Triunghi (bucla de intoarcere in DC)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mergand pe ideea modificarii tronsonului izolat, adaug o schema de comutare manuala care am postat anterior dar intre timp am revizuit-o

 
Pok a spus:
@sir vaska
Ai dreptate... Âşi nu :D SecĂžionarea este necesară pentru a evita scurtutile cauzate de prezenĂža a două locomotive în buclă sau prezenĂža unei locomotive pe o secĂžiune "necirculabilă".
De ex. dacă o locomotivă a parcurs intervalul A-C, C-B Âşi se deplasează pe distanĂža B-C Âşi o altă locomotivă ar vrea să se deplaseze pe distanĂža C-B, dacă n-ar exista secĂžiunea 2 (scoasă de sub tensiune) s-ar produce un scurt. La fel, chiar dacă n-ar exista o a doua locomotivă Âşi locomotiva noastră s-ar deplasa pe distanĂža C-B în condiĂžiile în care macazul B ar fi deschis spre A Âşi nu spre C cum ar fi normal, s-ar produce un scurt.
Cu alte cuvinte este o buclă sigură care elimină orice posibiliatate de scurt. ÂŞi asta vroia Bogdan, nu? Toată securizarea se poate efectua cu 4 perechi de clipsuri de legătură din plastic, un releu electric sau mecanic legat la macazul B Âşi ceva cabluri pentru realizarea legăturilor electrice...

Si in ce pozitite va sta macazul B daca o locomotiva intra si una iese in acelasi timp ? :D
 
Tocmai asta este frumuseĂžea ideii: nu contează ce poziĂžie are macazul: una dintre locomotive va putea să continue mersul, iar cealaltă locomotivă nu (pentru că altfel una dintre ele ar produce scurt).

Aici schema ta cu comutare manuală are să zicem lacune :D Dacă mecanicul (Bogdan) este neatent Âşi nu comută întrerupătorul în momentul potrivit, scurtul se produce ;)

În cazul implementării soluĂžiei propuse de mine, chiar Âşi în cazul unor greÂşeli de poziĂžionare a macazelor/întrerupătoarelor scurtul nu se întâmplă Âşi cel mai grav lucru este că locomotova ajunge pe o secĂžiune nealimentată Âşi se opreÂşte brusc, nenatural.
 
Eu am vrut sa spun ca atata timp cat in functie de pozitia macazului se alimenteaza tronsonul izolat , nu ai cum sa alimentezi ambele capete , adica ori o locomotiva intra ori una iese dar niciodata simultan. Deci nu este posibila situatia sa circule locomotive simultan pe ambele laturi.
Cat despre greseala mecanicului la schema mea, important este sa nu iasa catastrofa feroviara , ca un simplu scurt se inlatura si nu creaza pagube :D
 
Nu cred că ai citit bine schema :D: porĂžiunile posibil a fi scoase de sub tensiune sunt numai două. În rest bucla se află sub tensiune Âşi este circulabilă.
Pot de exemplu să comand o locomotivă să mergă pe distanĂža A->C în timp ce o alta merge pe distanĂža B->A. Cea ce nu se poate este ca în acest timp o locomotivă că circule pe distanĂža C->B. ÂŞi tocmai asta este rolul modului în care s-a secĂžionat triunghiul: să nu permită circulaĂžia numai Âşi numai acolo unde s-ar produce scurt ;)
 
Nu am pus in discutie directa ( A-C ) ci numai abaterile (laturile izolate). La acele m-am referit ca nu ai cum sa circuli cu doua locomotive indiferent daca ai izolat in 2 sau 4 locuri. Nici in sistemele automatizate nu prea ai cum sa faci asta pentru ca la fiecare scurt detectat se schimba automat conexiunile invers fata de cum au fost inainte de scurt.
 
Ai pefectă dreptate. Dar de ex. în schema ta poĂži... în schema mea, aÂşa cum zici Âşi tu nu poĂži pentru că sistemul în mod automat, fără alte intervenĂžie nu te lasă. Asta zic Âşi eu de cănd ne "certăm" :D Cu alte cuvinte că nu poĂži să circuli pe acel tronson unde există posibilitatea de a face scurt nici dacă vrei. Asta Âşi dorim să obĂžinem nu?

AÂşa cum am zis mai înainte, în schema ta (sau a lui Florinn) o locomotivă teoretic (din neatenĂžie în practică) poate să circule Âşi pe un tronson unde o să facă scurt - prin faptul că unele roĂži se vor afla pe un tronson cu o polaritate iar restul de roĂži se vor afla pe un tronson cu polariatete inversă. Tocmai acesată situaĂžie sunt menite să elimine secĂžiunile 1 Âşi 2: în cel mai rău caz, unele dintre roĂžile locomotivei se vor afla pe un tronson sub tensiune iar restul pe un tronson fără tensiune, iar în final toate roĂžile ajung pe un tronson fără tensiune. Vorbim bineînĂželes de cazul în care o locomotivă "nesupravegheată" ajunge acolo unde n-ar fi trebuit să ajungă Âşi unde altfel ar fi cauzat un scurt.
 
Problema este ca in acest fel complici schema (practic dublezi numarul de contacti), trebuie releu cu 4 contacti dubli ori doua relee cu cate 2 contacti dubli.
Varianta electronica se exclude ca tot atat de usor se poate face si un sistem automatizat. Deci fiecare alege daca are de circulat cu doua locomotive simultan "din greseala" sau se abtine cu una singura si mai ieftin, ca de fapt asta se cauta.
Un An Nou Fericit!