Triunghi (bucla de intoarcere in DC)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
sir_vaska a spus:
Da nici pe analog nu pare sa mearga. Daca alimentezi in punctele Asi B , cum obtii + pe sina de sus, dupa dioda (in punctu 2 ), in momentul cand vrei sa dai locomotiva inapoi ?

salut

asta sunt si eu curios :cactus:
nu am inteles din schema lui lok si pt asta am refacut-o si am notat-o...
 
pai hai sa vedem

lok a spus ca intoarcerea este conditionata de intrarea locomotivei prin pct.1 (conform schemei numerotate a lui costel 2007)

deci:

loco circula OBLIGATORIU numai pe traseul 1 - 3 - 2 -1

alimentam cu - (minus) punctul B si locomotiva parcurge traseul din 1 in 3

schimbam polaritatea in B, alimentam cu + (plus), locomotiva merge din punctul 3 in punctu 2 primind tensiune pe traseul 1 - 2 - 3

cand ajunge in 2 schimbam din nou polaritatea la B cu - (minus), locomotiva este alimentata pe traseul 1 - 3 - 2 si iese din triunghi

mai este necesar ca blocul de intrare in triunghi, linia de asteptare sau cum vreti sa-i spuneti sa fie izolata de restul traseului machetei (caz similar cu digi)

daca schema asta functioneaza, eu zic ca da, nu este mai simpla inversarea de polaritate decat montarea unui intrerupator cu o gramada de contacte

am sa ma gandesc dar poate ne ajuta si electrotehnicienii si am sa incerc si o automatizare cu relee :D
 
In punctele 2 si 3 nu este posibila schimbarea polaritatii , conform schemei cu diode.Asta pentru ca nu lasa diodele. Solutia este numai cea data de @pcg.
 
Traeba se rezolva simpul cu doua diode, singura conditie este ca trecerea prin triungi sa se faca intr-un singur sens.

scan.jpg


Cum de regula triunghiul se foloseste in depouri, nu este un impediment.

PDI
 
sir_vaska a spus:
In punctele 2 si 3 nu este posibila schimbarea polaritatii , conform schemei cu diode.Asta pentru ca nu lasa diodele. Solutia este numai cea data de @pcg.

polaritatea se schimba exclusiv in punctul 1 iar tensiunea are doua trasee pentru alimentarea liniilor 1 - 2 -3 si 1 - 3 - 2

schema este functionala

faptul ca intoarcerea locomotivei este conditionata de parcurgerea unui traseu anume nu cred ca este un impediment din moment ce functioneaza, nu le putem avea pe toate :D
 
NU este posibila schimabarea polaritatii in punctele 2 si 3 , INDIFERENT de poalaritatea din punctul 1 (A-B). Iar daca ar fi posibil , s-ar produce scurtcircuit prin diode.
Schema postata de PDI este functionala , dar trebuie ca locomotiva sa fie ajutata si de inertie si sunt posibile cazuri de scurtcircuit la locomotive alementate prin mai multe osii (cand osia din spate ramane la o anumita polaritate iar cea din fata intra pe polaritate inversa, se produce scurtcircuit)
 
prin 1968 - 1970 Piko avea pe piata o linie conductoare in sens unic, linie prevazuta cu o dioda care nu stiu daca era folosita la triunghiuri pentru intoarcere dar sigur la bucla de intoarcere care era la mare pret

legat de actionarea manuala nu vad care-i problema

farmecul la o macheta este ca triajul, manevra si depoul sa fie manuale ca sa simti ca ai o contributie la ce se intampla acolo

de altfel nu cred ca este automat comutatorul lui pcg

asteptam si opinia lui
 
nu m-ai convins cu scurtcircuitul

hai sa urmarim putin schema:

a. alimentez cu - (minus) 1B

tensiunea trece prin dioda de pe ramura 1B - 2 si pe ramura 2 - 3 si se opreste in dioda de pe ramura 3 - 1

unde se produce scurtul?

b. cand locomotiva ajunge in punctul 2 alimentez cu + (plus) 1B iar tensiunea ajunge la locomotiva pe ramura 1B - 3 prin dioda, mai departe din punctul 3 in punctul 2 si pe ramura 2 -1 se opreste in dioda

unde se produce scurtul?

ca sa aduc locomotiva la punctul de plecare 1 inversez polaritate in 1B adica alimentez cu minus 1B si circulatia tensiunii este ca la pct a

unde avem scurt circuit?
 
Mai baieti ati intrat intr-o problema nu foarte complicata. Daca folositi analog acest lucru se poate realiza simplu cu un releu cu contacte duble, iar la digital se foloseste un modul de detectare a scurtului care comanda pe releu polarizarea inversa.
Schema care am postat-o este perfect functionala si verificata.
 
LDH a spus:
pai hai sa vedem

lok a spus ca intoarcerea este conditionata de intrarea locomotivei prin pct.1 (conform schemei numerotate a lui costel 2007)

mentionez schema ii apartine lui lok eu doar am numerotat-o
LDH a spus:
deci:

loco circula OBLIGATORIU numai pe traseul 1 - 3 - 2 -1

alimentam cu - (minus) punctul B si locomotiva parcurge traseul din 1 in 3

schimbam polaritatea in B, alimentam cu + (plus), locomotiva merge din punctul 3 in punctu 2 primind tensiune pe traseul 1 - 2 - 3

cand ajunge in 2 schimbam din nou polaritatea la B cu - (minus), locomotiva este alimentata pe traseul 1 - 3 - 2 si iese din triunghi

mai este necesar ca blocul de intrare in triunghi, linia de asteptare sau cum vreti sa-i spuneti sa fie izolata de restul traseului machetei (caz similar cu digi)
eu consider ca aceasta varianta este o alternativa la schema lui pcg iar LDH are experienta didactica :aplauze: multumesc pt explicatii
 
nu merge. trebuie regindita schema. practic, de la intrare spre bucla e o punte redresoare ce pastreaza polaritatea din bucla aceeasi, indiferent de polaritatea din restul circuitului. deci, locomotiva nu se intoarce. regindim si revenim. :D sorry pt inducerea in eroare.
 
am pus o schema destul de simpla , pentru amatori , aici :
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=2744
 
lok a spus:
nu merge. trebuie regindita schema. practic, de la intrare spre bucla e o punte redresoare ce pastreaza polaritatea din bucla aceeasi, indiferent de polaritatea din restul circuitului. deci, locomotiva nu se intoarce. regindim si revenim. :D sorry pt inducerea in eroare.

esti cam nehotarat dar te cunosc si nu ma supar

schema functioneaaza daca pui, ca la schema lui PDI, blocurile de separatie cu trecere prin zero tensiune

pune schemele una langa alta si compara

este adevarat ca schema lui PDI este mai simpla si deci mai usor de realizat

@sir

asta am spus si eu cand m-am referit la liniile conductoare cu sens unic ca erau folosite la buclele de intoarcere

multumim pentru schema

daca scoti doua macaze din triunghi obtii bucla :lol:

toate cele bune
 
Deci sa o luam cu inceputul
1-Am spus ca este vorba de un triungi si s-a inteles acest lucru di schitele facute de voi inainte de a posta poza cu Triunghiul Bermudelor
2-Ideea cu catenara nu e rea dar mie personal nu imi plac locomotivele electrice deci exclus.
3-Urmariti atant circuitul care de fapt se inscrie doar intr-un triunghi - faceti abstractie de macazul care iese din el doarece acela v-a fi scos daca incurca (repet sinele nu sunt prinse)
4-In acea remiza nu o sa stea decat locomotive cu aburi nimic altceva (exceptie cele 3 vagoane cu carbuni de langa macara care acolo or sa intepeneasca)
5-DC sau DCC e pe intelesul tuturor - DIGITAL
6-Controlul intregii remize se va face (ma refer la macaze din tastatura PIKO) nu din telecomanda (fara modul dc (dcc) pentru componente electromagnetice)
7- Am baut un Red Bull si ma apuc de treaba (scos si modificat alimentari cu PIKO Digi 2)
8 - Locomotivele au minim 4 osii )maxim 15 osii cu tot cu tender(sunt cu aburi) deci vreau solutia pentru asa ceva :twisted:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
BOGDAN I a spus:
.......
5-DC sau DCC e pe intelesul tuturor - DIGITAL

AC - curent alternativ (Alternating current)
DC - curent continuu (Direct Current - http://ro.wikipedia.org/wiki/AC/DC)
DCC - digital (digital command control)

:)