Umbau radical la BR 52 2006 kondenslok , Piko, 1:87 HO.

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
776
17
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Ciao,

Acesta este cam primul post mai "modelistic" din ultimii 2 ani si jumatate, ani grei pentru mine.

In fine, iata despre ce este vorba.

Am avut sansa de a achizitiona din RO o locomotiva BR 52 PIKO kondenslok.:aplauze:

Proprietarul anterior a pornit la modificarea locomotivei PIKO BR 52 intr-un mod radical:
--carcasa fata a fost razuita de tevile in basorelief si montate / lipite tevi din metal + accesorii
--marchizei i-a fost montate bare de mana din metal + accesorii
--pe carcasa s-au montat carenaje din metal la pompe

--tenderul a fost modificat COMPLET astfel:
--fostul proprietar a luat 2 tendere cu 5 grile de aerisire pe care le-a taiat si a facut UNUL cu 6 grile de aerisire ( cf. original )
--montaj pe tender de scarite din metal, accesorii,
--gurile de vizitare din plastic de pe tender au fost razuite si aplicate altele din metal
--aplicata cupla reala
--aplicate tampoane cu arc.
--cele 3 ventilatoare au fost COMPLET decupate din plastic si lipite pe o placa metalica speciala
--cireasa de pe tort : fostul proprietar a schimbat si motorizarea veche Piko cu una ....Faulhaber Swiss Made 8).....sa va spun cum merge / se aude motorul acum ?
---roata alergatoare fata a fost inlocuita cu una conforma, fara spite.

Accesoriile folosite sunt un mix de alama si weiss-metal, posibili producatori Merker +Fischer ( M+F), Günther Modellbau, poate si Gerard....
Totusi, placa de pe tender in care sunt inserate cele 3 ventilatoare imi pare a fi un produs de serie, de aici rezultand concluzia unui kit de imbunatatire vandut in serie mica de producatorii mentionati mai sus !

Colegul Cristi LOK s-a apucat mai de demult de acest proiect:
http://caiferate.fr.yuku.com/topic/774/br-52-2006?page=1.U6X45ECVoyF

La el am vazut in poza ca locomotiva NU are deflectoare.

Totusi, intr-o filmare pe Vimeo ...are ( cred ca e o Marklin / Trix ):
http://vimeo.com/2868133

....si are deflectoare si in schema de mai jos:
http://trains.manvell.org.uk/loco-data/BR52.18-19_drg.jpg

Faza pe tara , intrebare:
Trebuie sa-i pun si eu deflectoare au ba ???


La fel, il rog pe Cristi ( e binevenit oricine se pricepe !!! :aplauze: ) sa ma indrume cu ce sa mai completez carcasa / locomotiva ....
Am vazut ca el a pus niste furtune mai groase pe a lui.....poate ne prezinta niste metode de realizare a lor....

Poze:

by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr

------Locul unde s-a "integrat " cea de-a 6-a grila de aerisire ( observati taietura + lipitura ):

by , on Flickr


Ce am facut EU pentru locomotiva pana acum:

Primo....am mai cumparat INCA una ! :D
Locomotiva de mai sus , cea modificata, avea lipsuri la sistemul de biele + rotile pareau cam muncite, asa ca am zis ca e mai bine sa caut o ....suplinitoare.

Secundo, rotile motoare, cele cu pinion de la tender , aveau pinioanele crapate...asa ca cereau inlocuire.

Terto, am inceput si eu sa mai lipesc cate ceva , ici colo:
-- sunt 2 tevi ce vin pe fiecare parte a locomotivei la pompele carenate ( acoperite ). Una dintre tevi era la dimensiune, cealalta NU.

Asa ca am masurat, am taiat, am pilit , am masurat si ....am lipit :
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr

Ambele tevi lipite pe pozitie:
by , on Flickr

Aici fac o paranteza pentru a va prezenta noul meu cianoacrilat : Loctite SuperBond PowerEasy Gel.
Observatii la modul de lucu:
---NU emana acei vapori toxici si deranjanti ( in cazul in care se fac lipituri de ferestre !!! )...de fapt, NU emana nici un miros....
--- lipeste repede si bine, timp scurt de lipire
---nu se imprastie aiurea .....fiind de tip gel....unde-l pui acolo....lipeste / sta
---foarte spornic
--pret in magazine : de la 4 lei / tub
by , on Flickr

Revenind la locomotiva, am mai pus cianoacrilat pe la mai toate piesele din metal, doar ca asa ma asigur ca sunt lipite bine.
Am facut acest lucru , deoarece cele 2 carenaje de la pompe mi s-au desprins.
La fel, mi-au cazut si cei 3 robineti de pe cazan, i-am curatat de vechiul adeziv, iar in metal am facut cate o gaura in care am pus apoi fiecare robinet.
Acum sunt lipiti bocna, fara sansa de a mai cadea vreodata.
Inainte de a monta robinetii, am debavurat mai bine cele 2 piese din metal.
by , on Flickr
by , on Flickr

------Totodata, am lipit si piulita ce asigura prinderea cazanului de sasiu printr-un surub.
Initial am lipit-o cu cianoacrilat, apoi, dupa teste , am lipit-o definitiv cu Poxipol.
by , on Flickr
by , on Flickr

Bineanteles, noul sasiu a fost uns la fiecare incheietura si osie ( + lagarele osiilor )cu ulei fin Fleischmann + pus unsoare pe pinioanele din tender.

Masa de ...lucru:
by , on Flickr

Marius.

PS:
@ Andreiul,
Stiu ca asteptai poze , detalii, dar abia acum am putut sa-mi fac timp pentru a scrie.
Voi reveni si cu detalii din tender / motorizarea Faulhaber.