Trenul Moldoviţa

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.471
600
Iași
LOCATION
Iași
Linia de cale ferata Vama - Moldoviţa ''Bukowinaer Lokalbahnen-gesselschaft" a fost oficial deschisa circulaţiei la 15 august 1889.

Vagoanele din trenul "Moldoviţa" au fost utilizate pe liniile de cale ferata Bucovina la sfarşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului XX de catre “Compania Lemberg – Cernauţi – Iaşi – Concesiunea Ofenheim şi Societatea Cailor Ferate Locale Bucovinene”.

Vagoanele au fost expuse pe la diferite evenimente ale CFR incepand cu anul 1994 cand au fost folosite la aniversarea a 125 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferata construita pe teritoriul Principatului Moldova, Burdujeni - Paşcani - Roman.

Bibliografie: Gabriel Margineanu Serban Lacriteanu - "Tracţiunea feroviara pe Regionala Cai Ferate Iaşi"


Numar vagon 50 53 12-24 004-5
clasa I
an construcţie 1891
an reconstrucţie 1994
numar locuri 12
viteza 40km/h
tara 13.4 t
lungimea 9.3 m

numere cunoscute avute anterior:
50 53 24-26 569-1 - 1975
X 6437 - 1975



Numar vagon 50 53 23-24 003-4
clasa II
an construcţie 1893
an reconstrucţie 1994
numar locuri 24
viteza 40km/h
tara 13.3 t
lungimea 9.3 m

numere cunoscute avute anterior:
B 84705
X 6420/1973




Numar vagon 50 53 34-24 001-5
clasa III
an construcţie 1885
an reconstrucţie 1993
numar locuri 32
viteza 40km/h
tara 12.8 t
lungimea 9.9 m

numere cunoscute avute anterior:
275085
994429
BL 81072
X6405 - 1962



Numar vagon 50 53 87-24 002-9
posta, bar bagaj
an constructie 1894
an reconstrucţie 1993
numar locuri bar,9
viteza 40km/h
tara 10.6 t
lungimea 7.3 m

numere cunoscute avute anterior:
WDP 993061
X 6051/1963



Numar vagon 50 53 89-24 005-0
clasa - salon
an constructie 1895
an reconstrucţie 1999
numar locuri 10
viteza 40km/h
tara 14 t
lungimea 12.7 m

numere cunoscute avute anterior:
50 53 24-27 505-4 - 1976
X 6484 - 1976


Vagoanele au fost construite de firma Ganz es tarsa Budepesten in anii mentionaţi.
Au fost reconstruite la IMMR Paşcani in anii menţionaţi.

Astazi garnitura se afla remizata la Mogoşoaia, vagonele sunt vopsite toate in verde si au urmatoarele numere:

cl 1 - A004
cl 2 - B003
cl 3 - C001
bar bagaje -T002
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Si din perioada verde, mult mai uratele, dupa parerea mea :| .
Din pacate si mult mai saracite de cateva accesorii. Prin comparatie cu pozele de mai sus se observa absenta placilor de pe lateralul vagonului clasa a 3-a, felinarele de la pasarele, etc...

vagonul posta (cred ca am pe undeva si o schita a lui, pentru doritorii de machete):



fosta clasa a 3-a (ce frumos arata in galben :roll: )



B-ul :



A-ul:



A-ul 005 (salon)



baloanele nu sunt din dotarea standard :|

Insirate dupa 230.516:



 

gicu

Well-Known Member
22 Aprilie 2008
297
0
Tg-Jiu
hobby-trenulete.blogspot.com
WEBSITE
http://hobby-trenulete.blogspot.com/
YAHOO
cornea.gigi
LOCATION
Tg-Jiu
ISTORIA TRENULUI MOLDOVITA

MOLDOVITA s-a aflat in perioada 9-11 sept.2013 la TG-JIU efectuind un traseu turistic intre TG-JIU si PETROSANI cu ocazia promovarii zilelor GORJULUI TURISTIC . La fiecare calator s-a dat un pliant cu ISTORIA TRENULUI MOLDOVITA.

 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.471
600
Iași
LOCATION
Iași
Vagon CL I


Vagon CL II


Vagon-Salon bar


fost MAV Ah 100318; Ail 13506; Bh 33507 fabricat la Ganz in 1895. Initial vagon cu 3 osii.

Vagon CL III


Vagon-Posta




Mai aproape de adevar din punct de vedere istoric.
Tren Moldovita la 01.11.1996 in statia Botosani


Tren Moldovita august 1996 statia Iasi


O completare la ce am scris in prima postare.
- vagonul posta-bagaj a fost scos din circulatie in anul 1963
- vagonul de cl I a fost scos din circulatie in anul 1975
- vagonul de cl II a fost scos din circulatie in anul 1973
- vagonul de cl III a fost scos din circulatie in anul 1962