Un proiect de diorama '60-ista

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

floo

Active Member
22 Martie 2008
126
0
Cluj/Oradea
LOCATION
Cluj/Oradea
Dup㒠o pauz㒠cam lungă’, în fine m-am decis s㒠m㒠apuc şi eu de construit. A durat ceva pîn㒠s-a nă’scut proiectul, mai exact elaborarea temei de proiectare, cum s-ar zice, avînd în vedere c㒠era musai s㒠gă’sesc o soluţie care s㒠poat㒠cuprinde toate fixurile mele, adic㒠epoca, locul şi vehiculele preferate, adic㒠astea: anii ’60, Oradea, vagoane de marfă’, tramvaie. Åži principiile de baz㒠(dup㒠unii, alt㒠dambla): compromisuri minime, acurateţe, detalii la sînge.
Deci, voilà ce proiect de restaurare a ieşit din combinaţia asta:

:arrow: Amplasamentul: calea ferat㒠industrial㒠din Oradea (prezentat㒠foarte bine aici) şi joncţiunea cu reţeaua CFR în apropierea gă’rii de Est (cartierul Velenţa)
:arrow: Traseul: de-a lungul arterei principale a cartierului Velenţa (Calea Clujului) cu linia de tramvai 2: zona urban㒠din apropierea Cetă’ţii – fabrica de spirt – zona paralel㒠cu CFR spre gar㒠.
:arrow: Epoca: III (pe la 1965)
:arrow: Materialul rulant:
- modele comerciale (vagoane de marf㒠DR, MAV, CSD) sau modele adaptate (ceferizate”) – aici ar fi multe pe lista de aşteptare, m㒠gândesc inclusiv la ceva aburoase seria 150.000 sau 142.000 .
- modele de construcţie artizanal㒠: - locomotivele electrice 3, 4, 5 (respectiv în numerotarea epocii 3, 1, 2) - foarte bine documentate şi prezentate de Nagy Istvan aici ;
şi tramvaie ce au circulat în epoc㒠pe linia 2 – ITB V56/58 şi Electroputere (Festival)

:arrow: Arhitectura: de la zero, n-am de ales: ar fi nevoie de ceva cercetare, relevee la ceea ce a ră’mas, reconstrucţii de faţade din fotografii vechi ;
:arrow: Drumuri: un pic de bă’taie de cap cu carosabilul din piatr㒠cubic㒠combinat cu calea de tramvai, plus ceva stră’duţe neasfaltate cu calea ferat㒠industrială’, care se pare c㒠era cam plin㒠de noroi şi pe vremea aia – asta da, provocare :cool:
:arrow: Vegetaţie: specii autohtone: iarb㒠şi buruieni, (oricum, o suprafaţ㒠mult mai mic㒠decît ar trebui pentru epocile V şi VI printre liniile CFR :twisted: ) . Copaci - mai mulţi decît se gă’sesc azi în zonă’... de asta urmeaz㒠s㒠se ocupe WS.
:arrow: Vehicule: aici se arat㒠colecţia de statice, actuale şi viitoare : multe Brekina, cîteva Herpa şi Busch mai finuţe, plus unele provenite din kituri (va urma) sau chiar de la zero (alte prezentă’ri, cu alte ocazii)
 
Dimensiunile modulelor nu sînt deocamdat㒠bă’tute în cuie, despre asta îi mai întreb pe cei ajunşi departe. Pentru moment, le-am gîndit „brut” – fiecare zon㒠pe care m-am gîndit s㒠o reprezint am denumit-o „modul” (format din cîte dou㒠sau mai multe module de 1,00 x 0,50 m, conform standardului românesc), urmînd ca mai tîrziu s㒠hotă’rîm dimensiunile finale şi posibilită’ţile de îmbinare.

Cam aşa am gîndit s㒠organizez treaba, în spaţiu şi timp:

- modulul 1: joncţiunea tramvai + c.f. industrial㒠şi linia CFR direct㒠Oradea-Cluj în zona vechii bariere de pe Calea Clujului (astă’zi desfiinţată’) şi pîn㒠la colţul stră’zii Timotei Cipariu ;

- modulul 2: tronson Calea Clujului cu cale mixt㒠tramvai+industrial㒠în zona fabricii de spirt ;

- modulul 3: zon㒠urban㒠– întîlnirea că’ii de tramvai cu cea industrial㒠în Piaţa Bisericii (Piaţa Tineretului) .