Vacanta garile Maneciu-Brasov-Sinaia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

COObra

Well-Known Member
Trenulist
23 Iulie 2016
696
0
Ilfov, Ciorogarla
YAHOO
coobra_78
LOCATION
Ilfov, Ciorogarla
Mai dragilor, am fost intr-o vacanta de 4 zile si prin preumblarile mele muntoase am facut si cateva escapade prin gari.
Va voi pune poze (si ce explicatii voi putea) din garile Maneciu (inainte de Cheia), Brasov si Sinaia.
Incep cu gara din Maneciu care este gara finala (candva trenul urca pana la Cheia), desi mai exista liniile de iesire spre Cheia. Am putut sta de vorba si cu acarul care se pare ca nu a prins trenul care mergea spre Cheia, trenul care il veti vedea in poze fiind singurul care mai tranziteaza gara. Se pare dupa triajul existent ca a fost o gara destul de circulata mai ales de catre marfare care se incarcau de la fabrica de cherestea. Fabrica mai exista (veti vedea linia care intra in fabrica) dar liniile nu mai sunt folosite.
Si acum poznele.
Garnitura gasita in gara formata din 2 garnituri de 4 vagoane etajate
P1090640.jpg


detalii de inscriptionare

P1090641.jpg

P1090644.jpg

P1090642.jpg


cladirea garii

P1090643.jpg

P1090645.jpg

P1090646.jpg

P1090647.jpg

P1090648.jpg


locomotiva

P1090650.jpg

P1090651.jpg


o alaturare care mi-a placut f mult....pompa de apa pentru locomotivele cu aburi, iar langa ea locomotiva diesel

P1090652.jpg


am gasit si o turnanta (mai sunt poze cu ea)

P1090653.jpg

P1090654.jpg


aici se vede cum a fost dezafectata remiza si a fost zidita intrarea in remiza.....acum in acea remiza este o fabrica de textile

P1090655.jpg

P1090656.jpg

P1090657.jpg

P1090658.jpg


pe linia asta se intra pe placa turnanta

P1090659.jpg


apa si gunoaiele stranse in placa (vroiam sa fotografiez mecanismele)

P1090660.jpg


casuta acarului

P1090661.jpg

P1090662.jpg

P1090663.jpg

P1090664.jpg

P1090665.jpg

P1090666.jpg


iarasi diseloasa cu pompa de apa

P1090667.jpg


gaura de vizitare, in spate se vede si o pasarela pe care am vrut sa urc sa fac fotografii panoramice dar am fost informat ca lemnul este pudred si este inchisa

P1090670.jpg


rampa de incarcare

P1090671.jpg


si aici este intrarea in fabrica de cherestea

P1090672.jpg


o sa revin si cu pozele din Brasov si Sinaia pe masura ce imi permite timpul sa le micsorez si sa postez
 
o fi mai nea si cantar, dar avand in vedere ca, capacele de metal se deschideau si putea nenea mecanicul sa intre acolo sa vada vagonul si locomotiva ....poate sa fie si ce zic eu :D

acu iata pozne de prin gara Brasov:
cladirea gari vazuta de afara

P1090740.jpg


un anunt de constructie, bla bla bla de prin anii 200 :confused:

P1090741.jpg


electrica decuplata de la vagoanele de calatori (care vagoane vor fi luate mai tarziu de catre o LDH

P1090742.jpg

P1090743.jpg

P1090744.jpg


o parte a triajului si totodata iesirea spre bucuresti

P1090745.jpg


intre timp LDH-ul isi face de lucru cu o alta garnitura de calatori

P1090746.jpg

P1090747.jpg


in interiorul garii gasim un exemplar de 150 care cred ca ar fi fost in stare sa ruleze pe sine fara probleme la cum arata

P1090748.jpg

P1090749.jpg

P1090750.jpg

P1090751.jpg

P1090752.jpg

P1090753.jpg

P1090754.jpg

P1090755.jpg

P1090756.jpg

P1090757.jpg

P1090758.jpg

P1090760.jpg

P1090763.jpg


intre timp LDH-ul isi face de lucru iar prin gara

P1090764.jpg

P1090770.jpg


ma intorc la 150......frumoasa e, din pacate pe partea dreapta erau plantati 2 copaci si nu se vedea mare lucru

P1090765.jpg

P1090766.jpg

P1090767.jpg

P1090771.jpg

P1090772.jpg


am io ceva cu pompele de apa

P1090773.jpg


iar 150-ul de la departare

P1090774.jpg


un automotor l-am gasit tras la peron si urmeaza sa plece

P1090775.jpg

P1090777.jpg

P1090778.jpg

P1090780.jpg


un mic detaliu de sine, traverse si terasament sa va inspirati pentru diorame ca tot va certati pe undeva de cum se imbatraneste terasamentul

P1090776.jpg


un afis cu aranjarea vagoanelor in trenuri, permanente si sezoniere

P1090781.jpg


bag zoomul catre triaj unde stau linistite la taclale cateva locomotive electrice si diesel

P1090782.jpg

P1090783.jpg

P1090784.jpg


hopaaaa.....v-am zis ca pleaca automotorul?

P1090785.jpg

P1090786.jpg

P1090787.jpg

P1090788.jpg

P1090789.jpg


"opere de arta" si un 060DA

P1090790.jpg

P1090792.jpg

P1090791.jpg


un capat de linie cum ii place lui Doru cu felinar ;-)

P1090793.jpg

P1090795.jpg


iarasi o pompa de apa de data asta cu catenara langa ea.....trecutul si prezentul

P1090794.jpg


si la final .....dinspre capitala apare un alt automotor...

P1090796.jpg

P1090797.jpg

P1090798.jpg

P1090799.jpg

P1090800.jpg

P1090801.jpg


urmeaza si gara din Sinaia in care nu am zabovit prea mult.
 
si iata si Sinaia. dupa cum ziceam am stat cam putin pe aici

asta este intrarea dinspre Brasov

P1090803.jpg


detalii de sina, traverse, cladiri, etc

P1090804.jpg

P1090805.jpg

P1090806.jpg

P1090807.jpg

P1090808.jpg


o scara pe roti, din lemn, care cred ca a fost folosita mai demult....

P1090809.jpg


apare si o sageata.....mai precis 2 sageti albastre cuplate care merg spre Bucuresti ...se opreste sa ii ia pe tinerii cam zgomotosi de pe peron

P1090810.jpg

P1090811.jpg

P1090812.jpg


si ultimul set de poze apartin unui marfar in trecere. Cand am facut poza locomotivei mecanicul ne-a salutat si il salut si eu pe aceasta cale pentru ca pe peron eram preocupat cu aparatul :oops:

P1090813.jpg

P1090814.jpg

P1090815.jpg

P1090816.jpg


in spatele convoiului era si o locomotiva impingatoare

P1090835.jpg

P1090837.jpg


asta a fost tot.
stiu ca mai erau multe de pozat dat timpul si insotitoarea nu au permis incursiuni mai indelungate.
doritorii pot copia/folosi/multiplica/posta aceste poze unde si cum doresc ei. originalele oricum sunt la mine :twisted:
 
mai Coobra,ma faci sa oftez de dor.....da´ parca prea sunt multe buruieni prin garile noastre,mai multe decat stiam,trenul cu ierbicide nu exista,vad....
 
Salutari tutror. (Mesaj Pt Cobra) O rectificare - mentiune - sigura, deoarece din 1986 ne-am petrecut 24 de ani in Cheia. Deci : De la Maneciu au fost 2 linii inguste. una mergea la Cheia si ajungea pe timpuri chiar pina in Valea Berii ! ( azi fabrica de apa plata Keia ) A 2a linie pleca pe Telejenel prin Buzoianu - Valea Stinii. De acolo una din cele 3 garnituri zilnice pleca trecind muntele pina in Vama Buzaului. La Maneciu a fost mare depou CFF. Azi se mai gasesc " ramasite " din tersament. Linia adio, e facuta de mult $ ei ... In 1975 a fost desfintat totul. Si uite asa s-au pierdut o mare frumusete , o mare de turisti si o groaza de bani care acum merg la Viseu. Asa a fost sa fie...
 
Interesant este ca prin padure, pe linia spre Cheia, inca mai exista picioarele de pod (unele chiar langa DN) sina in pamant si statii ale CFF...
A fost fabulos sa gasesc in padure picioarele unui fost viaduct ....
 
Gara Valea Berii în 2007... adic㒠ce a mai ră’mas din ea. Ce nu a distrus (a se citit furat) omul din fosta linie a rezolvat natura. Sincer, pân㒠la vederea acestei clă’diri nu am ştiut c㒠linia din Cheia urca pân㒠pe Valea Berii.


Åžtie cineva care era exact traseul? Bă’nuiesc c㒠trecea chiar prin localitate (dealtfel, sunt numeroase garduri fă’cute din linie de CFI la blocurile - cele 2, c㒠atâtea blocuri sunt în Cheia - şi casele din zonă’) iar dup㒠Hotel Ză’ganu urca puţin şi mergea pe actualul amplasament al DN 1A. Ca fapt divers, clă’direa postului de Miliţie din Cheia parc㒠pare a aduce puţin a clă’dire CFI.
O alt㒠variant㒠ar fi fost ca, de la intrarea în Cheia linia s㒠mearg㒠pe drumul forestier ce începe de acolo (pe partea stâng㒠cum vii dinspre Ploieşti).