După o pauză cam lungă, în fine m-am decis să mă apuc şi eu de construit. A durat ceva pînă s-a născut proiectul, mai exact elaborarea temei de proiectare, cum s-ar zice, avînd în vedere că era musai să găsesc o soluţie care să poată cuprinde toate fixurile mele, adică epoca, locul şi vehiculele preferate, adică astea: anii ââŹâ˘60, Oradea, vagoane de marfă, tramvaie. Ă
Ĺži principiile de bază (după unii, altă dambla): compromisuri minime, acurateţe, detalii la sînge.
Deci, voilĂÂ ce proiect de restaurare a ieşit din combinaţia asta:
:arrow: Amplasamentul: calea ferată industrială din Oradea (prezentată foarte bine aici) şi joncţiunea cu reţeaua CFR în apropierea gării de Est (cartierul Velenţa)
:arrow: Traseul: de-a lungul arterei principale a cartierului Velenţa (Calea Clujului) cu linia de tramvai 2: zona urbană din apropierea Cetăţii ââŹâ fabrica de spirt ââŹâ zona paralelă cu CFR spre gară .
:arrow: Epoca: III (pe la 1965)
:arrow: Materialul rulant:
- modele comerciale (vagoane de marfă DR, MAV, CSD) sau modele adaptate (ceferizateââŹÂ) ââŹâ aici ar fi multe pe lista de aşteptare, mă gândesc inclusiv la ceva aburoase seria 150.000 sau 142.000 .
- modele de construcţie artizanală : - locomotivele electrice 3, 4, 5 (respectiv în numerotarea epocii 3, 1, 2) - foarte bine documentate şi prezentate de Nagy Istvan aici ;
şi tramvaie ce au circulat în epocă pe linia 2 ââŹâ ITB V56/58 şi Electroputere (Festival)
:arrow: Arhitectura: de la zero, n-am de ales: ar fi nevoie de ceva cercetare, relevee la ceea ce a rămas, reconstrucţii de faţade din fotografii vechi ;
:arrow: Drumuri: un pic de bătaie de cap cu carosabilul din piatră cubică combinat cu calea de tramvai, plus ceva străduţe neasfaltate cu calea ferată industrială, care se pare că era cam plină de noroi şi pe vremea aia ââŹâ asta da, provocare
:arrow: Vegetaţie: specii autohtone: iarbă şi buruieni, (oricum, o suprafaţă mult mai mică decît ar trebui pentru epocile V şi VI printre liniile CFR :twisted: ) . Copaci - mai mulţi decît se găsesc azi în zonă... de asta urmează să se ocupe WS.
:arrow: Vehicule: aici se arată colecţia de statice, actuale şi viitoare : multe Brekina, cîteva Herpa şi Busch mai finuţe, plus unele provenite din kituri (va urma) sau chiar de la zero (alte prezentări, cu alte ocazii)
Deci, voilĂÂ ce proiect de restaurare a ieşit din combinaţia asta:
:arrow: Amplasamentul: calea ferată industrială din Oradea (prezentată foarte bine aici) şi joncţiunea cu reţeaua CFR în apropierea gării de Est (cartierul Velenţa)
:arrow: Traseul: de-a lungul arterei principale a cartierului Velenţa (Calea Clujului) cu linia de tramvai 2: zona urbană din apropierea Cetăţii ââŹâ fabrica de spirt ââŹâ zona paralelă cu CFR spre gară .
:arrow: Epoca: III (pe la 1965)
:arrow: Materialul rulant:
- modele comerciale (vagoane de marfă DR, MAV, CSD) sau modele adaptate (ceferizateââŹÂ) ââŹâ aici ar fi multe pe lista de aşteptare, mă gândesc inclusiv la ceva aburoase seria 150.000 sau 142.000 .
- modele de construcţie artizanală : - locomotivele electrice 3, 4, 5 (respectiv în numerotarea epocii 3, 1, 2) - foarte bine documentate şi prezentate de Nagy Istvan aici ;
şi tramvaie ce au circulat în epocă pe linia 2 ââŹâ ITB V56/58 şi Electroputere (Festival)
:arrow: Arhitectura: de la zero, n-am de ales: ar fi nevoie de ceva cercetare, relevee la ceea ce a rămas, reconstrucţii de faţade din fotografii vechi ;
:arrow: Drumuri: un pic de bătaie de cap cu carosabilul din piatră cubică combinat cu calea de tramvai, plus ceva străduţe neasfaltate cu calea ferată industrială, care se pare că era cam plină de noroi şi pe vremea aia ââŹâ asta da, provocare
:arrow: Vegetaţie: specii autohtone: iarbă şi buruieni, (oricum, o suprafaţă mult mai mică decît ar trebui pentru epocile V şi VI printre liniile CFR :twisted: ) . Copaci - mai mulţi decît se găsesc azi în zonă... de asta urmează să se ocupe WS.
:arrow: Vehicule: aici se arată colecţia de statice, actuale şi viitoare : multe Brekina, cîteva Herpa şi Busch mai finuţe, plus unele provenite din kituri (va urma) sau chiar de la zero (alte prezentări, cu alte ocazii)