Trenuri si cai ferate din America

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bavareze

Active Member
13 Septembrie 2008
87
0
los angeles
LOCATION
los angeles
Salutare,

Ma aflu in acest moment intr-o calatorie prin America Latina. Am plecat acum vreo luna si ceva din Los Angeles, CA si am ca tinta Ushuaia, Argentina.

Pe parcurs am luat contact, ori de cate ori am avut ocazia, cu trenuri, cai ferate si muzee cu specific feroviar.

Pentru inceput am facut o scurta calatorie pe ruta El Fuerte - Chihuahuah (Mexico). Calatoria de la un cap la celalalt dureaza cam 10 ore. Exista un tren personal, care merge luni, miercuri si vineri intr-un sens si se intoarce marti, joi si sambata. Am platit echivalentul a 15USD pentru 1/4 din distanta. Mai exista si un tren de turisti, care circula zilnic in ambele sensuri dar este cam de 4 ori mai scump. Traseul este deosebit de spectaculos, urcand printr-un canion pana in jurul a 2400m altitudine.

Am pus cateva poze pe blogul personal la http://www.b66ama.com/?p=255 . Mai am cateva poze nepostate, daca cineva este interesat, PM si ii atasez pe mail.

O sa revin in zilele ce vor urma cu alte poze cu acelasi specific din Guatemala, Panama si Columbia, si posibil alte tari (acum ma aflu in Columbia si deci nu stiu ce va urma)

Numai bine,
Radu
 
Imaginile sunt superbe!! Åži uite c㒠acum când ne mai gândim la Chihuahuah, pe lâng㒠Dj Bobo şi câinile cu acelaşi nume, o s㒠ne vin㒠în minte şi trenuri care umbl㒠prin creierul munţilor. Dac㒠se poate, ar fi interesant s㒠mai publici câteva fotografii cu locurile pe unde ai că’lă’torit.
 
Multumesc pentru aprecieri. Intreaga poveste a calatoriei este pe www.b66ama.com

Din domeniul feroviar a urmat planul inclinat din Guanajuato. Nu este foarte lung dar duce pe un munte de unde se poate observa foarte bine orasul (care arata foarte simpatic). Despre oras si nu numai aici:

http://www.b66ama.com/?p=318

Apoi am mai gasit ceva din domeniu intr-o mina de argint. Este vorba de niste vagoneti de mina, cu un parcurs de numai 2-3 sute de metrii. Pana la vagoneti minereul era adus cu un ascensor.

http://www.b66ama.com/?p=341


am gasit o solutie si am uploadat toate pozele din guanajuato, mina si trenul spre chihuahuah aici:

http://picasaweb.google.com/bavareze/TrainsOfLatinAmerica

- va urma -
 
A urmat Guatemala.

In Quezaltenango am vizitat muzeul Ferrocarril de Los Altos. Expunea mai mult poze, dar si ceva scule, dispozitive, piese, fara nici un fel de documentatie atasata. Fara material rulant. Aceasta linie ferata electrificata a fost data in folosinta in anii '30. Mai multe info aici http://www.tramz.com/gt/q.html si un film http://www.youtube.com/watch?v=LVXQr8etneU

In Ciudad de Guatemala am vizitat, evident, Museo del Ferrocaril.

Am uploadat poze din cele 2 muzee la

http://picasaweb.google.com/bavareze/TrainsOfLatinAmerica
 
Mi-a fost cam greu să’-ţi regă’sesc topicul... Pe de o parte este bine c㒠forumul strânge informaţii superbe, pe de alt㒠parte este mai puţin bine c㒠acul preţios se gă’seşte greu. Dar... tră’iasc㒠Search-ul!

Dup㒠cum ziceam... m㒠bucur mult c㒠ne prezinţi peisaje aşa frumoase, cu tine şi cu frumoasa domnişoară’/doamn㒠de lâng㒠tine. Continuitatea fotografiilor şi lipsa unei selecţii riguroase ne d㒠nouă’, celor înfometaţi de locomotive şi cale ferată’, s㒠privim fotografiile tale şi s㒠le admiră’m cu tot sufletul nostru de FeRoviaRi.

MULÅ¢UMIM pentru incursiunea de pe tă’râmurile pe care le vizitezi!!!
 
iata selectia, atat de riguroasa cat se poate:

albumul http://picasaweb.google.com/bavareze/TrainsOfLatinAmerica

primele 6 poze : planul inclinat din guanajuato, mexico

pozele 7..9 : mina de argint Cata

pozele care urmeaza si care sunt facute in trenul in miscare (pana la cea in care apar eu dormind in vagon) - trenul los mochis - chihuahuah

urmatoarele 3 poze: Muzeul Ferrrocaril de los Altos din Quezaltenango, Guatemala

ultimele 22 de poze: Muzeul feroviar din Ciudad de Guatemala.

Ce am mai uploadat:

ca sa nu se mai creeze confuzii, am creat un nou album la:

http://picasaweb.google.com/bavareze/TrainsOfLatinAmerica2PanamaCanalLocos

si un film http://www.youtube.com/watch?v=pekPzs6qvsQ

reprezinta locomotivele aflate la ecluzele Miraflores de la Canalul Panama. Sunt marca Mitsubishi si au intrat recent in serviciu, inlocuind locomotivele originale de fabricatie americana.

Trenul vechi si negru cu 2 vagoane este fabricat in Franta si a fost folosit de francezi pe parcursul primelor lucrari de excavatie la canal in anii 1880. Cand canalul a fost dat in folosinta in anii 1910+ locomotiva, impreuna cu alte utilaje, a ramas pe fundul lacului de acumulare format. Recent a fost scoasa la suprafata pentru a fi expusa.


Acum suntem undeva in nordul Perului si am avut o zi plina de evenimente din pacate nu tocmai placute.... multe busheli, probleme tehnice, transpiratie si intepaturi de tantari. Probabil maine va fi mai bine si vom putea continua catre Lima.

Numai bine,
Radu
 
A trecut mult timp de când nu ai mai postat... sper c㒠aţi scă’pat cu bine din aventură’. Am revă’zut imaginile şi am urmă’rit videoclipul propus de tine... este excepţional! Am câteva întrebă’ri: pentru ce sunt acele locomotive gri care se înclin㒠interesant? Ajut㒠la deplasarea vasului uriaş de croazieră’?

Mulţumim şi pentru explicaţiile aduse fotografiilor! Materialele propuse sunt de-a dreptul pur şi simplu!

Mai aşteptă’m veşti de la voi!
 
mishu88 a spus:
A trecut mult timp de când nu ai mai postat... sper c㒠aţi scă’pat cu bine din aventură’. Am revă’zut imaginile şi am urmă’rit videoclipul propus de tine... este excepţional! Am câteva întrebă’ri: pentru ce sunt acele locomotive gri care se înclin㒠interesant? Ajut㒠la deplasarea vasului uriaş de croazieră’?

Mulţumim şi pentru explicaţiile aduse fotografiilor! Materialele propuse sunt de-a dreptul pur şi simplu!

Mai aşteptă’m veşti de la voi!

cu placere. aventura continua. momentan suntem in zona nazca din peru. asteptam ceva piese moto comandate din SUA, ca de aici ar fi durat 3 saptamani si ar fi fost de 3 ori mai scumpe. pana acum nici nu am mai avut timp de postat, dar iata ca o fac acum!

din cate am inteles din explicatiile celor de la muzeu, locomotivele au rolul de a ghida navele prin ecluze, astfel incat sa nu loveasca malurile sau portile. propulsia insa este furnizata de motorul navei.

am uploadat niste poze din Medellin. albumul se gaseste aici: http://picasaweb.google.com/bavareze/MedellinMetro

orasul Medellin este cel mai frumos si civilizat oras din toate orasele mari intalnite pana acum, cu mult peste imaginea gri pe care o aveam din legendele cu crima organizata si pablo escobar.

transportul interurban pe cale ferata , ca mai peste tot in america latina, este inexistent sau ca si inexistent. tot ce a mai ramas din Ferrocarril de Antioquia este gara, transformata in centru comercial, si o locomotiva cu abur expusa (primele 7 poze din album)

apoi am decis sa dam o tura cu metroul. a fost dat in folosinta relativ tarziu (1995) si este compus din 2 linii de tren (una cu ~20 si cealalta cu ~7 statii). in plus, deoarece metroul nu putea ajunge pe dealurile orasului, exista sistemul Metrocable: 3 linii de gondola cu statii intermediare, dintre care 2 normale (transfer gratuit de la metrou) si una turistica (tarif dublu fata de normal, care oricum este foarte ieftin... nu mai stiu exact dar sub 1 USD per calatorie)

avantajul calatoriei cu metrocablul este ca iti faci o imagine de ansamblu asupra orasului, ca din elicopter.

pregatesc acum un alt album cu foto cu specific feroviar din Bogota.

radu
 
planul inclinat din bogota, columbia

<r>Iata ca o mineriada izbucnita in peru ma retine in orasul nazca si am timp sa mai postez. ( <URL url="http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6610237.stm">http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6610237.stm</URL> )<br/>
<br/>
Muntele Monserrate strajuieste Bogota dinspre Est. In varf se afla o biserica, niste restaurante si un parc.<br/>
<br/>
Se poate ajunge acolo in 2 feluri: cu un vagon pe plan inclinat, tras de cablu, sau cu un teleferic. <br/>
<br/>
Vagonul urca de la 2962m pana la 3152m si a fost inaugurat in 1929. Unul dintre vagoanele originale (care au fost inlocuite in 2003) inca se mai pastreaza si apare in una din pozele din album, fiind rosu.<br/>
<br/>
Pentru variatie, am urcat cu telefericul si am coborat cu vagonul.<br/>
<br/>
Transportul pare sa fie foarte bine organizat si, ca mai peste tot in Columbia, absolut toate lifturile / rampele mecanice pentru persoane cu dizabilitati erau in functiune, astfel ca toata lumea putea ajunge sus.<br/>
<br/>
poze facute de mine: <URL url="http://picasaweb.google.com/bavareze/PlanulInclinatSiTelefericulDinBogotaColumbia"><LINK_TEXT text="http://picasaweb.google.com/bavareze/Pl ... taColumbia">http://picasaweb.google.com/bavareze/PlanulInclinatSiTelefericulDinBogotaColumbia</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
la finalul albumului sunt 4 poze cu o forma de arta mai deosebita, este vorba de niste furnici uriase atasate pe o cladire guvernamentala din piata centrala din Bogota. Efectul, la prima vedere, a fost ca "au sosit extraterestrii!!!"<br/>
<br/>
info detaliate: <URL url="http://en.wikipedia.org/wiki/Tramways_of_Bogot%C3%A1">http://en.wikipedia.org/wiki/Tramways_of_Bogot%C3%A1</URL><br/>
si : <URL url="http://en.wikipedia.org/wiki/Telef%C3%A9rico_de_Monserrate"><LINK_TEXT text="http://en.wikipedia.org/wiki/Telef%C3%A ... Monserrate">http://en.wikipedia.org/wiki/Telef%C3%A9rico_de_Monserrate</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
site oficial: <URL url="http://www.cerromonserrate.com/">http://www.cerromonserrate.com/</URL><br/>
<br/>
pe curand!</r>
 
Am din nou cateva zile de repaos (pe langa Buenos Aires) asa ca mai postez din urma.

Dupa Columbia am intrat in Ecuador (partea cea mai frumoasa a calatoriei, pana in acest moment). Din pacate trenul cu traseul cel mai spectaculos din aceasta tara nu circula (functioneaza jumatate 6 luni pe an se pare). Sectorul Riobamba - Alusi este celebru pentru zig-zag-ul "devil's nose". Am gasit cateva filme pe youtube, pare cu adevarat senzational:

http://www.youtube.com/watch?v=zMJpho6r0xU

http://www.youtube.com/watch?v=v_vKPYS9pD4

Mai departe am intrat in Peru. Prima tura am dat-o cu trenul Cuzco - Machu Picchu. Din nefericire, agentia de bilete a incurcat rezervarile, asa ca am mers si la dus si la intors noaptea si nu am putut fotografia. In schimb am dat o tura de 3 ore pe jos pe linie ca sa am cateva amintiri. Albumul http://picasaweb.google.com/bavareze/SomeTrainsInPeru , toate pozele in afara de ultimele 5. Chiar si asa, am avut mare noroc ca am luat trenul, deoarece linia fusese grav afectata de o tornada. Nu se mai putea pleca din Cuzco si de fapt numai o sectiune de ~50km era deschisa (Ollantaytambo-Machu Picchu), strictul necesar pentru a se ajunge la Machu Picchu. Bilet fff scump, $80 dus-intors si se poate cumpara numai de la agentii la suprapret (~$130)

O alta linie cunoscuta in Peru este Andean Explorer, cea mai inalta linie din lume dupa cea nou lansata in Tibet. Biletul costa $220 dar linia serpuieste pe aceeasi ruta cu soseaua Cuzco-Puno asa ca am renuntat sa mergem cu trenul (diesel standard) pentru o mai mare libertate de miscare dar si pentru a economisi bani si timp. Din albumul de mai sus, ultimele 5 poze prezinta peisajul de pe ruta Explorerului Andean.

Mai multe info despre Peru Rail:

http://en.wikipedia.org/wiki/PeruRail

Radu
 
sa-mi bag picioarele, am vazut acuma un clip de m-a lasat masca

CAB RIDE into New York Penn Station
http://www.youtube.com/watch?v=B_p3cJojjpA
(a se vedea pana la sfarsit ca acolo incepe de fapt distractia)

adicatelea ajung prin mijlocul orasului printr-un tunel, si acolo in mijloc ditamai gara, la subsol; bine, gara arata mai rau ca metroul bucurestean, dar importanta e ideea in sine .... impresionant
 
Fotografii ce merita salvate in calculator:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5205443
 
Oakland, San Francisco si San Pablo Bay

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5273259
 
Foarte tari pozele alea. Am ramas un pic socat sa vad cum trece trenul fix ca un tramvai pe strada. Oare pe acolo cum e cu prioritatea ? Ca daca e ca la noi ... ar fi mare durere, trenul nu are frana de mana si mai au si trenuri foarte lungi americanii...
 
:confused:
La ei se poate, la noi pe aici erau ceva discutii sa mute gara din Bucuresti parca. Am citit chiar deunazi undeva pe un forum o polemica.

Mi se pare mie sau americanii au un sistem mai simplu de semnalizare? oriunde se vad doar cele 2 panouri de lumini, ca si cum ar avea doar rosu si verde.
Dar in prima poza mai e un semnal care e spre cladire??? sau imi scapa mie ceva despre americani?

Am dat o raita si pe paginile celelalte, si intreb, pina la urma cine le-a construit cai ferate la albanezi?
 
continuare

<r>salutare<br/>
<br/>
<br/>
am uitat sa mai postez la vremea respectiva, o fac acum<br/>
<br/>
gara din buenos aires <br/>
<br/>
<URL url="http://www.b66ama.com/?cat=19&paged=2">http://www.b66ama.com/?cat=19&paged=2</URL><br/>
<br/>
<br/>
cateva poze cu metroul din buenos aires<br/>
<br/>
<URL url="http://www.b66ama.com/?p=1906">http://www.b66ama.com/?p=1906</URL><br/>
<br/>
<br/>
gara din la plata, argentina. seamana mult cu cele din germania, dupa parerea mea<br/>
<br/>
<URL url="http://www.b66ama.com/?p=1881">http://www.b66ama.com/?p=1881</URL></r>