Un drum cu mocanita pe valea Vaser, Iulie 2009

V3R

Member
15 Iulie 2008
46
1
www.rrt-group.com
WEBSITE
http://www.rrt-group.com
Cum am promis, revin cu un reportaj personal efectuat cu ocazia unei excursii prin Romania, unul dintre obiective fiind si un drum pe Vaser.

Mocanita pleaca din Viseul de Sus, gara se gaseste usor, iar oamenii sunt de o amabilitate iesita din comun :mrgreen:

Pretul unui bilet, dus-intors pentru o persoana a fost de 35 lei; nu am putut merge pana la Faina, cat era drumul initial,din cauza inundatiilor am mers cu vreo 3 km mai jos. Destul cu vorbaria, urmeaza pozele :D

Pentru inceput, biletele:





Un vagon de marfa al RG Holz Company:



L18H-001 "Ecaterina":






CFF 764.421 "Elvetia" trage la peron cu garnitura:





Garnitura:





Plecat-am:



CFF 764.408 "Cozia" in depou: (mai in dreapta pozei e L18H-003 "Cristina"





L45H-033 al RGH:






Alt L45H, cel mai probabil nefunctional:

















Prima oprire: (+mecanicul)













Raul Vaser:























Ramificatia catre valea Novat`ului:







































A doua oprire:

























A treia oprire:














Urmeaza un scurt drum cu locomotiva:





























O alta ramificatie:



A patra oprire:

























Fost buncar din WWI:















Ultima oprire:

































Metoda ingenioasa de trecere a tenderului in spatele locomotivei:









Drumul de intoarcere:



















































Cam atat a fost cu excursia pe Vaser. Postez acum niste poze facute pe langa aest drum cu mocanita.

CFR 77-906 in Moldovita:







CFF Moldovita:







060-EA: :lol:



Tren personal catre Putna:





060-EC:



Piatra-Neamt:





Toplita:





Catre Salva:





Catre Viseu:





Cam atat. Sper ca v`au placut. :)
 
foarte faine pozele...excelente...ma bucura foarte mult faptul ca nu am mai vazut vagoane pline de lemne pe langa cele de pasageri...e un lucru bun ca s-a mai domolit cu defrisarile prin acele zone, sau sa fie minte cea din urma a romanului?
 
Sal
Frumos reportaj. Pacat ca nu se reuseste o mai mare mediatizare a acestei linii (desi mediatizarea are marile ei dezavantaje :lol: )
Spor
 
claudiu_ne2000 a spus:
foarte faine pozele...excelente...ma bucura foarte mult faptul ca nu am mai vazut vagoane pline de lemne pe langa cele de pasageri...e un lucru bun ca s-a mai domolit cu defrisarile prin acele zone, sau sa fie minte cea din urma a romanului?

Salutari! Garnituri cu lemne mai vin de pe munte; chiar cu o zi inainte, in locul unde era garnitura de pasageri erau vreo 10 vagoane cu lemne.

Partea buna e ca de`a lungul traseului sunt cateva pepiniere unde s`au plantat brazi.
 
Superb reportaj!

@claudiu
Ma tem ca fara lemne linia asta nici nu se mai reconstruia dupa catastrofa de anul trecut. Turismul sezonier nu asigura intretinerea caii ferate. Taierile facute cu cap sunt necesare. Partea buna e ca sunt destule zone unde s-au facut plantari.