TRR (Tycoon Railroad)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ceva nu este in regula cu desenul tau

Ori cotele plansetei nu sunt bine puse ori liniile sunt mutate prea sus

Alta problema este legata de lungimea liniilor de garare (curente sau moarte)
Nu se vad bine codurile liniilor dar sigur nu vei putea opri trenuri decat pe cele trei linii principale din gara principala
Terminalele sunt cam scurte

Eu cred ca ar mai trebui sa gandesti traseul si chiar sa-l mai simplifici
Stiu ca este greu, toti vrem cat mai multe linii si trenuri dar o planseta aglomerata cu linii nu da bine

Am citit ca ai in plan o extindere
Profita de ideea asta si simplifica putin traseul

Daca vrei sa ramai la ce ai desenat nu trebuie sa iti faci probleme legat de panta spre terminalul din munte
O panta de 4-5% este suficienta si ai lungimea necesara
Portiunea de plat trebuie sa fie numai in zona de garare
 
Liniile sunt mutate mai sus pentru a realiza un mic orasel in partea de jos a dioramei. imaginea este un printscreen din care am lasat numai traseul.
M-am exprimat eu gresit :oops: Acele 2 linii moarte sunt linii pt mentenanta vagoanelor (asemanatoare cu cele ce se gasesc in gara din Arad). Deci pe ele se vor afla 1, maxim 2 vagoane calatori.
Pentru proiectare am folosit biblioteca de linii Roco vechi, pt ca nu am biblioteca piko. Deci codurile nu sunt importante.
 
La terminal am aplicat o metoda pe care am vazut-o la criscior. Trenul opreste in gara (linia lunga inaintea primului macaz) unde coboara calatorii. Locomotiva este decuplata si trimisa in remiza iar din remiza este scos un mic H de manevra. Acel H e cuplat la vagoane iar vagoanele sunt trase pe acea linie dreapta de dupa macaz. Locomotiva iese din remiza si sa cupleaza la vagoane si pleaca mai departe. Hul se intoarce in remiza. Putin cam complicat dar merge.
 
Si daca mai vine un tren?

Cine il mai manevreaza?
H-ul are alta treaba, trage vagoanele pe linia de garare ca sa fac loc locomotivei sa se aseze iar in fata garniturii.

Ar merge un cap de linie cu macaz
Seamana cu o placa turnanta numai ca are doar o miscare oscilanta si nu de rotatie

modelul real

th_capliniecumacaz3.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/capliniecumacaz3.jpg

plan

th_capliniecumacaz2.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/capliniecumacaz2.jpg

3D

th_capliniecumacaz1.jpg


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/capliniecumacaz1.jpg


Cat priveste traseul poate te mai gandesti
Poate sa ramana tot ce ti-ai propus dar poate putin mai simplificat

Cred ca manevra cu H-ul este cam complicata

p.s. Scuze ca am mancat "e"-ul de pe poze dar cred ca imaginile spun mai mult decat am incercat eu sa zic
 
Ma gandeam ca pe viitorul f indepartat sa inlocuiesc acea linie cu una ingusta, iar linia 1 de la gara sa fie dubla. De aceea am apelat la varianta cu H(La criscior era un tractor pe sine :) )
Poate sa ramana tot ce ti-ai propus dar poate putin mai simplificat
In ce sens simplificat? Ce sa mai scot? Nu prea mai am idei din pacate...trebuie sa ma gandesc la noapte poate imi vine ceva prin minte :)
asa e cand faci prima diorama...nu prea ai idee ce vrei de la ea :(
 
servus

daca permiteti o sugestie... sau mai multe. :D in general, o statie cf are o 'linie directa' in cazul liniilor simple, sau doua in cazul celor duble.
rar linia directa e linia 1. in general sint liniile 2 sau/si 3. o statie standard in cazul liniilor simple are linia 1 in abatere, linia 2 directa, iar restul, normal, in abatere. pornind de la niste cazuri reale se pot construi gari foarte apropiate de realitate, cel putin din punctul de vedere al ramificatiilor si al anumitor norme de siguranta in circulatia feroviara, chiar fara cunoasterea instructiilor specifice. de exemplu, pt o ramificatie cf, de la orice linie de garare sau curenta trebuie sa se poata accesa orice directie. evident, din lipsa spatiului sau/si a banilor, alegem variante cu mai putine aparate de cale, adica la intrarea in statie alegem daca convoiul va circula intr-o anumita directie, avind linii dedicate aceleia. in realitate cea mai scurta line dintr-o statie e de 800m. impartit la 87 inseamna circa 9m... asa ca scurtam liniile cit putem. acelasi lucru il facem punind trenul sa se invirta in jurul garii sau unui munte. legat de semnalizare sau alte elemente asemanatoare nu mai discutam.poti studia cazuri de statii reale si sa aplici ceea ce vezi pe teren la tine, functie de posibilitatile materiale si de spatiu. este foarte multa munca si sint foarte multi bani de investit intr-o lucrare apropiata de realitate. asi putea pomeni de cazul lui ferendeci, dar este mult peste posibilitatile multora dintre noi.

tot ce iti doresc este spor la studiu si la planificare. deocamdata.
 
Dupa ce m-am gandit mult asta noapte am ajuns la concluzia ca traseul meu original nu era prea grozav, de aceea voi renunta la el si voi porni de la 0. Ma gandeam sa fac ceva asemanator cu asta:
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Rudi%20T./N%20Bahn%20074.jpg
 
Ceva ideii

<r>Salutare<br/>
Ca tot esti la capitolu' de la O inainte intra si aici poate mai furi ceva ideii<br/>
<URL url="http://www.takeforum.com/diorame/viewtopic.php?t=8&mforum=diorame"><LINK_TEXT text="http://www.takeforum.com/diorame/viewto ... um=diorame">http://www.takeforum.com/diorame/viewtopic.php?t=8&mforum=diorame</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Inspiratie,inspiratie,inspiratie</r>
 
Din lipsa de fonduri financiare deocamdata acesta va fi traseul pe care il voi avea. Nu voi realiza nici un fel de relief, deci nu se poate numi inca o diorama. Cand voi avea destui bani pt a achizitiona toate liniile si macazurile voi incepe realizarea reliefului. Deocamdata va fi doar o placa mare pe care vor fi puse niste sine :( . deci iata primul stadui al dioramei mele (o gara). Am deja aproape terminat si planul final al dioramei, pe care il voi pune cand va fi gata pentru a astepta sugestiile si criticile voastre.
 
tyco a spus:
Dupa ce m-am gandit mult asta noapte am ajuns la concluzia ca traseul meu original nu era prea grozav, de aceea voi renunta la el si voi porni de la 0. Ma gandeam sa fac ceva asemanator cu asta:

N20Bahn20074.jpg


desenul de sus - al lui Rudi T. (Germania) este pentru scara N si daca tu vrei sa-l transformi in H0 vei avea o diorama patrata - cat de lunga atat de lata datorita razelor de curbura
daca ai vagoane lungi pe boghiuri ideea de a folosi R1 sau R2 uit-o

legat de gara cred ca este prea in diagonala, poate o rotesti putin si o cobori spre coltul din dreapta jos sau poate nu faci liniile din fata garii drepte, le faci in curba, peroanele la fel - cu linie flexi
lasi numai la capete portiuni de linie dreapta unde opreste locomotiva si ai decuplatoare
in rest desenul garii da destul de bine

ce se intampla cu cele doua linii care pleaca din gara?

le aduci ca in desen?

vezi ca tot la subiectul unde ai gasit desenul de mai sus au mai fost puse niste desene cu o gara si un terminal (industrial parca)
si alea sunt interesante si daca dispui de spatiu fa cateva experiente
nu este nevoie sa ai toate liniile si macazele
daca nu iese pa hartie faci la scara 1:1 si muti liniile ca sa vezi cat de mare va fi diorama

poate te inspira gara si modulul de mai jos (sunt la TT)

Planmodulgara-1.jpg


ModulgaraH0.jpg


traseul vezi tu cum il inchizi
oricum dimensiunile sunt mai rezonabile

Bafta si spor la proiectare!
 
Pai suprafata mea se apropie destul de mult de un patrat :) . In plus am citit pe railwayfan ca arata mult mai frumos daca nu pun liniile garii paralele cu marginile dioramei. Iata cam cum arata traseul final (cred) Din pacate nu voi putea cumpara toate liniile acum :( .Scopul meu este sa termin aceasta diorama in 2-3 ani.
var%20S%20fiinal.jpg

zona din dreapta garii e dedicata locomotivelor (remiza, alimentarea cu carbune, nisip, apa si motorina. Mai trebuie si altceva?). In partea din stanga sus va fi o zona industriala mica si un orasel. In viitorul foarte indepartat doresc prelungirea celor 2 linii industriale cu o linie de 2 metri. Bineinteles ca voi folosi mai mult linii flex (bine ca s-au inventat ca ma doare deja capul de cat m-am chinuit sa conectez liniile cu geometrie fixa :) )
Linia aceia care uneste capetele garii intra pe sub blat imediat dupa macaz(stanga) si iese dupa ce s-a dublat.
Iata insa ce voi construi in viitorul aropiat (dupa ce voi comanda linii :) )
var%20S.jpg

Astept alte sugestii.

@LDH&BOGDAN I&lok: Multumesc pentru sugestii. Am luat cate putin de peste tot :)
 
tyco a spus:
zona din dreapta garii e dedicata locomotivelor (remiza, alimentarea cu carbune, nisip, apa si motorina. Mai trebuie si altceva?).

Da mai trebuie:
- o rampa de inspectie sub locomotive, asata daca nu o amplasezi in remiza
- o rampa de curatat focarul locomotivelor cu abur de cenusa - dotata cu elevator pentru scoaterea din groapa a rezidurilor si incarcarea in alte vagoane
- o rampa la cap de linie pentru inspectia partii din fata a boilerului locomotivei si a canalelor de fum

si

cred ca nu mai sunt

cine mai stie sa adauge
 
Da mai trebuie:
- o rampa de inspectie sub locomotive, asata daca nu o amplasezi in remiza
- o rampa de curatat focarul locomotivelor cu abur de cenusa - dotata cu elevator pentru scoaterea din groapa a rezidurilor si incarcarea in alte vagoane
- o rampa la cap de linie pentru inspectia partii din fata a boilerului locomotivei si a canalelor de fum
Oky se pot gasi la kibri sau altcineva de vanzare? trebuie linie separata pentru fiecare in parte? Ca oricum partea de jos e cam pustie si nu am idee ce sa pun in ea, asa ca o pot face toata numai pentru locomotive :)