Avand in vedere ca multe din vacantele din ultimii ani mi le-am petrecut in Marea Britanie, nu am ratat oportunitatile de a face vizite la unele cai ferate conservate si exploatate in scop turistic din aceasta tara.
In ordine cronologica a vizitarii acestora, voi incepe cu Kent and East Sussex Railway. Asa cum ii spune si numele, aceasta cale ferata turistica cu o lungime ceva mai mica de 17 km se afla situata la granita dintre doua tinuturi: Kent si East Sussex.
Nu voi insista cu istoria acestei linii (cei interesati gasesc toate detaliile chiar pe site-ul KESR ci voi aduce in prim plan doar parerile personale.
Punctul de plecare: orasul Tenterden. As vrea sa subliniez ca, de la zeci de km, din toate directiile catre aceasta localitate, exista nenumarate semnalizari rutiere ale atractei turistice: "Steam Train".
Lasam masina in parcarea generoasa, gratuita, a statiei de plecare:
In planul secund se vede un turn al castelului din Tenterden. Ca o paranteza, in mai toate oraselele se gaseste cate un castel sau casa medievala ce poate fi vizitata in scop turistic.
Primul loc de interes: muzeul colonelului Stephens, inginerul care a proiectat aceasta linie si inca 15 asemanatoare (light railways). Cei interesati pot afla mai multe de pe site-ul muzeului.
Intrarea, la acea vreme o lira (aprox. 5 RON). Azi este 1.50 lire (aprox. 6.80 RON).
Prima camera este dedicata familiei colonelului Holman Stephens:
Urmeaza prezentate cateva din lucrarile ingineresti ale acestuia:
Replica la scara a locomotivei "Northiam", cea care a aparut si intr-un film. A fost locomotiva care a tractat trenul inaugural pe Rother Valley Railway (denumirea initiala a acestei cai ferate ce urmeaza cursul raului Rother).
O reconstruire a biroului din care colonelul coordona lucrarile feroviare:
O alta reconstruire a unui compartiment al unui vagon ce a facut parte din patrimoniul KESR:
Piesa de rezistenta a muzeului: locomotiva "Gazelle", este cea mai mica locomotiva conservata din lume. A facut parte din parcul de locomotive al Shropshire and Montgomeryshire Railway.
Am ramas impresionat de calitatea informatiilor pastrate in acest muzeu. Nu am fotografiat tot si din cauza lipsei luminii favorabile. In muzeu este redat in permanenta un fundal sonor specific vremurilor de atunci (inceputul secolului XX).
Muzeul are propriul anticariat si un loc special amenajat unde pot fi vizualizate casete VHS sau DVD-uri cu specific feroviar.
In fata muzeului, cateva exponate de masini cu aburi:
Parasim zona muzeului si ne indrepatam spre intrarea in statie. La unicul peron ne asteapta garnitura care ne va transporta de-a lungul celor 10,5 mile (aprox. 17 km) de cale ferata, catre castelul de la Bodiam.
Aceasta va fi tractata de locomotiva nr. 24 Rolvenden de tipul Saddle Tank (tancul de apa este in forma de sa). Formula osiilor 0-6-0 (in Marea Britanie clasificarea se face dupa numarul de roti si nu de osii), construita in 1953.
Semnalul de iesire din Teterden:
Observati trecerea la nivel cu calea ferata: barierele care se muta manual si care inchid, alternativ, accesul pe calea ferata si cel pe drumul auto.
Tot in statia Tenterden mai este pastrat si un vechi tramvai cu etaj, acum transformat in chiosc de dulciuri:
iar in fata restaurantului, doua drezine. Una din ele detine un record de viteza la un concurs de drezine. Am undeva pastrate mai multe detalii, voi incerca sa revin cu ele in scurt timp.
si vagonul restaurant Pullman cu numele "Barbara". Trebuie sa mentionez ca in aceasta garnitura de vagoane restaurant fiecare vagon are un nume (nu numai un numar). La cerere se pot organiza excursii in aceste vagoane in care se poate servi un pranz sau o cina "pe roti".
Voi reveni in scurt timp cu imagini din restul excursiei.
In ordine cronologica a vizitarii acestora, voi incepe cu Kent and East Sussex Railway. Asa cum ii spune si numele, aceasta cale ferata turistica cu o lungime ceva mai mica de 17 km se afla situata la granita dintre doua tinuturi: Kent si East Sussex.
Nu voi insista cu istoria acestei linii (cei interesati gasesc toate detaliile chiar pe site-ul KESR ci voi aduce in prim plan doar parerile personale.
Punctul de plecare: orasul Tenterden. As vrea sa subliniez ca, de la zeci de km, din toate directiile catre aceasta localitate, exista nenumarate semnalizari rutiere ale atractei turistice: "Steam Train".
Lasam masina in parcarea generoasa, gratuita, a statiei de plecare:
In planul secund se vede un turn al castelului din Tenterden. Ca o paranteza, in mai toate oraselele se gaseste cate un castel sau casa medievala ce poate fi vizitata in scop turistic.
Primul loc de interes: muzeul colonelului Stephens, inginerul care a proiectat aceasta linie si inca 15 asemanatoare (light railways). Cei interesati pot afla mai multe de pe site-ul muzeului.
Intrarea, la acea vreme o lira (aprox. 5 RON). Azi este 1.50 lire (aprox. 6.80 RON).
Prima camera este dedicata familiei colonelului Holman Stephens:
Urmeaza prezentate cateva din lucrarile ingineresti ale acestuia:
Replica la scara a locomotivei "Northiam", cea care a aparut si intr-un film. A fost locomotiva care a tractat trenul inaugural pe Rother Valley Railway (denumirea initiala a acestei cai ferate ce urmeaza cursul raului Rother).
O reconstruire a biroului din care colonelul coordona lucrarile feroviare:
O alta reconstruire a unui compartiment al unui vagon ce a facut parte din patrimoniul KESR:
Piesa de rezistenta a muzeului: locomotiva "Gazelle", este cea mai mica locomotiva conservata din lume. A facut parte din parcul de locomotive al Shropshire and Montgomeryshire Railway.
Am ramas impresionat de calitatea informatiilor pastrate in acest muzeu. Nu am fotografiat tot si din cauza lipsei luminii favorabile. In muzeu este redat in permanenta un fundal sonor specific vremurilor de atunci (inceputul secolului XX).
Muzeul are propriul anticariat si un loc special amenajat unde pot fi vizualizate casete VHS sau DVD-uri cu specific feroviar.
In fata muzeului, cateva exponate de masini cu aburi:
Parasim zona muzeului si ne indrepatam spre intrarea in statie. La unicul peron ne asteapta garnitura care ne va transporta de-a lungul celor 10,5 mile (aprox. 17 km) de cale ferata, catre castelul de la Bodiam.
Aceasta va fi tractata de locomotiva nr. 24 Rolvenden de tipul Saddle Tank (tancul de apa este in forma de sa). Formula osiilor 0-6-0 (in Marea Britanie clasificarea se face dupa numarul de roti si nu de osii), construita in 1953.
Semnalul de iesire din Teterden:
Observati trecerea la nivel cu calea ferata: barierele care se muta manual si care inchid, alternativ, accesul pe calea ferata si cel pe drumul auto.
Tot in statia Tenterden mai este pastrat si un vechi tramvai cu etaj, acum transformat in chiosc de dulciuri:
iar in fata restaurantului, doua drezine. Una din ele detine un record de viteza la un concurs de drezine. Am undeva pastrate mai multe detalii, voi incerca sa revin cu ele in scurt timp.
si vagonul restaurant Pullman cu numele "Barbara". Trebuie sa mentionez ca in aceasta garnitura de vagoane restaurant fiecare vagon are un nume (nu numai un numar). La cerere se pot organiza excursii in aceste vagoane in care se poate servi un pranz sau o cina "pe roti".
Voi reveni in scurt timp cu imagini din restul excursiei.