Trenul albastru - lamurire

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lucian29

Active Member
Trenulist
29 Iunie 2016
233
87
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Bună ziua. În primul rand vreau sa va mulțumesc pentru sprijinul acordat până în prezent. Sunteți o comunitate fantastică. Îndrăznesc sa revin cu o întrebare. Am citit în Istoricul tracțiunii feroviare despre așa numitul Tren albastru interbelic București Constanța. Aveți cumva date suplimentare despre această garnitura? Îndrăznesc sa visez poze? Mulțumesc mult încă odată. Cu stimă, Lucian
 
Buna Lucian,

Cu pozele mai greu dar nu imposibil, cautam.

Il rog pe neobositul nostru vagonar Florin sa se uite daca are o compunere descoperita de el prin biblioteci si arhive. Despre vagoane iti voi povesti eu la o viitoare interventie pe forum, trebuie sa ajung la cartile lui Ilie Popescu si la parcul depoului Bc, cel care asigura cu Pacificurile din dotare remorcarea acestui tren.

Multumesc pentru cuvintele frumoase in numele micii echipe care tine rubrica. Conteaza orice incurajare. Revenim :)
 
Salut,

Anul 1939.
Trenul rapid 93/94

Bucuresti - Constanta cu 231.000 sau 2201
pentru perioada 15.5-30.6 si 16.9-30.10

1 WR
1 A
1 AB
2 B
2 C
1 F

pentru perioada 1.7-15.9

1 WR
1 A
1 AB
2 B
3 C

Constanta - Mangalia cu 50.100
pentru perioada 1.7-15.9

1 A
0/1 AB
2B
2/3 C
1 F

Anul 1940.
Bucuresti - Constanta cu 231.000
pentru perioada 19.5-30.6 si 9.9-30.10

1 WR
1 A
1 AB
2 B
2 C
1/2 F

pentru perioada 1.7-8.9

1 WR
1 A
1 AB
2 B
3 C
1/2 F

Constanta - Mangalia cu 50.100
pentru perioada 1.7-8.9

1 A
2 B
2 C
2 F

Compunerea trenului 93 - 19.5-30.6 si 9.9 - 30.10
Bucuresti Nord - Constanta

F* C AB B WR A B C F loco
* vagonul F circula Bucuresti Constanta numai in zilele cand circula vapoarele S.M.R.

Compunerea trenului 93 - 1.7-8.9

F* C AB WR B A B C C F loco

* vagonul F circula Bucuresti Constanta numai in zilele cand circula vapoarele S.M.R.

Constanta - Mangalia

loco F B A B C C F


legenda:
clasificarea vagoanelor-
A = vagon cl I
B = vagon cl II
AB = vagon cl I si II
C = vagon cl III
T = vagon de posta
F = vagon de bagaje
TF = vagon de posta si bagaje
FS = vagon de bagaje si corespondenta
WR = vagon restaurant

Eu nu am nicio imagine in plus fata de cea din ITF.


Vagoane fabricate la Astra Arad in anii 1930 si 1940.

Vagon A - clasa 1

Astra%20clasa%201_zpsvxzaou0x.jpg


Vagoane metalice de clasa 1 construite in anii 1940-1941, sunt de tip greu. Aceste vagoane au distanta intre fetele tampoanelor necomprimate de 21.83 m, distanta intre pivotii boghiurilor de 14.06 m si intre osiile boghiului de 3.6 m. Boghiurile utilizate sunt de tip Gorlitz greu, avand osiile prevazute cu rulmenti. Vagoanele sunt inzestrate cu frana automata Hildebrand-Knorr combinata cu frana de mana si 32 saboti;n parte din ele au frana automata de mare putere tip Hiks, cu regulator centrifug montat la capatul unei osii.
Aparatul de ciocnire este format din tampoane cilindrice cu inele de frictiune si dispozitiv de egalizare. Accesul in vagoane se face pe la capete, unde se gasesc doua peroane frontale inchise cu usi de colt pe balamale si usi frontale rulante, dispozitive pentru intercomunicatie si burdufuri.
Vagoanele de clasa 1 au 42 locuri, repartizate in sapte compartimente cu cate doua canapele confortabile a cate trei locuri fiecare.

Peretii interiori ai compartimentelor si coridoarelor sunt acoperiti cu placi furniruite si lustruite, iar intre peretii interiori si tabla exterioara sunt montate placi izolatoare confectionate din pluta. Tabla exterioara este acoperita la partea interiaoara cu fulgi de asbest aplicati cu presiune. Ventilatia vagonului se asigura prin clape de aerisire montate deasupra ferestrelor. Ferestrele se manipuleaza printr-un dispozitiv dublu, aparat foarfeca si manivela cu roti dintate si lant. Greutatea initiala a vagonului capitonat a fost de 47 930kgf.

Vagonul Aafld 10045 in 1939
21.10.2007%2011;02;51.jpg


Singurul vagon de calatori in stare f.buna. Exista si trebuie sa avem grija de el.
Fost Aafld 50108


Vagon clasa a 2-a
Astra%20clasa%202_zps91rcx67p.jpg


Vagon C clasa a -3-a.

Astra%20clasa%203_zpsqunf1mbq.jpg


clasa%20a%202-a.jpg


Se mai gasesc in trenurile de lucru si trenurile macara.
Uy la un Tren Interventii LC Macara.
80 53 98-65 011-1


Uy 80 53 98-65 012-0


Foste vagoane clasa a-3-a.


805397-10040-7.jpg






Vagon F - vagon bagaje
Bagaje%20Astra_zpsznyg5ekj.jpg

DSC_1330.jpg


Probabil vagoanele restaurant erau cele CIWL detasate in Romania.
 
Ok, mă simt ca după o directă de dreapta. Recunosc ca nu mă așteptam la un răspuns atât de clar. Că va mulțumesc, e foarte puțin spus. Și totuși 'altă întrebare' :) În răspunsul pe care mi l-ați dat referitor la trenul Fulger, apare în pagina scanată, trenul 93 cu alcătuirea : B AB A B C C F Loc. Vagoanele B si AB rămânând în port și celelalte ajung la Carmen Sylva. La întoarcere mai leagă după locomotiva un vagon F în Carmen Sylva, preia vagoanele AB și B din port și se întoarce în București. Din păcate lipsește intervalul. Sper ca nu le-am amestecat. Încă odată mii și mii de mulțumiri pentru ca v-ați făcut timp pentru mine. Cu respect
 
Scrie "Sezon". Fara perioada.
In 1938 tot in "sezon" circula.
 
Bucurosi sa ajutam :)

Te apuci de vagoane? Ai locomotivele?
 
Salut. Iată masterplanul. Pacificul cu tender sudat îl termin luna asta sper. Dar va fi agățat la Fulger. Trebuie sa renumerotez cele 3 Fleche D'or și 1 Etoile du Nord cu numerele date în topicul respectiv. Plus un Furgon. Și cam ăsta ar fi Fulgerul. :) Apoi am în lucru cele 2 bucati 50.1xx, Regele Ferdinand și Mihai. Una ar putea fi deturnată pentru tracțiunea acestei garnituri sau . . . Mai fac un Pacific. Am vise multe știu, dar acest tren e în top, mulțumită Dvs. Deocamdată am printat și plastifiat pozele. Acum sa încep să caut donatoare cu boghie Gorlitz. Teoretic voi folosi șasiu donator și corpul decupat la CNC. Dar, babysteps. Mulțumesc mult încă odată. Voi reveni de câte ori am o nelămurire. Cu respect
 
Boghiuri....gasesti la Fleischmann, de la un vagon restaurant, gasesti la Liliput sau la Marklin. Cand ajung acasa , pun si coduri.
 
Revin cu vagoanele respective. Fleischmann 5633

http://www.ebay.de/itm/H0-Fleischmann-5633K-SCHNELLZUG-SPEISEWAGEN-DSG-TOP-OVP-/122339433604?hash=item1c7bff9c84:g:Y9YAAOSw5cNYk4Za

Liliput schurzenwagen, insa aici ai de munca putin, trebuiesc facute cateva modificari, adica indepartate arcurile cu foi si adaugate cele necesare.

http://www.ebay.de/itm/LILIPUT-8312-Drehgestell-Bauart-Gorlitz-fur-H0-Schurzenwagen-2-Stuck-/222351015905?hash=item33c5273fe1:g:uxsAAOSwoudW7Amm

Marklin

http://www.ebay.de/itm/Marklin-Drehgestell-308020-mit-Achsen-4139-4140-4141-4142-4144-4145-Neu-5-/192076564631?hash=item2cb8a7c897:g:UWoAAOSwyQtVk4h5

Astea sunt pentru Astra cl. I, pentru celelalte vagoane gasesti boghiuri prusace mult mai usor (la vagoanele Hecht, de exemplu).

Pentru mai multe informatii despre boghiuri, vezi si topicul

http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=73&t=10216

Ca sa te inspiri putin, vezi si incercarea mea de a construi un Astra cl. I

http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=127&t=12554

Spor la treburi!

Scuze de off-topic.
 
Lasa o adresa de mail pentru a trimite planurile postate. Photobucket-ul le face mici.


Pentru WR recomand un vagon restaurant de la Rivarossi.
Rivarossi 4088

DSC_3800%20copy_zpsxfoanh45.jpg

DSC_3801%20copy_zpsu3zgqpf4.jpg




Vagon restaurant pe 4 osii CIWL WR 3785 D din seria CIWL 3778 - 3787, fabricatie 1932, Cegielski (vagoane inscrise in parcul CFR: WR 3785; 3786 si 3787) care a fost utilizat în perioada interbelica pe liniile CFR. Fotografia aparţine fotografului Stefan Kniat din Poenari.

Vagoanele aveau inscriptii in 2 limbi, romana si franceza.
 
Mulțumesc mult. Email-ul este: [email protected] . Chiar voiam sa va întreb la celălalt topic cu trenul Fulger, daca știți în ce limba erau înscrisurile celor 8 vagoane Pullman aflate în inventar în 1936, și care erau Etoile du Nord și care Fleche d'or. Încă odată mii de mulțumiri. Vagonul trece imediat în wishlist. Cu respect
 
Mulțumesc încă odată. Ar mai fi de stabilit ultimul aspect, schema de vopsire. În poza din ITF vagoanele sunt vopsite asemănător celor Pullman, ce spuneți. Cu stima
 
Lucian, din ce stiu eu erau vagoane obisnuite din parc, vopsite albastru ( RAL ul e undeva pe forum), schema care incepuse sa se generalizeze dupa jumatatea anilor '30. Nu aveau o vopsire speciala sau alemente de identificare specifice, cum e cazul la WR ului CIWL sau la Pullman uri.

O idee vixavi de o discutie a noastra, Trenul albastru in compunerea Constanta-Mangalia, dupa un 50.100. ( deja o sa treci curand la productie de serie :)) in halta Tuzla Far, Costinesti, Eforia....
 
In toate hartiile CFR unde se pomeneste de culoare apare "Albastru ultramarin". RAL 5002.
Machetele de vagoane calatori de la muzeul CFR sunt vopsite cu albastru "Steel blue". RAL 5011.

Albastru ultramarin
DSC_2875.jpg


albastru otel
DSC_2872.jpg



Pentru acoperis RAL 7012 - gri bazalt si pentru sasiu RAL - 9005 - negru.


Iata aici un subiect interesant:
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?t=10099&start=45
 
Mă declar complet lămurit. Cred ca astfel ati acoperit întreg subiectul. Cel puțin pe partea modelistică. Încă odată mii de mulțumiri. Mă înclin cu mult respect. Lucian
 
Florin, Lucian imi atragea atentia in privat ca ....se vad doua nuante pe vagoanele acestui expres. Deh, ochiul format al militarului....Coroborat cu poza Astrei in doua nuante de mai sus...ma face sa-mi pun intrebari.

O parere ?

albastru-%20crop_zpsjzjxdegg.jpg


poza este din presa vremii, nu am o varianta la o rezolutie mai buna.
 
Salut, Catalin. Sper ca nu am dezgropat-o pe bunicuța. :) Nu vreau sa fiu înțeles greșit. Deși nu am destula scoica pe burtă, ca voi, sunt de părere ca o dungă se folosește la marcarea trecerii intre doua culori. Primul este un vagon de bagaje, vopsit aparent în doua nuanțe și dunga se continua pe toată lungimea garniturii. Mai mult nu mă hazardez sa spun. Cu deosebit respect, Lucian.