V180 scara N , reparatii capitale

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare
In primul rand ii multumesc lui Zola pentru donatie. Asa cum i-am promis o sa o repar .pana acuma singura modificare adusa a fost schimbarea motorului original Piko cu unul original chinezesc procurad de la sistemul de actionare a capului de redare al unui CD-ROM..am avut putin noroc...
... am scos o roata melcata de pe axul vechi si am pus-o pe axul motorului nou

- sasiul locomotivei a fost si el modificat deoarece motorul cel nou este putin mai lung,am taiat o parte pe care se sustinea carcasa mototului vechi....unul dintre plumbi a fost si el putin modificat...

- am taiat si din carosesia locomotivei,motorul l-am fixat cu plastic cald pe sasiu..l-am izolat fata de lamelele conductoare a locomotivei cu ajutoul unei bucati de banda izoliera...sub motor se afla cele doua bobine si cu condensatorul...care sunt ingropate in plastic topit...

sper ca pozele va vor spune mai multe
pe viitoar intentionez sa o vopsesc ..sa ii pun parbriz,sa ii fac si osiile,sa ii aduc si un sistem de iluminare...multa bataie de cap




 
Dragos, locomotiva avea tractiune pe un singur boghiu?

Locomotivele mele au un sasiu identic si au tractiune pe ambele boghiuri!

E iarasi intresant ca ai gasit un motor de CD-rom suficient de mic sa incapa intr-o locomotiva la scara N. Am sa ma uit si eu la CD-rom-urile mele vechi, sa vad ce minuni gasesc in ele!
 
Salut Victorian, din pacate locomotiva a avut de suferit din cauza axului de transmisie,acum tractiunea facandu-se numai pe o singura roata,problema este ca patineaza intr-un sens de mers ,la inceput pana se stabilizeaza si face un zgomot infernal . motorasul l-am gasit intamplator si am avut noroc cu diametru carcasei si cu diametrul axului. in rest vagoanele le trage fara probleme din pacate numai 3 am sunt curios daca trage si mai multe.
 
Merci de raspuns Dragos!

Apropo, motorul original ce probleme are?

Ai incercat sa-l deschizi? Se deschide fortand cu grija limbutele alea de metal de la carcasa, dupa care scoti pur si simplu carcasa cu mana. Atentie sa nu rupi limbutele alea, ca dupa aia devine nashpa!

Locomotivele mele au motoare care arata mult mai rau, insa trag amandoua fara probleme!

Daca nu se misca nimic, problema ar trebui sa fie la carbuni. Se pot face altii noi taiati si apoi piliti la dimensiune dintr-un carbune de la un motor de aspirator de praf romanesc.
 
Motorul a suferit destule....teste in primul rand, cu carbuni noi facuti din periile de la un motor de aspirator(coincidenta),Testele au fost asa de multe incat am renuntat sa il mai repar pentru ca nu mai aveam din ce sa fac carbunii ..ba erau prea scurti ba prea lungi..probabil ca si lamelele colectoare din el erau epuizate pentru ca mergea numai cand vroia el. Acuma el a patit-o urat fiindca l-am incalzit prea tare si lagarul de alunecare dintr-un capat e putin topit ceea ce a ingreunat mult posibilitatea de rotire...prostia mea.
In curand o sa revin cu filmulete de la rularea locomotivei,cand o sa le incarc pe site la photobucket...o sa radeti cu lacrimi :D :D
 
:)) :)) ce sa ii faci ...
Acuma ma chinuiam sa inventez o schema pentru iluminat...ca am leduri SMD si se comporta cam diferit..galben are nevoie de o tensiune mai mare fata de rosu..diferenta fiind de 0,3 V .daca as pune si rosul pe aceiasi tensiune cu galbenul ,pot sa fac mai multa lumina rosie ..ceea ce nu e de dorit. Ma gandesc cum sa fac sa mentin tensiunea constanta prin leduri atunci cand variez alimentarea pe sine....
 
in sfarsit am reusit sa termin de incarcat cei 100 de mega ai filmului urmator...va las sa va amuzati in continuare :D

 
Cosmin la care ax te referi sa pun volanta?

-nu imi dau seama daca este de la angrenaje,daca o scot de pe sine zgomotul e apoape la fel in cele doua sensuri,in schimb pe sina ati vazut ce se intampla.
Uite aici un mic desen cu explicatia bubei,sa fie oare forta rezultanta care solicita axul la tractiune?

 
motorul piko de langa locomotiva e cel dat la rebuturi....cel instalat pe sasiu bandajat cu izolier ,este cel nou si are doar un capat al axului disponibil pentru montarea elementelor de transmisie mecanica.
 
Melcul folosit de tine e cel original al locomotivei sau e cel care a fost pe motorul nou?Daca e cel nou e posibil sa nu aiba acelasi profil pe ambele flancuri ca cel original . Incearca sa montezi invers melcul si vezi daca se schimba si directia zgomotoasa.Daca da, atunci buba e la angrenarea melc-pinion, daca nu , probabil e ceva in mecanismul din boghiu.
 
Nu cumva sunt bucsele uzate? Ai verificat motorul in gol? Diferentele de sunet in functie de directie pot proveni si din jocul axial care apare in sarcina si culisarii axului inainte sau inapoi, probabil.
 
Am facut test in gol ,nu cu motorul ci cu intreaba locomotiva,sincer pentru mine e insesizabila diferenta de zgomot in cele doua sensuri. Pe sine s-a observat destul de clar diferenta. Nu reusesc sa imi dau seama daca este de la angrenaje, fapt ce ma orienteaza catre frecarea osiei de sina avand ca rezultat zgomotul deranjant.
 
In gol ,angrenajul nefiind in sarcina, frecarea dintre piesele angrenajului este mica si e posibil sa nu "auzi" neregula.Incearca sa montezi melcul original si vezi daca persista zgomotul.
 
Pe una din pozele tale vad ca melcul pare sa fi avut contact cu un patent:

Incearca sa slefuiesti usor "muchiile" melcului cu o pila fina, doar cat sa elimini bavurile.In general, zgomotele de felul asta din mecanisme sunt destul de greu de depistat si de eliminat prin reconditionarea pieselor.Ai posibilitatea sa angrenezi celalalt boghiu?