Trenuri si cai ferate in Japonia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Poppoya (The Railroad Man) - FeRoviaRul din Horomai [1999] <i></i>

Fiecare dintre noi a că’utat cel puţin o dat㒠pe internet “railroad movies” sau “filme cu calea ferată’”. Ei bine, aşa am dat de filmul japonez „Poppoya”, bazat dup㒠romanul cu acelaşi nume, Poppoya (The stationmaster), scris de Jiro Asada.

înc㒠de la începutul filmului, o locomotiv㒠cu abur seria D51 (cea mai ră’spândit㒠serie de locomotive cu abur din Japonia) îşi face apariţia că’lcând fă’r㒠mil㒠şina ferat㒠asiatică’. Un nor negru de fum şi abur laolalt㒠face trecerea spre filmul al că’rui personaj principal este Otomatsu Sato, impiegatul de mişcare al unei gă’ri din Horomai.

Din cauza oraşului care nu mai este atractiv din punct de vedere economic, precum şi datorit㒠închiderii minei de că’rbuni, linia din Horomai urmeaz㒠s㒠fie închisă’. Automotorul care circul㒠pe o cale ferat㒠caracterizat㒠de un peisaj formidabil este singurul tren care îi aminteşte de vremurile din trecut. Astfel, filmul ne arat㒠c㒠el a avut o soţie şi o fiică’, care au murit ră’puse de bolile necruţă’toare. îns㒠FeRoviaRul a privit aceste evenimente doar ca pe nişte chestiuni particulare, slujba lui fiind prioritatea numă’rul 1.

Un prieten de-al lui cu care fă’cea serviciu cu mult timp în urm㒠pe locomotivele cu abur este singurul lui susţină’tor moral. Pe numele lui, Senji Sugiura, doreşte să’-l conving㒠s㒠se angajeze în alt domeniu, având în vedere c㒠linia va fi desfiinţată’, iar postul de impiegat de mişcare – anulat. FeRoviaRul nostru, Otomatsu Sato, nă’pă’stuit de soarta crudă’, ră’mâne totuşi pe postul moştenit de la tată’l să’u, pân㒠în clipele cele din urmă’…

V㒠recomand s㒠urmă’riţi un film FeRoviaR pentru bucă’ţica FeRoviaR㒠din sufletul dumneavoastră’, un film care inspir㒠o sensibilitate cunoscut㒠nu numai iubitorilor că’ii ferate, ci şi de toţi oamenii care au fost impresionaţi de puterea unei locomotive, de sonoritatea unui tren, de întâlnirile şi despă’rţirile emoţionante din gă’ri, de natur㒠sau de o poveste de viaţ㒠impresionantă’.

http://www.youtube.com/watch?v=EOr3e0xjgTg

PS: Pentru c㒠astă’zi este 1 Mai 2010, din partea mea v㒠ofer un cadou, şi anume v㒠invit s㒠urmă’riţi acest film subtitrat.
 
Japan launches Hayabusa train

http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nn20110306a1.html

http://www.deccanchronicle.com/international/japan-launches-hayabusa-train-813

http://www.youtube.com/watch?v=MiTgf_lke3M&feature=player_embeddedat=11

http://www.youtube.com/watch?v=PtpWU7O069o&feature=channel

http://www.news.com.au/travel/world/japan-launches-hayabusa-bullet-train/story-e6frfqai-1226016874651

http://www.blue-works.com/jprail/wp-content/uploads/2011/02/e5-sukhoi37.jpg
 
Interesant. In ultima poza se observa doua panouri ciudate in dreptul fiecarui pantograf pe marginea vagonului. Oare care o fi motivul montarii acestora ? Presupun ca nu de design.
 
Aceeaşi Mă’riţ㒠ca acum 40 de ani, dar cu alt㒠rochiţă’.
CFR-ul îmbă’trâneşte, că’ile ferate nipone întineresc.
Că’ile ferate pot evolua în dou㒠direcţii:precum în Japonia, China, Franţa, etc... spre dezvoltare, sau ca la noi spre dispariţie.

Aripioarele cred c㒠folosesc la asigurarea unei stabilită’ţi a pantografului. Cred ca au studiat mult în tunelul aerodinamic. Peste 5-6 luni o s㒠vedem la Discovery care este rolul lor.
 
Totusi trenurile europene nu circula cu viteze asemanatoare ? In inele cazuri chiar mai mari ? Ma uitam la ultimul TGV care a mers cu peste 500 km/h si nu avea astfel de aripioare pentru directionarea aerului.

De design nici nu poate fi vorba... iar despre posibilul arc electric ce poate aparea pe la aparatele de conectare nu prea cred ca poate fi vorba. Desi stiu ca si pe EA-ul nostru apar in dreptul disjunctorului niste plase de protectie.
 
TGV-ul ala cu 574 km/h a fost doar de record, desi pe aproximativ aceleasi linii (dar cu tensiunea in fire - si cea electrica, si cea elastica - marite). Plus ca aveau boghiuri motoare. In general TGV-ul din cate stiu (si din cate stiu stiu :D) merge cu maxim 300-320 km/h. Dar chiar merge cu viteza aia pe liniile de mare viteza frantuzesti.
Se lucreaza la AGV (desi n-am auzit nimic concret), care va mari viteza, folosind boghiuri motoare. Dar ultima data cand am citit nu exista niciun deadline.
Asa ca sincer stirea de la japonezi ma lasa cam rece. Poate e o realizare pentru ei, dar sincer fiind japonezi am si o stacheta foarte ridicata pentru ei, deci daca nu e macar un 400-500 km/h atunci nu o consider stire de luat in seama.
Oricum, e muuuuuuuuult mai bine ca la noi, unde avem locomotive care sa prinda 160-200 la ora, dar viteza medie e uneori sub 50, iar cand prinzi peste 100 pe vreun traseu te intrebi daca nu cumva ai trecut granita fara sa-ti dai seama ...
 
sogard_2003 a spus:
Interesant. In ultima poza se observa doua panouri ciudate in dreptul fiecarui pantograf pe marginea vagonului. Oare care o fi motivul montarii acestora ? Presupun ca nu de design.

La Japonezi sunt cateva zeci de versiuni ale "bullet train"-ului. Multe dintre ale au aceste aripioare, nu stiu ce rol au, tind sa cred ca sunt pentru curentii de aer, sa tinem cont si de uraganele si taifunurile din acea zona geografica.

Cat despre viteza de circulatie, cu cei 320 km/h Japonezii sunt putin in urma. (atentie, vorbesc de viteze de circulatie ale trenurilor conventionale, nu recorduri sau alte evenimente).
 
Discutia degenerand spre Maglev, am mutat continuarea aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=109009109009

Loc unde putem dezvolta discutii despre Maglev.