un proiect nou, ambitios si ...controversat.

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
12
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Mai e o chestie, sa nu crezi ca scapi de probleme daca zici ca trenul coboara :D

Problemele sunt practic aceleasi dar cumva "pe dos", adica daca ai o panta prea mare iar raza de curbura mica, vagoanele se imping unele in altele din cauza gravitatiei si risca sa deraieze spre exterior, plus alte probleme daca nu ai cuple potrivite, poti sa le uiti pe cele standard ;)

Personal, imi place schema ta, insa nu stiu in ce masura este aplicabila.
 

mixxed

Member
5 Noiembrie 2016
32
0
@florinn ... eu sunt putin mai "curajos" pentru ca am facut ceva f. similar inainte, si mi-a cam mers. Acum e chiar mai relaxata situatia (r2 vs r1, pante ceva mai mici).

@ldh ... m-ai prins, n-am stat sa le masor. initial am pus sinele pe jos, am tras de ele pana mi-a convenit, si apoi am desenat schema. te intereseaza undeva anume ?
Am folosit pt schema fix elementele de sina din catalogul piko. Deci albastru inchis = R2, deschis = R1, etc.
 

mixxed

Member
5 Noiembrie 2016
32
0
o sa ma apuc sa calculez si eu.
m-ai facut curios si tocmai ce am constatat ca nu mai stiam sa calculez lungimea unui segment de cerc :)
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Cunoscuta formula 2 PI r pentru lungimea cercului, inmultita cu un coeficient rezultat din unghiul segmentului in grade impartit la 360.

Sfatul meu este sa eviti totusi pantele in curba si in masura in care se poate sa faci pantele mai degraba in linie dreapta.

De asemenea, pantele astea ar trebui mai degraba "mascate" vederii cu niste vegetatie sau cladiri, pentru ca asa cum spunea si Cosmin, nu arata prea bine, insa sa ramana accesibile totusi, pentru ca in caz ca se intampla o deraiere pe zona aia sa poti interveni.

Bafta,
Dorin
 

mixxed

Member
5 Noiembrie 2016
32
0
aparent, din calcule mie mi-a rezultat panta aia pe R1 de 3.85% Urca 8 cm in peste 2m de sina.
In rest, urca la fel, dar pe R2, linii drepte sau combinatii. Asta era cea mai stransa.

e ok asa ?
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Ca sa fii sigur, cel mai bine ar fi sa o construiesti efectiv si sa o incerci cu cele mai lungi vagoane si cea mai slaba locomotiva din colectia ta, dar nu uita ca mereu exista posibilitatea sa gasesti ceva nou, care s-ar putea sa nu suporte acea raza si acea inclinare.

Prin incercare te vei lamuri definitiv daca e bine sau mai trebuie sa mai umbli pe la "manete"!

Salutari din Constanta,
Dorin
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
12
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
mixxed a spus:
aparent, din calcule mie mi-a rezultat panta aia pe R1 de 3.85% Urca 8 cm in peste 2m de sina.
In rest, urca la fel, dar pe R2, linii drepte sau combinatii. Asta era cea mai stransa.

e ok asa ?

Cum am spus si anterior, cu cat raza de curbura e mai mica, frecarea e mai mare, daca e si panta iti dai seama ca e si mai greu de tras un tren,

ramane sa faci ceea ce zice si Victorian, si anume, sa testezi, insa nu as zice cu cea mai slaba locomotiva, ci una medie, cea mai slaba sigur va avea probleme.