Troaca noastra cea de toate zilele-turul tarii cu personalul

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna seara !

Va supun atentiei aici un subiect care a mai fost propus mai demult de un alt pasionat, si anume turul Romaniei cu personalul.

La vremea aceea, autorul inclusese in traseul sau si 1 sau 2 accelerate (din lipsa legaturilor).

Permiteti-mi sa visez si eu cu ochii deschisi la un astfel de "viitor jurnal de calatorie", realizat integral din voiaje cu trenul personal :

P 9025 : 10:20 Bucuresti Nord - 12:50 Pitesti
P 2013 : 13:28 Pitesti - 15:44 Piatra Olt
P 9489 : 17:45 Piatra Olt - 18:52 Craiova
P 2095 : 19:53 Craiova - 22:18 Tirgu Jiu
P 2028 : 22:32 Tirgu Jiu - 5:32 Arad
P 3113 : 7:30 Arad - 10:47 Oradea
P 3076 : 15:36 Oradea - 19:42 Cluj Napoca
P 4106 : 19:57 Cluj Napoca - 22:45 Bistrita Nord
P 4143 : 7:29 Bistrita Nord - 9:27 Deda
P 4014 : 12:06 Deda - 17:53 Brasov
P 3028 : 20:20 Brasov - 23:23 Ploiesti Sud
P 5020 : 4:20 Ploiesti Sud - 5:44 Bucuresti Basarab

Eu nu am mers foarte mult cu personalul in peregrinarile prin tara, doar pe rutele Cluj-Napoca - Razboieni - Targu Mures - Deda.

Impresia de "romantism", de "antic" si de "rural", sunetul unic emis de motoarele diesel (unde e cazul), succesiunea alene de gari si halte, toate acestea sunt ingredientele irepetabile ale calatoriei cu personalul.

Am ajuns la acest traseu dupa multe dezbateri cu mine insumi, ore petrecute in fata Mersului trenurilor si a hartilor CFR.

Sunt 1493 de km parcursi in 39 de ore si 38 de minute de mers efectiv (67 de ore si 24 de minute per total) cu 12 trenuri.

Planurile de rezerva (in caz de intarziere si pierderea legaturii) inca nu sunt gata.

In centrul acestui traseu sta P 2028, care are cel mai lung parcurs dintre personalele luate in calcul (Tg. Jiu - Simeria - Arad : 288 km in 7 ore). O pauza mai lunga apare peste noapte la Bistrita, din lipsa legaturilor.

Cu bine,

Razvan.
 
ca sa fie tur,ar trebui,logic sa strabati liniile cat mai apropiate de frontiera...deci de
la Craiova ar trebui urmat catre Turnu Severin,Timisoara-Arad....si intoarcerea sa
se faca prin Moldova...Clujul este in centrul tarii..nu ar trebui un oras mai periferic?
 
Impresia de "romantism", de "antic" si de "rural", sunetul unic emis de motoarele diesel (unde e cazul), succesiunea alene de gari si halte, toate acestea sunt ingredientele irepetabile ale calatoriei cu personalul.

Incearca personalul P 4016 Targu Mures - Deda - Brasov 282 km in aproape 8 ore cu 60 de opriri, iti rogi moartea in el :D
 
Cosmine , legat de ce spui acolo :

Pe vremea raposatului se vindea o carte "cu trenul in vacanta " sau asa ceva...

Unde erau prezentate planuri de circuite pe diferite relatii ,am sa caut acea carte in biblioteca, stiu ca e pe undeva.

Si poate va pot da cateva idei de circuite :D
 
Am mers foarte des cu trenurile cu rang de personal intre Arad si Timisoara, incepand de prin 1980 si pana prin 1989. La acea vreme erau pline ochi, neexistand diferente semnificative de calitate intre rangul de personal si cel de accelerat (cu care mergeam pe ruta Arad Suceava), bineanteles in afara de numarul opririlor.

Am circulat apoi cu personalul de cateva ori intre Brasov si Sinaia, si cu trenurile de rang rapid intre Timisoara si Bucuresti prin 1994, dar diferentele erau deja ca de la cer la pamant. La vagoanele de rapid din acea vreme se dadeau bilete dublate sau chiar triplate (clasa 1), iar toaletele din trenurile personale erau inabordabile de orice om normal, fara masca biologica la el, sau exista sansa de a ramane cu usa in mana. Mai exista freste si distractia tragerii semnalului de alarma intre statii.

La ora actuala am constatat o usoara imbunatatire din punctuul de vedere al trenurilor personale, din ceea ce am vazut pe relatia Cluj Napoca Oradea, se fac ceva eforturi punandu-se la dispozitie vagoane reparate, dar populatia bastinasa contribuie in continuare la constanta lor distrugere. Pe de alta parte o anumita categorie a populatiei de culoare face un soi de naveta intre Oradea si satele invecinate, fenomen care se petrece si in zona Timisoarei, fara a plati bilet fireste, incercarile repetate ale politiei de a stopa acest fenomen fiind lipsite de orice succes.

Ideea este ca: a face turul tarii cu personalul ar fi in teorie ceva extraordinar, foarte pitoresc, deoarece opririle dese in toate haltele ar permite unui pasionat sa faca inregistrari a ceea ce vede, cladiri vechi, vagoane abandonate, garnituri de toate felurile. In realitate este pentru unele situatii ceva ce se apropie de cosmar din doua puncte de vedere: mizeria care domneste in unele dintre aceste trenuri, respectiv comportamentul unor indivizi care circula pe anumite relatii. Aici este vina societatii in general, a lipsei de mijloace (sau metode de aplicare) cu caracter coercitiv, pentru ca oricata bunavointa ar exista din partea cfr calatori, nu poate exista profitabilitate, daca orice lucru nou este distrus, uneori in primele 24 de ore.

Solutia cred ca este in mana celor care ar trebui sa faca ordine in acest haos comportamental, prin metode care in alte locatii geografice dau rezultate mai bune. Transformarea amenzilor care de multe ori nu sunt platite in ore de munca in folosul societatii, care insa ar fi executate silit de catre impricinati, poate ar duce la imbunatatirea conditiilor in subiectul in cauza.
 
Ideea in sine este buna , dar asa cum a spus si stageexp lipsa de educatie "ne omoara" !
Am fost cu personalul de la Urziceni la Bucuresti .... si n-o sa mai merg cu trenul mult timp ... de ce ? Din cauza cocalarilor care s-au apucat de distrus ... au spart niste placaje , tranteau geamurile , au rupt cateva banchete ... pentru ce ? Pentru "distractie" ( care o fi distractia sa distrugi nu-mi dau seama :confused: :roll: )
Eu as face acest tur cu masina ... cu un GPS poti sa vizitezi orice statie de tren iti doresti tu si sa faci cate poze vrei si din ce unghi vrei :)
 
Interesant topicul , pacat ca limbajul folosit la titlul lui lasa de dorit .
:-x :-x :-x
 
Turul tari cu personalul ?? O idee buna ramane sa vedem daca se va inscrie cineva.

iata pe ce linii, sectii am mers eu in 2008 cu trenuri personale tur-retur.

300 - Buc.Nord-Pl.Vest-Brasov
302 - Pl.Sud-Targoviste
304 - Pl.Sud-Maneciu
306 - Pl.Sud-Poiana.Slanic ( Poiana.Slanic-Slanic pe sosea cu bicicleta 10 km in 25 min )
400 - Brasov-Sfantu.Gheorghe
500 - Buc.Nord-Pl.Sud-Buzau-Marasesti-Adjud
701 - Pl.Sud-Urziceni-Slobozia.Veche-Tandarei
702 - Buzau-Faurei-Tandarei
901 - Buc.Nord-Titu-Golesti-Pitesti
904 - Targoviste-Pietrosita

iar ultima calatorie cu Personalul a fost joi 06.11.08 cu P 5211 Pl.Sud-Siculeni pe relatia Pl.Sud-Adjud format exclusiv din 3 vagoane 21-47, si vineri 07.11.08 intoarcerea astfel de la Adjud la Buzau cu P 5312 Ghimes-Buzau format din 5 vag 21-47 si un vag 11-47 iar intre Voetin si Ramnicu.Sarat in tot trenul in toate cele 6 vagoane erau doar 52 de calatori din care 3 erau rude cu mine plus 3 nasii samd... iar de la Buzau la Pl.Sud cu celebrul P 5078 Buzau-Pl.Sud din 4 vag 21-47 si 1 vag cls 1 19-47 pe acest tren nu am mai facut recensamantul dar la capat la Pl.Sud au coborat doar 10 calatori :(

Personalul 8205 Buzau-Constanta era format din 7 vag 21-47 si 1 vag 11-47 si erau calatori in toate vagoanele chiar 80% sa nu zic mai mult.

P 5211 de la Pl.Sud la Marasesti a avut 1 ingur nas iar de la Marasesti in sus a avut 3 nasi !!!!
 
@ BOGDAN I : Nu am folosit termenul "troaca" in sensul peiorativ sau jignitor, ci din contra, la modul familiar. Imi sunt foarte dragi trenurile noastre, dar, dupa cum spunea si stageexp, lipsa cronica de civilizatie de pe la noi le degradeaza nemilos, iar personalele sunt primele care sufera...

In ceea ce priveste Turul in sine, intr-adevar poate fi o aventura ''la limita''. Inca nu am reusit un traseu prea extins, din lipsa legaturilor cu alte personale.

Probabil ca un astfel de plan 100 % realizabil in conditii civilizate ar fi un semn ca Romania a urcat la un alt nivel...
 
O completare de bun-simt :Despre ce vezi in opririle facute... E vorba si de fiecare gara in parte, de oamenii de acolo in speta, cazuri in care balanta inclina in bine sau nu, daca ei sunt gospodari sau doar vin la serviciu.Angajat sau functionar ,sef de gara sau simplu manipulant...
Si exista anexe CFR,minunate cladiri vechi,rampe etc, inclusiv halte si gari care sunt pline de bucati de moloz ,au acoperisul spart ,sau se [si] dezintegreaza...Iar pentru modelistii viitorului ar fi o bucurie sa aiba inca modele romanesti reale, nu pozele noastre ,palide schite ,copiate si rascopiate...
 
Mda, este o idee foarte buna... Eu am mai incercat sa fac trasee, intotdeauna sunt ceva probleme, dar care pot fi... rezolvate destul de usor.

Momentan verific trasee, pentru cele pe care le aveam sunt cu mersul pe 07/08...

Oricum, este bine de facut acest lucru... Voi fi in tara in martie 2 saptamani si in vara, destul de mult... Poate reusim in sfarsit.

Eu ma inscriu... Voi posta, destul de curand, trasee...

FT, eu zic ca traseul tau pierde 'aderenta' la Bistrita si Ploiesti... In rest, totul e ok :) Oricum, ar fi bine de facut acest tur, fiind una dn dorintele mele.
 
2

<t>a ti uitat ca de la oradea sa mergeti ma SM apoi Bm dupa care unautobuz pina la sighet si apoi un personal Sighet Salva apoi Salva -Ilva mica<br/>
<br/>
ilva mica - Suceava<br/>
<br/>
Suceava -veresti-leorda<br/>
<br/>
Leorda -Dorohoi<br/>
<br/>
Dorohoi Iasi<br/>
<br/>
Iasi -Birlad<br/>
<br/>
Birlad -galati<br/>
<br/>
Galati-Faurei-Fetesti<br/>
<br/>
Fetesti-Buc obor <br/>
<br/>
acesta as socoti eu un tur al tarii numai cu personalul eu cred ca ar dura 5 zile avind in vedere ca personalele circula de zi si foarte rar de noapte <br/>
<br/>
din cite stiu personale integral de noapte circula 2107,2023,9004,9123 si personalele de Bixad Satu mare restul ar avea plecari in jur de 3 4 dimineata</t>
 
Din pacate legaturi de la Faurei oriunde in afara de Galati-Buzau sunt cvasi-inexistente...

Urmeaza sa propun urmatoarele rute (desi ideea cu Sighetul nu este deloc rea... Din pacate un dus-intors pe CF ia o zi intreaga...)

1.Bucuresti-Craiova-Petrosani-Simeria-Teius-Cluj Napoca-Dej-Ilva Mica (A) Campulung Mold-Suceava-Iasi (A) Barlad-Galati-Buzau-Bucuresti (2.5 zile)

2.Bucuresti-Craiova-Caransebes-Resita-Timisoara-Oradea (A) Cluj Napoca-Dej (A) Ilva Mica-Suceava N-Botosani-Suceava-Iasi (A) Barlad-Galati-Buzau-Bucuresti (3 zile)

2a. Bucuresti-Pitesti-Curtea Arges-Pitesti-Piatra Olt-Caracal-Craiova (ca mai inainte) 3.5 zile

la varianta 2 mai este o optiune cu Boutari sau/si Resita

2b. Suceava N-Adjud-Siculeni-Gheorghieni-Razboieni-Teius-Deva-Petrosani-Craiova-Bucuresti

2c. (as before)-Caransebes-Lugoj-Ilia-Arad-Oradea... (as before)

3. (as before) Oradea-Satu Mare (noapte) Baia Mare-Dej Calatori-Bistrita N-Deda-M. Ciuc (A) Ghimes-Marasesti-Buzau-Bucuresti B. (3.5 zile)

3b. La fel pana la Deda-Targu Mures-Razboieni-Teius-Brasov-Bucuresti N

3b2. La fel pana la Brasov-Ploiesti V-Targoviste-Titu-Bucuresti

3b3. La fel ca 3b pana la Brasov-Ploiesti S-Urziceni-Bucuresti N

La 3b mai exista optiunea de a merge pana la Intorsura Buzaului (nu pt 3b3)

3c. Teius-Medias-Sibiu-Ramnicu Valcea-Piatra Olt-Pitesti-Bucuresti

4. ca mai inainte Oradea (noapte) Cluj Napoca-Teius-Vintu de Jos-Sibiu-Brasov-Miercurea Ciuc-Marasesti-Galati-Buzau-Bucuresti Nord

5. Bucuresti-Craiova-Sibiu-Vintu de Jos-Simeria-Timisoara N-... practic orice a fost inainte.

La Timisoara exista optiunea de a merge la Sannicolau si Arad, dar apoi trebuie urmat traseul cu noapte in Oradea...

In fine, astea sunt unele dintre optiuni.... Si numai cu pornire pe 900/901.

Urmeaza sa vad pornirea pe 300/500.
 
eu acept varianta 2 si 3
ramine biletul care poate sa fie in circuit daca se pleaca si soseste in aceiasi statie sau un interail pe 3 sau 5 zile pt Romania dar nu stiu pretul presupun ca este in euro
 
iata am gasit oferta nu e scumpa deloc 4 zile 89 de euro clasa 2 a 2a cu mentiunea in care trebuie sa cumperi numai rezervarea loc la Ic unde este obligatorie

http://www.cfrcalatori.ro/imagini/file/international/IROC.pdf
 
Inca doua variante: una pentru un tur circular, alta pentru a vedea cele mai frumoase rute...

Dar astea sunt ceva mai lungi (3.5 zile si 5.5 zile)

P3001-P4011-P4527-P3081-P4094-P4074-P3118-P2612-P2681-P2686-P14651-P9162-P9192-P2021-P2711-P2306-P3089-P4310-A?1766-P5722-P5502-P5442-P5434-P5204-P4016-P2107-P2068-P2078-P9012-P9008
Bucuresti-Brasov-Targu Mures-Razboieni-Cluj Napoca-Jibou-Oradea-Arad-Timisoara Nord-Cenad-Timisoara N-Resita-Caransebes-Craiova-Petrosani-Simeria-Deva-Teius-Cluj Napoca-Dej Calatori-Ilva Mica-Campulung Moldovenesc-Suceava-Pascani-Bacau-Adjud-Miercurea Ciuc-Brasov-Sibiu-RamnicuValcea-Piatra Olt-Pitesti-Bucuresti

P8013-P8215-A1653-P7571-P7651-P6403-P6414-P5445-P5511-A1837-P4205-P4103-P4094-P4074-P3118-P2612-P2681-P2686-P14651-P9162-P9192-P9004
Bucuresti Obor-Fetesti-Buzau-Marasesti-Galati-Barlad-Iasi-Roman-Pascani-Suceava-Vatra Dornei-Beclean Somes-Dej Calatori-Jibou-Oradea-Arad-Timisoara N-Resita-Caransebes-Craiova-Bucuresti N

Asta ultima e varianta optima (si singura) de a parcurge un tur complet, cred... Linia Suceava-Salva pune multe probleme, din cauza lipsei de trenuri.
 
nimeni nu va rezista 3,5 zile sau 5,5 zile nici macar eu care am antrenament. Ce sa intampla de exemplu daca P 3001 ajunge intarziat la Brasov si se pierde legatura ?? Turul tari se poate face in 2 excursii a cate 2 zile fiecare. Mai intai o regiune si apoi alta regiune.
 
eu unu rezist 1 sapt fara probleme prima zi e greu apoi devine ceva obisnuit sa te sui din tren in tren "de citit romania 2002" ala a fost cel mai lung traseu facut de mine
 
Nu cred ca problema e rezistenĂža...
În cazul unei asemenea călătorii apar Âşi alte necesităĂži (fiziologice sau nu), aparent banale, dar forate importante, incepand de la, sa zicem, incarcarea baterie pentru telefonul mobil ori a acumulatorilor pentru laptop, apoi bagajul ce trebuie carat s.a.m.d.