Triunghi (bucla de intoarcere in DC)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
daca ai diode este interesant sa realizezi schema lui lok cu indrumarile lui LDH

loco circula OBLIGATORIU numai pe traseul 1 - 3 - 2 -1

alimentam cu - (minus) punctul B si locomotiva parcurge traseul din 1 in 3

schimbam polaritatea in B, alimentam cu + (plus), locomotiva merge din punctul 3 in punctu 2 primind tensiune pe traseul 1 - 2 - 3

cand ajunge in 2 schimbam din nou polaritatea la B cu - (minus), locomotiva este alimentata pe traseul 1 - 3 - 2 si iese din triunghi



incearca doar triunghiul singur in mod analogic
bafta
 
@ Bogdan

Eu zic sa faci schema lui PDI care nu presupune decat doua diode si doua linii de izolare

Daca ai agrea locomotivele electrice nu ai avea nevoie de triunghi de intoarcere :D

triunghiul este pentru aburoase :lol:

hai ca nu e greu

trei linii flexi, doua diode si trei macaze

nu uita sa tai sina pentru a face blocurile de separatie

spor la treaba si asteptam un filmulet care sa demonstreze ca functioneaza

(ce pretentiosi suntem, nu mai vrem poze - acolo nu misca nimic :evil: )
 
Am revenit
Am facut in felul urmator
Am conectat PIKO DIGI 2 la un segment izolat al unei laturi ale triunghiului exact ca in schema lui PDI si am constatat urmatoarea problema: Locomotiva intra si parcurge segmentul izolat intru-n sens fara probleme dar cand reintra in celalalt segment scurt. Mentionez ca locomotiva merge doar pe acel segment doar sa-i zicem asa "la primul scurt" care este ajutat de piko digi 2 , dar la al 2-lea stop.
Nu stiu ce sa mai fac.... cred ca si in ideea cu dioda se intampla acelasi lucru.
Maine ma duc sa cumpar 2 diode intrebare - exista vre-o recomandare in ce fel de diode sa cumpar ????
Multumesc ca va strofocati mintea pentru problema mea

Cu respect
Bogdan
 
da, sa reziste la cel putin 3A si tensiune inversa 100V. ca idee, cumpara si 2 rezistente de 4.7Ω la 10W pe care sa le pui in serie cu diodele pt a le proteja la scurt-circuit - fiecare dioda cu cite o rezistenta in serie. ca tip de dioda revin un pic mai tirziu.
 
BOGDAN I a spus:
Am revenit
Am facut in felul urmator
Am conectat PIKO DIGI 2 la un segment izolat al unei laturi ale triunghiului exact ca in schema lui PDI si am constatat urmatoarea problema: Locomotiva intra si parcurge segmentul izolat intru-n sens fara probleme dar cand reintra in celalalt segment scurt. Mentionez ca locomotiva merge doar pe acel segment doar sa-i zicem asa "la primul scurt" care este ajutat de piko digi 2 , dar la al 2-lea stop.
Nu stiu ce sa mai fac.... cred ca si in ideea cu dioda se intampla acelasi lucru.
Maine ma duc sa cumpar 2 diode intrebare - exista vre-o recomandare in ce fel de diode sa cumpar ????
Multumesc ca va strofocati mintea pentru problema mea

Cu respect
Bogdan

nu cred ca o sa mearga cu diode pe dcc
dar daca ai un alimentator dc poti sa mergi si sa cumperi diode redresoare > 2A si >20 V

sper sa reusesti :)
 
@costel2007

trebuie sa ne gindim si la curt-circuit. 2A sint putini. trebuie minim 3A. cu cit scazi curentul redresat, cresti valoarea rezistentei de protectie, ducind la micsorarea tensiunii in linii. de aceea am recomandat rezistenta de 4.7Ω, pt ca tensiunea ar scadea cu maxim 5V, considerind si o cadere de tensiune de cca 1V pe dioda.

@bogdan

ca tip de dioda, recomand 1N540X, unde X=0...9, reprezentind tensiunea redresata in sute de volti - 0=100V, 1=200V etc, sau orice echivalenta.
 
Nu merge pe dcc cu diode. Numai cu releu si eventual comutat manual ....
O sa concep mai tarziu ceva scheme , care sa merge 100% , si eventual cu componente care le are fiecare pe acasa...
Incepem cu una complet manuala:
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Sir_Vaska/bucla.jpg

O sa urmeze si variante mai automatizate
 
nu merge pt ca se redreseaza semnalul digital. daca se pune in paralel cu fiecare dioda un condensator - sa zicem 10nF - va merge. ideal ar fi sa fie in paralel cu grupul rezistenta-dioda, ceva de genul:

diode.jpg
 
:( :( :( :( :(
Am incercat schema lui PDI si schema cu cele redresoare si NU MERGE :-x :-x :-x :-x :-x
Cat despre ideea neautomatizata :p nu de alta dar ma enervez si intorc locomotiva cu mana pana la urma :( :( :(
Astept alte ideii (dau mita,spaga orice :twisted: )
O intrebare adresata "impingatorului de cutiute " oare cei de la Piko s-au gandit la asa ceva ???banuiesc ca nu :-? de vreme ce nu au nimic de vanzare pe site destinat acestei scheme si banuiesc ca nu sunt singurul din lume care are Piko Digi si vrea sa faca aceasta bucla (triunghi de intoarcere)....
Astept ideii :( ca nu pot inainta cu circuitele :( :(
 
Bogdane ,

Cu doua relee de lumini Piko iti faci comutarea digitala. Ai putea cu unul singur dar nu poti sa pui aceeasi adresa la ambele contacte. Si atunci iei doua , dar le programezi pe rand: primului ii dai adresa dorita de tine si o alta libera. Il scoti pe primul si il pui pe al doilea cu care faci la fel , dar prima adresa o pui la fel cu cea de la primul decodor.
Atentie daca sunt amandoua in circuit la programare, nu poti pune aceeasi adresa pe amandoua.
Apoi comanzi adresa dublu programata si ai comutare digitala. :lol: :lol: :lol:
 
@Bogdan I
Dupa parerea mea este o singura solutie in bucla de intoarcere sa izolezi pe o sina din bucla cu 4 clipsuri de plastic cite doua la fiecare sina sau sine(daca pui 2 sine)si din telecomanda sa inversezi polaritatea asta e parerea mea
 
@pcg

Poti cumva sa-mi faci o schema ... ca m-ai bagat in ceata totala :oops:

@radu sofran

Daca era asa de simplu nici nu mai deschideam acest topic , cred ca nu ai inteles unde intervine problema . Acel scurt cand roata atinge cele doua bucati de sina chiar daca este un mic spatiu intre ele dat de clama de plastic .. pe langa faptul ca o locomotiva cu aburi are mai multe roti prin care colecteaza curentul - sa zicem ca trece prima roata care are un sens ... dar a doua ramane in partea cu sens invers de curent si uite asa ne alegem cu un scurt :-x
 
Ups acuma inteleg
In loc de acel comutator manual din schema lui Sir Vaska sa pun 2 comutatoare de lumini :idea: :idea: :idea:
Ma prind mai greu ca nu am baut lapte dimineata :D e buna ideea dar eu nu vreau sa opresc locomotiva cand fac aceasta manevra ... trebuie sa existe si o metoda 100% automatizata :-x
 
Am mai conceput intre timp o schema , care zic eu ca este destul de simpla. Dezavantaju este ca locomotiva trebuie sa respecte directia 1-2 , 2-3, 3-1.
Schema se bazeaza pe disparitia tensiunii pentru o fractiune de secunda , in momentul cand locomotiva paraseste tronsonul izolat si atinge sinele din circuitul principal ( 1 ).
http://www.railwayfan.ro/images/usr/Sir_Vaska/bucla_.jpg

Schema de legaturi trebuie respectata cu mare strictete , pentru a usura realizarea acesteia am desenat conductorii cu culori diferite
 
Buna BOGDANE !
"Baietii" de la LENZ s-au gandit la problema ta ... :p si au scos un modul de Lup (kehrschleifen) K100 :D , care "simte" cand face scurtcircuit locomotiva si schimba polaritatea :
Dar chestia... frige la buzunare, vreo 60 euro... :(
http://www.digital-plus.de/digitalplus/digitalplus_gleis.php
Cert e ca ar fi bine de probat solutia lui lok, daca face acelasi lucru :?: :?: :?:
modelul lui Sir iese din discutie, ca te pierzi in butoane. :roll:
Si tot ramane intrebarea : "Ce-au bagat lenz-istii in aia ca sa ceara atat ? "
rally
 
ok, schema lui Sir arata mai automata ... desi sensurile la care suntem obligati reprezinta un impediment, caci suntem "copii" mari si uitam "regula" 1-2 2-3 3-1
Dar tot e un pas inainte asa ca Bogdane baga mare fa o proba si cu 5 euro "te-ai scos" :D :D :D
 
Bogdan ,

Uite schema.Scuze dar am preferat sa o fac de mana. Nu uita ca fiecare releu trebuie programat separat pentru a-i da aceeasi adresa la fiecare prim contact. La cel de-al doilea poti sa-i dai fiecaruia ce adresa vrei.

schema001.jpg
 
Si apropo ai zis ca nu vrei sa opresti trenul. Nu trebuie sa-l opresti, dar trebuie sa mergi cu viteza mica pentru a avea timp sa schimbi polarizarea. :lol:
 
Varianta cu decodoare de iluminat nu e tot manuala ? Parca trebuie facute manevrele din telecomanda (deci manual ) atat la intrarea locomotivei pe tronson izolat cat si la iesirea ei de pe tronson, exact la fel ca varianta manuala prezentata de mine , numai ca in acest caz comanda de la distanta si fara fir.
Variantele cu diode, prezentate la acest subiect , pica. S-a inteles gresit din titlu ca ar fi vorba de analogic ( DC ) , dar dupa cum se vede , e vorba de digital , deci diodele nu mai au ce face in acest caz.

PS Daca decodoarele de iluminat (nu am nici unu acasa ca sa verific) functioneaza la fel ca cele pentru 2 macaze , numai cu deosebirea ca raman permanent cuplate , eu zic ca NU se pot conecta dupa schema de mai sus pentru ca se produce scurt circuit. In momentul cand decodorul este alimentat de la sina , el pe punctele comune (in schema spre tronsonul izolat ) are permanent tensiune care o comuta in functie de comanda spre cele doua pozitii. Deci schema prezentata mai sus , cu cele doua decodoare , eu zic ca nu functioneaza (sper sa nu se supere @pcg , ca nu spun din rautate ci pur informativ). Exista riscul de a deteriora decodoarele.