Profit de prezenta pe forum a unor pasionati de vagoane pentru a lansa un nou subiect de discutie.

In general pasionatii de cale ferata recunosc usor silueta unui BMX, vagon considerat reprezentativ pentru ultimele serii de vagoane pe 2 osii in traficul de calatori din Romania. Ce se stie insa despre ele ?
In general putin spre foarte putin.
Cine le-a construit, cand, cat de standard este constructia, cand au fost retrase ?
Multe intrebari, putine raspunsuri.
Forma lor actuala este rezultatul ultimului RK, relizat la mijlocul anilor '70.
Cum aratau ele inainte ?
Voci avizate sustin ca acesta este tipul de vagon care a fost la baza:


Din seria prezentata mai sus, dupa 1918, un numar mare de vagoane a ajuns din parcul MAV in cel CFR, si tocmai aceast lot de vagoane, prin inchiderea platformelor a devenit vagonul CFR BMX. Dimensiunile principale corespund, ca si cateva detalii tehnice. Asta inseamna ca aceste vagoane vor ajunge curand la venerabila varsta de 100 de ani !!!
Ar fi interesant daca cei care ati fotografiat aceste vagoane ati participa cu ceva poze, in special ale inscriptiilor din zona centrala sau a detaliilor constructive, din care reies dimensiunile principale. De fapt, orice poza ar fi bine-venita, pentru a afla impreuna ceva mai multe despre aceste vagoane, pe care, nu am indoieli, multi le cunosc.

In general pasionatii de cale ferata recunosc usor silueta unui BMX, vagon considerat reprezentativ pentru ultimele serii de vagoane pe 2 osii in traficul de calatori din Romania. Ce se stie insa despre ele ?
In general putin spre foarte putin.
Cine le-a construit, cand, cat de standard este constructia, cand au fost retrase ?
Multe intrebari, putine raspunsuri.
Forma lor actuala este rezultatul ultimului RK, relizat la mijlocul anilor '70.
Cum aratau ele inainte ?
Voci avizate sustin ca acesta este tipul de vagon care a fost la baza:


Din seria prezentata mai sus, dupa 1918, un numar mare de vagoane a ajuns din parcul MAV in cel CFR, si tocmai aceast lot de vagoane, prin inchiderea platformelor a devenit vagonul CFR BMX. Dimensiunile principale corespund, ca si cateva detalii tehnice. Asta inseamna ca aceste vagoane vor ajunge curand la venerabila varsta de 100 de ani !!!
Ar fi interesant daca cei care ati fotografiat aceste vagoane ati participa cu ceva poze, in special ale inscriptiilor din zona centrala sau a detaliilor constructive, din care reies dimensiunile principale. De fapt, orice poza ar fi bine-venita, pentru a afla impreuna ceva mai multe despre aceste vagoane, pe care, nu am indoieli, multi le cunosc.