Tramvaiele din Braila

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
în Bră’ila, unul dintre cele 13 oraşe din România care deţine o reţea de transport electric urban pe şine, exist㒠aproximativ 20 de km unde circul㒠în jur de 50 de tramvaie. Deşi toate sunt aduse în regim second-hand din oraşe ca Berlin, Viena, Rotterdam sau Nurnberg, specialiştii bră’ileni reuşesc s㒠menţin㒠parcul existent în exploatare şi s㒠ofere pasagerilor un transport rapid, ieftin şi sigur pe teritoriul municipiului Bră’ila.

Mi-a plă’cut s㒠merg cu tramvaiul bră’ilean, mai ales pe ruta Lacu Să’rat – Centru, când eram în taberele de recreaţie organizate de Comunitatea Ruşilor Lipoveni din România în anii 2001-2002. Ba, aş putea spune Bră’ila este al doilea oraş dup㒠Bucureşti unde am circulat cu tramvaiul! Dac㒠cineva este interesat despre detalii tehnice sau alte informaţii despre tramvaiele care circul㒠pe reţeaua acestui oraş dună’rean, v㒠invit s㒠accesaţi acest link sau aici. </COLOR>


Un tramvai SGP venit tocmai din Austria în Bră’ila<COLOR color="red">


Tramvai Duewag 1621 din Rotterdam<i></i>


Tramvai KT4D<i></i>


întâlnire dintre tramvaie Tatra şi MAN<i></i>


Mai multe imagini, aici.
 
Mishu, mai este un tip de tramvai care a circulat pe liniile din Braila inainte de a se incepe mare reconstructie a caii Calarasilor si a b-dului Dorobantilor,cel cu remorca,care au fost aduse odata cu cele verzi,acelea circulau doar pe Dorobantilor,ca erau zgomotoase nu stiu daca le vor mai pune in circulatie dupa refacerea caii de rulare.Eu daca stau pe Dorobantilor la ora 24 se opreu tramvaiele si incepea concertul cainilor,pana la 5,apoi incepea circulatia tramvaielor. :lol:
Ca o paranteza,mi-au venit niste rude la pescuit ,care au stat 3 zile si din cauza ''linistei'' de peste noapte,au plecat mai obositi decat au venit :D
Ai vazut acum ce linii ne-am tras, super nu, acum nici metroul nu merge asa silentios,cred. :?: Principalul este sa vedem daca se termina anul acesta.
 
Da, au aranjat bine traseul de tramvai pe ruta Bariera Calarasilor-bdul Independentei,rondoul de dinaintea podului de la intrarea in cartierul Brailita[acum refac de la zero podul de tramvai] si ruta Calea Galati-bdul Dorobantilor pana in Bariera Calarasilor.Tronsonul bdul Dorobantilor-cartier Chercea a ramas asa cum a fost ca si bdul Independetei,Calea Galati,si traseul din cartierul Brailita si Vidin-Progresul.Traseul Bariera Clarasilor-Radu Negru-Lacu Sarat-Combinat nu s-au atins de el ,chiar daca ruta Radu Negru-Lacu Sarat este varza,spre Combinat nu se pune problema ca acolo nu se mai lucreaza in el.Cel mai dezastros traseu este cel din Dorobantilor- Chercea.
 
http://www.agerpres.ro/media/index.php/social/item/215686-Plimbari-cu-tramvai-de-epoca-de-Zilele-Brailei.html
 
Mishu,in acel material de pe linkul indicat de tine,arata istoria tramvaiului electric,dar ca o completare la ceea ce arati tu,rusine sa-mi fie mie ca nu am facut-o eu primul,dar nu stiu sa pun poze aici,vin si spun ca defapt primele tramvaie au fost cele trase de cai nu cunosc traseele,dar am sa ma interesez.
In traseul din piata Traian era inclus si ruta care facea ocol pietei Poligon din spatele actualului hotel Traian.
Inainte de marea lucrare de reparare a caii de rulare a tramvaielor pe traseul de pe b-dul Dorobantilor mai circula un tip de tramvai cu remorca ,avea un far central mare si doua lampi finale suprapuse galben-rosu,dar nu stiu ce tip si de unde era adus,acum vad ca nu l-au mai pus in circulatie.
Acea bucla din parcul Monument este si acum,dar nu mai exista dispeceratul care se vede intr-o poza de pe linkul indicat de tine, undeva intre acea bucla si Bariere Calarasilor era o trecere la nivel cu calea ferata,prevazuta cu bariera manuala,calea ferata venea din santierul naval si laminorul si se ducea in gara,au desfintat-o cand au facut legatura la calea ferata cu triajul din Lacul-Sarat.
Prin 86-87 parca la intersectia b-dului Dorobantilor cu str. Carpati,dupa ce a reusit sa treaca un tramvai plin cu muncitori de la uzina Progresul si nu, nu mai,la ora 06, s-a surpat calea de rulare pe o portiune de 25-30m in canalul colector de sub linie,surpatura in care intra lejer un tramvai cu tot cu remorca,atunci s-a trecut pe o linie provizorie pe str.I.C.Bratianu dupa care se revenea la vechiul traseu pe Dorobantilot,si acum cu reparatia asta capitala de doi ani de cand au inceput si pana acum lucreaza la ea.
Daca mai traia raposatul avea de gand cu cei de la Galati sa faca linie de tramvai pe malul Dunarii intre cele doua orase,ne-am pricopsit doar cu o sosea pe dig.
Tot in materialul acela regulile de intretinere a caii de rulare si in mijlocul de transport erau sa se curete zapada de pe si de langa linie si sa se care in afara orasului,acum,trece peria o da pe carosabil,vine lama si o pune din nou pe linie si tot asa pana trece iarna.
Sa nu se urce persoanele sub influenta alcoolului si murdare in tramvai,ei as,colac peste pupaza se urca cu bicicletele fac ture cu ele in tramvai,dorm pe scaune pana ajunge tramvaiul noapte in depou,ii uda cei care fac curat si ii lasa sa pazeasca liniile impreuna cu cainii pana se trezesc din betie[sursa de la o cunostinta vatman].
Candva prin 70 circula spre Lacul-Sarat un tramvai cu geamurile scoase vara si cu grilaje sa nu se gaseasca vreunul sa coboare din mers,era mult mai frumos in anii 70-80.
 
Acum structura de baza a liniilor este facuta pe o placa de beton armat cu plasa de sarma de 12mm diametrul sarmei,in doua straturi,in total cred ca are 40-50cm grosime stratul de beton armat.
Plasa de sarma s-a pus pe un strat de macadam pe care l-au tasat bine cu vibro- compactoarele ,apoi s-au pus liniile sudate intre ele, s-au frezate,gaurite pentru intariturile dintre linii si s-a turnat beton.
Sa speram ca acum daca s-au sudat la impreunarea dintre linii,nu se vor mai auzi troncanelile care se auzeau cand trecea roata peste spatiul dintre linii.
Astfaltul l-au pus un strat de 10cm,au venit si cu bitum lichid au lipit plasa de fibra de sticla,inca un strat de astfalt de 10cm si inca unul de 5cm,ca la final ultimul strat sa acopere spatiile dintre linii si sa vina la nivelul lor si al capacelor de canalizare.
S-a procedat si la refacerea integrala a canalizarii atat pe Calea Calarasilor cat si pe b-dul Dorobantilor.
Deocamdata tramvaiele circula pe ruta Radu Negru-Bariera Calarasilor-bdul Independentii-Calea Galati-cartier Brailita cu intoarcere la limita dintre cartierele Vidin cu Progresul si revenire peste podul de la Brailita pe aceeasi ruta de intoarcere in oras,mai circula pe ruta parc Monument-Radu Negru-Lacu Sarat,ca este sezon estival si intoarce in bucla din Lacu Sarat.
Spre combinatul chimic nu cred ca circula si daca o face cred ca odata la o ora ca nu mai exista combinatul si pentru cativa locatari de la acele blocuri si cativa muncitori de pe la 2-3 firme din curtea combinatului ,nu cred ca este rentabil pentru primarie.
 
Dupa cum am promis ca voi reveni cu poze a acelui model de tramvai care a circulat inainte de refacerea caii de rulare a tramvaielor din Braila, am revenit,asa ca voi atasa doua link-uri de pe alt forum,link-uri in care se regasesc acel model de tramvai,MAN, si inca unul care a fost pus in circulatie ,comemorativ,in anul 2009,precizez ca aceste doua link-uri nu imi apartin.
Tramvaiele MANdin Braila(2009)
Tramvaiul de epoca din Braila 14 08 2009
 
Se pare ca vor sa puna in functiune tramvaiele si pe b-dul Dorobantilor,dupa 2,5 ani,dar cred ca pana la statia Apolo si apoi catre cartierul Chercea,acolo fiind un macaz,fiindca spre calea Galati inca se lucreaza pe traseul liniilor la canalul colector vechi si este o gaura destul de mare,dar nu stiu ce fac acolo fiindca de 2,5 ani lucreaza in ea.
Au facut curatenie pe tot parcursul traseului,au curatat canalele pe unde circula bandajul osiilor,iar politia nu le mai da voie soferilor sa parcheze pe spatiul liniilor,unde mai pui ca au pus si instalatii luminoase pe traseu, de sarbatori.
In Bariera Calarasilor,unde exista un macaz ce schimba ruta catre b-dul Independentii si b-dul Dorobantilor l-au curatat,l-au uns si l-au pus in functiune.
Acum am scapat cred de zgomotul trecerii osiilor peste imbinarile dintre sine,fiind sudate intre ele,dar capacele de canal fac mai rau ca tramvaiele,cand trec masinile peste ele,asta pana se va sparge vreunul si apoi vor lua masuri de remediere,cred.
 
Aseara avand drum spre cartierul Brailita, am trecut prin zona in care se mai lucreaza inca pe traseul liniilor de tramvai spre cartierele Brailita-Vidin,au turnat placa de beton si daca mai tine vremea asa cum a fost pana acum, s-ar putea sa dea drumul circulatiei si pe tronsonul acela pana la sfarsitul anului.
Pozele le-am facut din balcon de la mine,nu am avut curaj sa astept sa vina tramvaiele pe ''umbra'' care era ieri 8 Dec.afara.
Cand vor circula si celelalte garnituri de tramvaie revin cu alte poze.
 
daca tot vorbim de tramvaie in braila, am vazut data trecuta cand am trecut prin zona o linie de tramvai care circula o bucata buna in paralel cu linia de tren, pe drumul spre slobozia, pana la nu stiu ce combinat chestie

mai circula ceva pe linia respectiva ? ca fiarele le-am vazut, dar tramvai ioc ...
 
Linia inca mai exista spre surprinderea tuturor ca inca nu au furat-o cei care au distrus si furat tot din combinatul de celuloza,fibre si hartia,dar nu se mai circula pe ea,cu toate ca mai sunt cateva blocuri in care cred,nu stiu sigur daca mai stau oameni.
Vara in sezonul cand se deschide statiunea Lacu-Sarat,circula pana in statiune si fac rondoul de intoarcere pentru cei ce merg la plaja si tratament.
Puteti sa ma injurati,dar mai pun o poza de noapte de data asta cu tramvai pe b-dul Dorobantilor.[url=http://i1346.photobucket.com/albums/p689/pantiru1/DSC08110_zpsc46f9b85.jpg][/URL]
 
Macleod, asta toamna, septembrie, am vazut tramvai pe acolo dar doar pana in dreptul unui mall (ma rog, spun asta aproximativ, nu are legatura una cu alta). Tramvaiul era in dreptul ultimului sens giratoriu care duce si spre Galati, penultimul inainte de iesire.

Partea de linie spre platforma industriala, implicit catre Podul rutier cred ca nu mai merge de vreo 2 ani...

sau poate un pic mai mult
 
Pai Bogdan,in septembrie inca era destul de cald sa se mai duca lumea in statiunea Lacu-Sarat,mai ales ca de vreo 2-3 ani au drenat si curatat izvoarele de unde venea apa sarata,acum are circa 1-1,5m in mijloc,ca in urma cu 2-3 ani avea apa doar 0,5m si era de o mizerie de iti era scarba sa te apropii de mal daramite sa mai intri in apa,de aceea ai vazut acea garnitura dinspre-spre oras si probabil in dreptul Promenada Mall Carrefour(sat Varsatura),acolo este un sens giratoriu pe soseaua Sloboziei nu spre Galati si de mers spre zona industriala combinatul chimic Chiscani,nu mai merge de vreo 10 ani cred,daca nu mai bine.
 
Spre combinat se circula anul trecut o dat㒠pe oră’. Mai departe de Lacu Să’rat e Vestul Să’lbatic... în blocurile alea stau nişte ,,asistaţi social" discriminaţi + o parte din cei afectaţi de inundaţiile de acum câţiva ani. Blocurile au fost renovate acum 5 ani, dar dup㒠ce au fost re-populate, ă’ia au fă’cut gră’tar cu uşile noi... e o zon㒠mai rea decât Ferentariul din Bucureşti, nu mai zic c㒠ă’ia nici nu ştiu cum arat㒠un bilet, fumeaz㒠în tramvai, las㒠covoare de coji de seminţe... nu m-ar mira ca Braicar s㒠retrag㒠de tot tramvaiele de pe tronsonul respectiv (dac㒠n-o fi fă’cut-o deja).
 
Salut,

ca tot m-am lovit azi prin biblioteca de aceste doua ilustrate, le postez aici, poate folosesc cuiva. Nu ma intrebati de tipul tramvaiului sau al remorcii pentru ca nu am aprofundat acest subiect :)

Ultima a circulat si in varianta colorata manual, dupa mode vremii. O am si pe aia pe undeva, daca o gasesc o sa o postez aici.