Poate cel mai "secretos" tren de la Mogosoaia, trenul prezidential cu care calatorea Nicolae Ceasescu era format din 17 vagoane.
"...In aceeasi sectie a Intreprinderii de Vagoane Arad s-au realizat vagoanele lui Nicolae Ceausescu. Existau cerinte speciale. Calitatea era controlata nu numai de CTC-ul fabricii ci si de reprezentanti ai Securitatii. Echipamentele erau verificate, o parte dintre ele de import. Interiorul era integral de lemn masiv, mobilierul vagoanelor era executat tot la Arad, la CPL. Echipamentele de transmisie erau de import. Vagoanele pentru Ceausescu constituiau secrete de serviciu. Erau singurele din tara care au fost climatizate. Verificarea climatizarii se facea la Viena, iar testarea se executa in cele mai reci zone din tara. In exterior nu difereau de cele clasice. Se puteau identifica prin culoarea vopselei: albastru-indigo cu dungi argintii. Viteza lor de deplasare era de 160 km ora, in vreme ce cele normale suportau doar 120 la ora."
de pe www.virtualarad.net
4 dintre ele au particicpat in 2007 la aniversarea a 150 de ani de la inaugurarea liniei Timisoara Nord-Jimbolia.
Jimbolia 15.11.2007
In stanga - vagon restaurant 015 ; in dreapta : vagon salon prezidential 001 (fab.1974) constituit - in ordine - din echipament electric, o cabina dus - WC, o cabina pentru insotitor bagaje, o cabina de baie, un dormitor echiat cu pat studio, un salon cu o masa si o canapea, un dormitor echipat cu pat studio, o cabina de baie, o garderopa si un oficiu.
Vagon uzina-bagaje 018 (fab.1973) constituit identic cu vagon uzina-bagaje 017:
Primele 3 vagoane:
99-80 018-1 ; 89-80 015-9 ; 89-80 001-9
Foto Gabi Nagy
"...In aceeasi sectie a Intreprinderii de Vagoane Arad s-au realizat vagoanele lui Nicolae Ceausescu. Existau cerinte speciale. Calitatea era controlata nu numai de CTC-ul fabricii ci si de reprezentanti ai Securitatii. Echipamentele erau verificate, o parte dintre ele de import. Interiorul era integral de lemn masiv, mobilierul vagoanelor era executat tot la Arad, la CPL. Echipamentele de transmisie erau de import. Vagoanele pentru Ceausescu constituiau secrete de serviciu. Erau singurele din tara care au fost climatizate. Verificarea climatizarii se facea la Viena, iar testarea se executa in cele mai reci zone din tara. In exterior nu difereau de cele clasice. Se puteau identifica prin culoarea vopselei: albastru-indigo cu dungi argintii. Viteza lor de deplasare era de 160 km ora, in vreme ce cele normale suportau doar 120 la ora."
de pe www.virtualarad.net
4 dintre ele au particicpat in 2007 la aniversarea a 150 de ani de la inaugurarea liniei Timisoara Nord-Jimbolia.
Jimbolia 15.11.2007
In stanga - vagon restaurant 015 ; in dreapta : vagon salon prezidential 001 (fab.1974) constituit - in ordine - din echipament electric, o cabina dus - WC, o cabina pentru insotitor bagaje, o cabina de baie, un dormitor echiat cu pat studio, un salon cu o masa si o canapea, un dormitor echipat cu pat studio, o cabina de baie, o garderopa si un oficiu.
Vagon uzina-bagaje 018 (fab.1973) constituit identic cu vagon uzina-bagaje 017:
Primele 3 vagoane:
99-80 018-1 ; 89-80 015-9 ; 89-80 001-9
Foto Gabi Nagy