Trenul Moldoviţa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.085
2.668
Iași
LOCATION
Iași
Numar vagon 50 53 12-24 004-5
clasa I
an construcţie 1891
an reconstrucţie 1994
numar locuri 12
viteza 40km/h
tara 13.4 t
lungimea 9.3 m

numere cunoscute avute anterior:
50 53 24-26 569-1 - 1975
X 6437 - 1975



Numar vagon 50 53 23-24 003-4
clasa II
an construcţie 1893
an reconstrucţie 1994
numar locuri 24
viteza 40km/h
tara 13.3 t
lungimea 9.3 m

numere cunoscute avute anterior:
B 84705
X 6420/1973




Numar vagon 50 53 34-24 001-5
clasa III
an construcţie 1885
an reconstrucţie 1993
numar locuri 32
viteza 40km/h
tara 12.8 t
lungimea 9.9 m

numere cunoscute avute anterior:
275085
994429
BL 81072
X6405 - 1962



Numar vagon 50 53 87-24 002-9
posta, bar bagaj
an constructie 1894
an reconstrucţie 1993
numar locuri bar,9
viteza 40km/h
tara 10.6 t
lungimea 7.3 m

numere cunoscute avute anterior:
WDP 993061
X 6051/1963



Numar vagon 50 53 89-24 005-0
clasa - salon
an constructie 1895
an reconstrucţie 1999
numar locuri 10
viteza 40km/h
tara 14 t
lungimea 12.7 m

numere cunoscute avute anterior:
50 53 24-27 505-4 - 1976
X 6484 - 1976


Vagoanele au fost construite de firma Ganz es tarsa Budepesten in anii mentionaţi.
Au fost reconstruite la IMMR Paşcani in anii menţionaţi.

Astazi garnitura se afla remizata la Mogoşoaia, vagonele sunt vopsite toate in verde si au urmatoarele numere:

cl 1 - A004
cl 2 - B003
cl 3 - C001
bar bagaje -T002
 
Si din perioada verde, mult mai uratele, dupa parerea mea :| .
Din pacate si mult mai saracite de cateva accesorii. Prin comparatie cu pozele de mai sus se observa absenta placilor de pe lateralul vagonului clasa a 3-a, felinarele de la pasarele, etc...

vagonul posta (cred ca am pe undeva si o schita a lui, pentru doritorii de machete):



fosta clasa a 3-a (ce frumos arata in galben :roll: )



B-ul :



A-ul:



A-ul 005 (salon)



baloanele nu sunt din dotarea standard :|

Insirate dupa 230.516:



bs_9.jpg
bs_10.jpg
 
Numar vagon 50 53 12-24 004-5 (A004 )
clasa I
an construcţie 1891
an reconstrucţie 1994
numar locuri 12
viteza 40km/h
tara 13.4 t
lungimea 9.3 m
ampatament 5.2 m

numere cunoscute avute anterior:

MAV Ch 4703
CFR Cm 84598
Numar UIC - 50 53 24-26 569-1 - 1975
Numar vagon administratie CFR X 6437 - 1975


============================================================================
Numar vagon 50 53 23-24 003-4
clasa II
an construcţie 1893
an reconstrucţie 1994
numar locuri 24
viteza 40km/h
tara 13.3 t
lungimea 9.2 m
ampatament 5,3 m

numere cunoscute avute anterior:
MAV Ch 5413 - inainte de 1929 (40 locuri) inainte de 1929
CFR Cm 84705 - dupa 1929 (statia de domiciliu Cluj)
Numar UIC - ?
Numar vagon administratie CFR X 6420 - 1975



============================================================================
Numar vagon 50 53 89-24 005-0
clasa - salon
an constructie 1895
an reconstrucţie 1999
numar locuri 10
viteza 40km/h
tara 14 t
lungimea 12.7 m

numere cunoscute avute anterior:
MAV Ah 100318 - inainte de 1929
CFR Ail 13506
Numar UIC 50 53 24-27 505-4 - 1976
Numar vagon administratie CFR X 6484 - 1976



fost MAV Ah 100318; Ail 13506; Bh 33507 fabricat la Ganz in 1895. Initial vagon cu 3 osii.

=======================================================================
Numar vagon 50 53 34-24 001-5
clasa III
an construcţie 1885
an reconstrucţie 1993
numar locuri 32
viteza 40km/h
tara 12.8 t
lungimea 9.9 m
ampatament 5 m

numere cunoscute avute anterior:

CFR ABld 49305 - dupa 1929
BL 81072 - dupa 1956
Numar UIC - ?
Numar vagon administratie CFR X6405 - 1962



======================================================================
Numar vagon 50 53 87-24 002-9
posta, bar bagaj
an constructie 1894
an reconstrucţie 1993
numar locuri bar,9
viteza 40km/h
tara 10.6 t
lungimea 7.2 m
ampatament 3.3 m

numere cunoscute avute anterior:
MAV D 7894 - inainte de 1929
CFR F 6432 - dupa 1929 (statia de domiciliu Arad , atelierul de domiciliu Cluj)
Numar vagon administratie CFR WDP 993061
Numar vagon administratie CFR X 6051/1963




Mai aproape de adevar din punct de vedere istoric.
Tren Moldovita la 01.11.1996 in statia Botosani


Tren Moldovita august 1996 statia Iasi


O completare la ce am scris in prima postare.
- vagonul posta-bagaj a fost scos din circulatie in anul 1963
- vagonul de cl I a fost scos din circulatie in anul 1975
- vagonul de cl II a fost scos din circulatie in anul 1973
- vagonul de cl III a fost scos din circulatie in anul 1962