Cu siguranta s-a mai vorbit despre trenurile care leviteaza pe o perna magnetica ,atingand viteze apreciabile fata de cele clasice,depasind chiar cele de mare viteza...In epoca automotoarelor Germaniei din anii "30, [care ne plac atat de mult ca si machete...],Hermann Kenper a inventat un nou sistem de ghidaj, patentat.Transmisia era magnetica,dar inca se depindea de roti.
IN 1974 Inginerii de la Maglev duc mai departe inovatia cu ideea geniala de a desface pachetele de magneti in doua parti. Astfel se reusea levitarea ramei,cat si deplasarea sa.Testul a atins 401 km/h,ajutati de o racheta. [vezi si o imagine a altei cabine clasice postate pe forumul nostru]
In 1980 se construieste la Emsland o pista privata de 31,5 km ferita de ochi nedoriti, se face iata un pas inainte...Modelul TR08 este un model nou, competitiv.Iata ca se facea concurenta la transporturile...aeriene...In Statele Unite sistemul a fost la inceput vazut cu reticenta...Iata ca in 2001 se incepe linia ce leaga Shanghai de aeroportul Pudong.
Calatoria dureaza 7 si 1/2 minute cu Maglev.Propulsia si sustentatia se realizeaza prin electromagneti.In 11 septembrie 2002 sunt testate in Shanghai primele rame aduse din Germania.Cei 30 de km de tronson sunt construiti cu o toleranta de 1-2 mm in toata lungimea sa,ceva exceptional ca realizare inginereasca.In I-ul test s-a atins 501 km/h.
In trei ani ,peste 8 milioane de oameni au folosit Maglev.
Merge 18 ore/zi.Este oprit imediat daca apare semnalat un defect pe tronson.In 2006 un singur incident minor a fost semnalat, un incendiu la un sistem de baterii.O cursa -la fiecare 7,5 minute.
Este poate modelul trenului viitorului, poate copiii se vor juca si ei cu machete de trenuri de tip Maglev. Ca o incheiere ,in anii 70-80 in Timisoara un colectiv de cercetare a realizat si o macheta prototip functionala.Ce s-a intamplat cu ea,...nici nu imi vine sa ma gandesc...
IN 1974 Inginerii de la Maglev duc mai departe inovatia cu ideea geniala de a desface pachetele de magneti in doua parti. Astfel se reusea levitarea ramei,cat si deplasarea sa.Testul a atins 401 km/h,ajutati de o racheta. [vezi si o imagine a altei cabine clasice postate pe forumul nostru]
In 1980 se construieste la Emsland o pista privata de 31,5 km ferita de ochi nedoriti, se face iata un pas inainte...Modelul TR08 este un model nou, competitiv.Iata ca se facea concurenta la transporturile...aeriene...In Statele Unite sistemul a fost la inceput vazut cu reticenta...Iata ca in 2001 se incepe linia ce leaga Shanghai de aeroportul Pudong.
Calatoria dureaza 7 si 1/2 minute cu Maglev.Propulsia si sustentatia se realizeaza prin electromagneti.In 11 septembrie 2002 sunt testate in Shanghai primele rame aduse din Germania.Cei 30 de km de tronson sunt construiti cu o toleranta de 1-2 mm in toata lungimea sa,ceva exceptional ca realizare inginereasca.In I-ul test s-a atins 501 km/h.
In trei ani ,peste 8 milioane de oameni au folosit Maglev.
Merge 18 ore/zi.Este oprit imediat daca apare semnalat un defect pe tronson.In 2006 un singur incident minor a fost semnalat, un incendiu la un sistem de baterii.O cursa -la fiecare 7,5 minute.
Este poate modelul trenului viitorului, poate copiii se vor juca si ei cu machete de trenuri de tip Maglev. Ca o incheiere ,in anii 70-80 in Timisoara un colectiv de cercetare a realizat si o macheta prototip functionala.Ce s-a intamplat cu ea,...nici nu imi vine sa ma gandesc...