corecta ar insemna sa fac un vagon nou. Nu renta sa-l modific pe asta. O sa fie candva si unul la lungime corecta, dar deocamdata am alte prioritati.
Cat despre vopsire...nu stiu ce sa zic. Eu m-am orientat pe cat posibil dupa poze (raportat la vopselele disponibile), dar chiar si in realitate, ele au nuante diferite, fie din cauza vopselei folosite, fie din cauza vopsirii. Asa ca nu stiu cat ne putem orienta dupa RALuri, asta ramane o discutie deschisa.
 
Buna Radu,

Pentru un vagon corect poti pleca de la un 256 sau mai bine un 257 LSModels, care e disponibil de cateva luni, cu lungimea si ferestrele corecte... Nu ai de facut decat sorturi la el, la 257 poti folosi chiar si acoperisul fara aeratoare, decat la toalete... Ma mir ca respectivul "client" nu ti-a pus asa ceva la dispozitie, din cate stiu e fan de LS ;-)

Cu vopisrea, ai facut o greseala des intalnita: albastrul ultramarin (RAL 5002) are marele dezavantaj de a arata mai deschis in poze ca in realitate. Asa am gresit si eu in 2005 cand am vopsit primele WLABmee si AcBcmee pe N CFR prea deschis (5010 si chiar 5014, cuseta mi se parea si mai deschisa); dupa ce am vazut cat de deschise au iesit m-am hotatarat sa-i cred pe baietii de la Grivita pe cuvant si am vopsit cu nuantele corecte si surpriza, modelele pozate (le vei vedea in curand pe forum) arata mult mai deschis.

Dupa aceea am avut ocazia sa pun cartea RAL pe un AcBcmee 40-70 in Wien Westbf. si surpriza, chiar sunt 5002/7031/7040 ;-)

O vopsea poliuretanica semimata (PUR) cu doua componenete cum folosesc Atelierele Grivita se deschide cam cu 10 procente in timp, insa ca la vagonul tau nu poate sa arate!
Daca ar fi singur singurel nu ar fi drama, insa langa un WLABmee 71-31 MU de la AF sau AB33 de la Roco, ambele vopsite corect 5002/7040/7031/1021 diferenta este crasa si face ca toata munca depusa sa fie cam de pomana...

Oricum, traim ca sa invatam si urmatorul o sa fie mai bun! ;-)