Povestea e simpla:
ai o istorie de valorificat, ai magia Orientului care incanta cohorte de turisti vest-europeni, ai o idee deloc originala si vointa.
Rezulta: una linie istorica de tramvaie de 1.6 km lungime, deschisa in 1990, care functioneaza de la 7 dimineata la 8 seara la interval de 10...hai 20 minute trecute fix caci suntem in Orient si aici lucrurile nu au precizia nemteasca si ai placerea unei calatorii ca in sec. 19, intr-un vehicul mic si mereu plin dar care poate usor sa-si schimbe numele din tramvai in Turnul Babel.
De ce ?
Pentru ca statiile Tunel si Taksim sunt mereu pline de oameni din toate colturile lumii, veniti aici pentru savoarea orientala. Daca nu ajung aici singuri sunt indrumati de pliantele turistice, acolo unde tramvaiul de epoca nu e niciodata uitat. E la fel de important ca Turnul Galata, cel care ne inspaimanta pe noi valahii cititori de Legende Istorice, sau pastrator de speranta ca Hagia Sophia.
Unde mai auzi turceste ?
Auzi copii care se agata in mers de tampoane (si creierul face imediat asocierea cu vremuri dambovitene, poate astazi uitate) auzi vanzatorul de castane coapte sau porumb pregatit la jar in plina strada, la vanzatorul de peste care te imbie cu hamsii prajie pe taraba.
Mergi la picior, cale de o mila un bulevard care aduce mai mult a capitala europeana si ai crede ca esti la Lipsca daca peste acoperisuri nu s-ar auzii la ceas de amiaza cantarea muezinului.
Cand o sa vad si eu, in centrul Bucurestiului, un Thomson circuland la pas, prin multimea de turisti straini veniti sa viziteze centrul istoric proaspat restaurat ?
Eu, inca mai sper si daca e nevoie ma duc la Sublima Poarta sa cer voie sa ne facem si noi, un umil tramvai istoric in capitala noastra valaha.
Sau poate sperantele mele sunt baloane de sapun....
ai o istorie de valorificat, ai magia Orientului care incanta cohorte de turisti vest-europeni, ai o idee deloc originala si vointa.
Rezulta: una linie istorica de tramvaie de 1.6 km lungime, deschisa in 1990, care functioneaza de la 7 dimineata la 8 seara la interval de 10...hai 20 minute trecute fix caci suntem in Orient si aici lucrurile nu au precizia nemteasca si ai placerea unei calatorii ca in sec. 19, intr-un vehicul mic si mereu plin dar care poate usor sa-si schimbe numele din tramvai in Turnul Babel.
De ce ?
Pentru ca statiile Tunel si Taksim sunt mereu pline de oameni din toate colturile lumii, veniti aici pentru savoarea orientala. Daca nu ajung aici singuri sunt indrumati de pliantele turistice, acolo unde tramvaiul de epoca nu e niciodata uitat. E la fel de important ca Turnul Galata, cel care ne inspaimanta pe noi valahii cititori de Legende Istorice, sau pastrator de speranta ca Hagia Sophia.
Unde mai auzi turceste ?
Auzi copii care se agata in mers de tampoane (si creierul face imediat asocierea cu vremuri dambovitene, poate astazi uitate) auzi vanzatorul de castane coapte sau porumb pregatit la jar in plina strada, la vanzatorul de peste care te imbie cu hamsii prajie pe taraba.
Mergi la picior, cale de o mila un bulevard care aduce mai mult a capitala europeana si ai crede ca esti la Lipsca daca peste acoperisuri nu s-ar auzii la ceas de amiaza cantarea muezinului.
Cand o sa vad si eu, in centrul Bucurestiului, un Thomson circuland la pas, prin multimea de turisti straini veniti sa viziteze centrul istoric proaspat restaurat ?
Eu, inca mai sper si daca e nevoie ma duc la Sublima Poarta sa cer voie sa ne facem si noi, un umil tramvai istoric in capitala noastra valaha.
Sau poate sperantele mele sunt baloane de sapun....