Trenurile-baie CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.041
2.552
Iași
LOCATION
Iași
Trenurile-baie erau destinate să asigure efectuarea curățeniei corporale a muncitorilor din unitățile de cale ferată care nu erau dotate cu instalații fixe de băi cu dușuri.
În garnitura unui tren-baie se găseau urmatoarele vagoane:

vagon de încălzit trenuri
vagon uzină
vagon atelier mecanic
vagon cisternă pentru transport apa necesară alimentarii dușurilor
vagon duș cu 30 dușuri
vagon etuvă
vagon de dezbracare-îmbracare
vagon dormitor
vagon pentru personal sau club

Am ales pentru reproducere perioada anilor 1950 pentru că am putut sa mă documentez după o serie de fotografii făcute la 2 trenuri baie.
Am realizat vagonul etuvă, vagonul uzina și vagonul atelier mecanic. Toate modelele sunt inscripționate corect si corespund exact cu vagoanele reale.
Din păcate vagonul cisternă pentru transport apă pe care vreau sa îl reproduc nu are corespondent la H0. Ca un compromis aș putea folosi un model de la Brawa.

Urmează să fac vagonul dormitor și vagonul club. Vagonul dormitor o sa fie ceva deosebit.

Vagon Uzina
Model Lsmodels, de tip Ocem19



Vagon Atelier Mecanic
Model ACME cu pereți de tegola



Vagon Spălatorie Etuvă
Vagon ACME cu pereți din scândură


Vagon Spălatorie Etuvă
Model ReeModeles de tip Ocem19



Transportul garniturii trenului-baie de la stația de expediție la stația de destinație se putea face cu trenuri de marfă sau ca tren special.
În pozele de mai jos un tren special. Locomotiva a fost pusă în presiune în mod special pentru acest tren cu achitarea taxei de pregătire a locomotivei de 165 lei, a unei taxe de 6.50 lei de locomotivă/km pentru întregul parcurs al locomotivei, calculată de la ieșirea din depou și pană la înapoierea locomotivei în depoul respectiv.




 
Ultima editare:
Faina tema, atat pe H0 cat si potential pe N.

Aceste vagoane nu aveau numar de parc?

In inventar, aveau. Fotografiile realizate imediat dupa modificarea vagoanelor in starea in care le-a reprezentat Florin mai sus nu arata insa pe ele nici un numar de parc ci doar inscriptiile de pe cutie care au fost facute si pe modele.

Urmează să fac vagonul dormitor și vagonul club. Vagonul dormitor o sa fie ceva deosebit.

Vagonul club era din cate imi amintesc un prusac pe 3 osii, probabil un fost C3tr pr - "tr" vine de la "Traglasten", adica vagon pentru bagaje de dimensiuni mari.

Cel dormitor era ceva si mai interesant, un MC4i-44, adica un vagon auster de calatori realizat in timpul razboiului pe sasiuri de vagoane distruse in bombardamente. Ca o anecdota, structurii peretilor sai laterali ii datoram forma ferestrelor de la vagoanele de azi cu colturi rotunjite.
 
@Horia_Radulescu
Te aștept cu modelele la N.

Toate vagoanele din compunerea trenului - baie trebuiau sa aibă numere și serii de uzul administrativ.
Trenurile baie erau numerotate pe fiecare direcție regională:
Regionala București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov și Iași.
Asta era pe hârtie. De ce pozele din perioada aia arată vagoanele fără numerele și alte inscripții? O întrebare fără răspuns. Mai important era ca vagonul dormitor sa fie cu lozinci și portrete ale comuniștilor.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu