Trenuri la Bildana si Racari

Salut Mihai,

Deocamdata nu ne-ai plictisit... inca. ;)

Numai o remarca: din 1990 satul, parte din comuna Tartasesti, se numeste iar Baldana. Cu "i" a fost, cu aproximatie, doar intre 1950 si 1990.
 
Interesant este ca, azi, cladirea statiei este vanduta unui particular care a tras garduri pe peron sa nu intri la el in casa. Si asta in conditiile in care trenurile Regio opresc in continuare acolo zilnic. Daca vorbim despre cladirea garii, aceasta este o constructie tipica a anilor "30, ca arhitectura. De fapt este singura cladire cu acest stil arhitectonic de pe toata sectia de circulatie. Ea se pastreaza si azi la fel, chiar daca nu mai are acelasi proprietar. Pe acea cladire, mai exact pe turnul ei, intr-adevar scrie si azi BILDANA cu I nu cu A, adica exact ca in prima zi.
 
Salut,

De fapt in anii 1930 era "Baldana". Pe cladire s-a modificat dupa 1950, dovada fiind distanta relativ mare dintre literele "B", "I" si "L". Daca ar fi fost cu "I" de la inceput distanta dintre litere ar fi fost la fel de mica ca intre celelalte.

Ma intreb daca in podul cladirii nu o zace o pereche de "A" pe undeva :)
 
Salut,

Iata si ceva exotic, un automotor italo - olandez....nu? avand cladirea cu inscriptia cu "I" pe fundal. Sincer , daca nu as fi fost autorul fotografiei, credeam ca AM-u era copiat din alt context si asezat ulterior in peisajul judetului Dambovita. :).106928283_3192151257494856_5502582230183523386_o_3192151250828190.jpg -
 
"italo-danez", mai nu olandez. Vezi sa nu faci si tu ca acel faimos fotbalist german care a spus odata "nu conteaza daca e Milano sau Madrid, in Italia asa fie". :)
 
Salut Mihai,

Deocamdata nu ne-ai plictisit... inca. ;)

Numai o remarca: din 1990 satul, parte din comuna Tartasesti, se numeste iar Baldana. Cu "i" a fost, cu aproximatie, doar intre 1950 si 1990.

Din cînd în cînd apar si aici si pe alte forumuri discuții despre îdin i sau âdin a.

în esenta, pe fond cred ca s-a înteles de unde sînt pozele, nu vad rostul acestei atentionari.
Unii dintre noi asa au invatat la scoala iar altii nu vor sa scrie cu â din a.

Pentru ca niste mosorogi la academie s-au trezit ei sa revina la ce a fost cînd erau ei mici nu înseamna ca ei detineau adevarul absolut.Dovada ca mai tîrziu au considerat corect forme care pîna atunci erau considerate gresite.

_____________________
daca cineva a ingradit in zona căii ferate cred ca ar trebui sa se sesizeze cineva, terenul fiind al CFR:
 
  • Like
Reacții: Michael
în esenta, pe fond cred ca s-a înteles de unde sînt pozele, nu vad rostul acestei atentionari.
Unii dintre noi asa au invatat la scoala iar altii nu vor sa scrie cu â din a.

Pentru ca niste mosorogi la academie s-au trezit ei sa revina la ce a fost cînd erau ei mici nu înseamna ca ei detineau adevarul absolut.Dovada ca mai tîrziu au considerat corect forme care pîna atunci erau considerate gresite.

Stai linistit ca nu e vorba de nici o atentionare. Totul a pornit de la o discutie telefonica cu Mihai si dupa aceea cu Mircea in care ajunsesem la distanta mare dintre primele trei litere de pe cladirea garii - de aici s-a ajuns la "A" si "I". :)
 
  • Like
Reacții: Michael
Daca vom face vreodata vreun modul de diorama cu aceasta gara, eu propun ca la H0 sa aplicam literele pe cladire cu magneti. Asa le putem schimba mereu dupa pofta si dorinta clientului / vizitatorului. Deci nu cred ca ar mai fi un subiect pe forum. Poate doar aplicarea magnetilor la rubrica de modelism, ar putea naste dezbateri. :D
Daca s-ar face aceasta cladire de cineva, ceea ce nu ar fi rau, ar fi interesant pentru ca este construita intr-un stil interbelic pur romanesc. Cred ca merge si din laser-cut.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Din cei care cititi acest forum, scrieti va rog careva ca azi am fost de acord cu Mircea. Probabil din greseala. :)

La modul serios, cladirea garii mi se pare un reprezentant tipic al anilor 1930 la CFR si prin aceasta ar merita sa fie candva imortalizata ca macheta la H0 sau N. Avand in vedere morfologia sa relativ simpla, s-ar putea face si fara laser-cut.
 
Mie mi se pare ca am mai vazut pe undeva stilul ala de litere ca sa nu mai spun de caramida rosie.

gardul din fata e pus de proprietatrul locuintei sau care e motivul?

 
Salut,

Mie mi se pare ca am mai vazut pe undeva stilul ala de litere ca sa nu mai spun de caramida rosie.

Literele sunt tipice pentru multe cladiri moderniste din anii 1930. Le gasesti prin multe proiecte arhitecturale din epoca, de la Duliu Marcu la Horia Creanga.

gardul din fata e pus de proprietatrul locuintei sau care e motivul?

Socotind ca cladirea garii a fost vanduta si este actualmente o casa particulara, nu ma mira ca proprietarul si-a "ingradit" parcela. Mai bine vanduta cuiva care se ocupa de ea si o intretine decat furata caramida cu caramida ca atatea altele...