Trenurile-baie erau destinate să asigure efectuarea curățeniei corporale a muncitorilor din unitățile de cale ferată care nu erau dotate cu instalații fixe de băi cu dușuri.
În garnitura unui tren-baie se găseau urmatoarele vagoane:
vagon de încălzit trenuri
vagon uzină
vagon atelier mecanic
vagon cisternă pentru transport apa necesară alimentarii dușurilor
vagon duș cu 30 dușuri
vagon etuvă
vagon de dezbracare-îmbracare
vagon dormitor
vagon pentru personal sau club
Am ales pentru reproducere perioada anilor 1950 pentru că am putut sa mă documentez după o serie de fotografii făcute la 2 trenuri baie.
Am realizat vagonul etuvă, vagonul uzina și vagonul atelier mecanic. Toate modelele sunt inscripționate corect si corespund exact cu vagoanele reale.
Din păcate vagonul cisternă pentru transport apă pe care vreau sa îl reproduc nu are corespondent la H0. Ca un compromis aș putea folosi un model de la Brawa.
Urmează să fac vagonul dormitor și vagonul club. Vagonul dormitor o sa fie ceva deosebit.
Vagon Uzina
Model Lsmodels, de tip Ocem19
Vagon Atelier Mecanic
Model ACME cu pereți de tegola
Vagon Spălatorie Etuvă
Vagon ACME cu pereți din scândură
Vagon Spălatorie Etuvă
Model ReeModeles de tip Ocem19
Transportul garniturii trenului-baie de la stația de expediție la stația de destinație se putea face cu trenuri de marfă sau ca tren special.
În pozele de mai jos un tren special. Locomotiva a fost pusă în presiune în mod special pentru acest tren cu achitarea taxei de pregătire a locomotivei de 165 lei, a unei taxe de 6.50 lei de locomotivă/km pentru întregul parcurs al locomotivei, calculată de la ieșirea din depou și pană la înapoierea locomotivei în depoul respectiv.
În garnitura unui tren-baie se găseau urmatoarele vagoane:
vagon de încălzit trenuri
vagon uzină
vagon atelier mecanic
vagon cisternă pentru transport apa necesară alimentarii dușurilor
vagon duș cu 30 dușuri
vagon etuvă
vagon de dezbracare-îmbracare
vagon dormitor
vagon pentru personal sau club
Am ales pentru reproducere perioada anilor 1950 pentru că am putut sa mă documentez după o serie de fotografii făcute la 2 trenuri baie.
Am realizat vagonul etuvă, vagonul uzina și vagonul atelier mecanic. Toate modelele sunt inscripționate corect si corespund exact cu vagoanele reale.
Din păcate vagonul cisternă pentru transport apă pe care vreau sa îl reproduc nu are corespondent la H0. Ca un compromis aș putea folosi un model de la Brawa.
Urmează să fac vagonul dormitor și vagonul club. Vagonul dormitor o sa fie ceva deosebit.
Vagon Uzina
Model Lsmodels, de tip Ocem19
Vagon Atelier Mecanic
Model ACME cu pereți de tegola
Vagon Spălatorie Etuvă
Vagon ACME cu pereți din scândură
Vagon Spălatorie Etuvă
Model ReeModeles de tip Ocem19
Transportul garniturii trenului-baie de la stația de expediție la stația de destinație se putea face cu trenuri de marfă sau ca tren special.
În pozele de mai jos un tren special. Locomotiva a fost pusă în presiune în mod special pentru acest tren cu achitarea taxei de pregătire a locomotivei de 165 lei, a unei taxe de 6.50 lei de locomotivă/km pentru întregul parcurs al locomotivei, calculată de la ieșirea din depou și pană la înapoierea locomotivei în depoul respectiv.
Ultima editare: